West Coast Connection Forum

Elements => Outbound Connections => Topic started by: Lunatic on September 05, 2007, 12:26:24 PM

Title: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 12:26:24 PM
Week  Units Sold    Total Units Sold
1     468,000                468,000
2     175,000                643,000
3     93,515             737,739
4     64,426             802,165
5     55,339             857,504
6     45,385             902,889
7     37,694             940,583
8     33,205             973,788
9        29,420                  1,003,208

Damn, give dude his props for goin platinum in just 9 weeks, without a big single at all..goes 2 show u, if u have a very strong loyal fanbase, a single doesn't always matter

first gold & platinum hiphop artist of 2007 8)

2nd year in a row he's rap's first platinum plaque
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Meho on September 05, 2007, 12:29:22 PM
I wish I could say "good for him, he deserves it, his album was great". The truth is, it was quite average but (sadly) one of the best releases in 07.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Styles1 on September 05, 2007, 12:31:38 PM
he has a heavy girl following.... most chicks that i know that are in to rap, love the shit out of this dude...
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Snoopafly86 on September 05, 2007, 12:38:45 PM
he has a heavy girl following.... most chicks that i know that are in to rap, love the shit out of this dude...

that is a sad fact, when looks not talent factor into sales these days ::)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Styles1 on September 05, 2007, 12:43:04 PM
he is a talented dude.... but in the entertainment world it helps to have that opposite sex attracting edge... girls will buy your motherfuckin CD as oppossed to bootlegging it...
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: rik on September 05, 2007, 12:47:45 PM
Wack album.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 01:02:34 PM
he is a talented dude.... but in the entertainment world it helps to have that opposite sex attracting edge... girls will buy your motherfuckin CD as oppossed to bootlegging it...
yea ain't no denying he got a heavy girl following.."mainstream" wise he is in the absolute perfect situation possible..the women love the fuck outta him, yet he remains with good street cred so the "street folks" respect him

his album was damn good, far from the best of the year though, but it had bangin tracks (help is coming is 1 of the best hiphop songs this year)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: G.O.D. Pt. III on September 05, 2007, 01:21:05 PM
Didn't like the TI part of the album but congrats to TI.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: K.Dub on September 05, 2007, 01:25:13 PM
Didn't like the TI part of the album but congrats to TI.

Agreed. TI part was weak.

And Help Is Coming was one of the weakest tracs imo

But anyway, congrats to TI ;D
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: MontrealCity's Most on September 05, 2007, 01:31:49 PM
he has a heavy girl following.... most chicks that i know that are in to rap, love the shit out of this dude...

But do chicks even buy records.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: ToOoOoN!!! on September 05, 2007, 01:40:51 PM
good for him i guess
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Fuck Your Existence on September 05, 2007, 02:21:07 PM
he has a heavy girl following.... most chicks that i know that are in to rap, love the shit out of this dude...

But do chicks even buy records.
i believe they are the ones that fuel record sales...i could be wrong though...I do agree that TI Vs Tip was an average record(King>>>TIVs.Tip). However the rap game itself is average right now.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Styles1 on September 05, 2007, 02:22:03 PM
yes....chicks buy CD's.... radio, trl and 106 are geared to them for that purpose...
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Infinite Trapped in 1996 on September 05, 2007, 02:28:41 PM
it's a lie to say that dude has skills, plus the fact that 99% of his fans wear high heals
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: BritneySpears on September 05, 2007, 02:30:05 PM
Week  Units Sold    Total Units Sold
1     468,000                468,000
2     175,000                643,000
3     93,515             737,739
4     64,426             802,165
5     55,339             857,504
6     45,385             902,889
7     37,694             940,583
8     33,205             973,788
9        29,420                  1,003,208

Damn, give dude his props for goin platinum in just 9 weeks, without a big single at all..goes 2 show u, if u have a very strong loyal fanbase, a single doesn't always matter

first gold & platinum hiphop artist of 2007 8)

2nd year in a row he's rap's first platinum plaque

Now I can finally move on with my life.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 02:30:17 PM
it's a lie to say that dude has skills, plus the fact that 99% of his fans wear high heals
he got crazy skills..but sadly he chooses 2 rarely flex his lyrical muscles anymore..peep his shit from 2001 to like 2005...amazing
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 02:30:32 PM
Week  Units Sold    Total Units Sold
1     468,000                468,000
2     175,000                643,000
3     93,515             737,739
4     64,426             802,165
5     55,339             857,504
6     45,385             902,889
7     37,694             940,583
8     33,205             973,788
9        29,420                  1,003,208

Damn, give dude his props for goin platinum in just 9 weeks, without a big single at all..goes 2 show u, if u have a very strong loyal fanbase, a single doesn't always matter

first gold & platinum hiphop artist of 2007 8)

2nd year in a row he's rap's first platinum plaque

Now I can finally move on with my life.
thats good man, good.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: MontrealCity's Most on September 05, 2007, 02:42:31 PM
I dont like his flow, his voice. Rhymes are ok.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: 187_gangsta_crip on September 05, 2007, 02:51:28 PM
Wack artist and wack rapper
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Makaveli's Food & Liquor on September 05, 2007, 02:54:43 PM
Good for him, one of my fav mainstream artists, now lets see if he make it past 1.5.....he needs to release that Eminem tune if he wants to keep selling.....altho i'd want his next single to be Tell Em I Said That followed by Wanna Be High.....
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Fuck Your Existence on September 05, 2007, 02:56:32 PM
Tell Em I Said That
best track on the cd imo
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 02:57:09 PM
he gotta release a new single ASAP..
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Infinite Trapped in 1996 on September 05, 2007, 03:41:44 PM

he got crazy skills..but sadly he chooses 2 rarely flex his lyrical muscles anymore..peep his shit from 2001 to like 2005...amazing

he ain't gotz skills like Eazy E, Jayo Felony and South Central Cartelez mayn!
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Fuck Your Existence on September 05, 2007, 03:53:41 PM

he got crazy skills..but sadly he chooses 2 rarely flex his lyrical muscles anymore..peep his shit from 2001 to like 2005...amazing

he ain't gotz skills like Eazy E
lol
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Sickaluffa on September 05, 2007, 04:09:24 PM
don't like ti but again grats to him
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: blunts40sbitches on September 05, 2007, 04:13:42 PM
thats funny cuz TI vs. TIP sucked dick.......he really does have a loyal fanbase, i was expectin word of mouth to have a negative effect on his sales but guess not.....
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Tanjential on September 05, 2007, 04:27:31 PM
haven't heard a single song off this album.

but for the record, every T.I. song I heard had decent rapping and production i didn't like (but perhaps it was good, i just didn't like the sound)

-T
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: jeromechickenbone on September 05, 2007, 05:08:24 PM
Tell me how much $ he makes off those sales?  How well do his concerts do?  And who really gives a shit if he is the first platinum artist, I don't know anybody calling it album of the year.  Don't believe the hype.

Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 05:16:29 PM
Tell me how much $ he makes off those sales?  How well do his concerts do?  And who really gives a shit if he is the first platinum artist, I don't know anybody calling it album of the year.  Don't believe the hype.


i dont know how much $ he makess of the sales LOL..his concerts actually do really really well, he's headlining the scream fest tour right now, and sales are doin really good for that
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Snoopafly86 on September 05, 2007, 06:51:18 PM
a million people want their money back 8)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 05, 2007, 07:04:37 PM
a million people want their money back 8)
to bad his next cd'll go platinum as well :P
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: G.O.D. Pt. III on September 05, 2007, 07:23:06 PM
a million people want their money back 8)
to bad his next cd'll go platinum as well :P
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: NiCc_FrUm_ThA_nO on September 05, 2007, 09:10:47 PM
Props to dude..Big Shit Poppin was kind of a big single, it got mad spins around here, also it was all over ESPN n shit..maybe not as big as What You Know or some of his other singles but it was still pretty big..the album was pretty good props to dude..
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: GangstaBoogy on September 05, 2007, 09:26:56 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Sanford - V. President of the Dangerous Crew Movement on September 05, 2007, 09:41:51 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.

lets see how Chams Ultimate Victory is though... ;D
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: jeromechickenbone on September 05, 2007, 10:05:15 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.

LOL, based on what?  Cuz he went platinum? UGK and Devin's albums shit all over TI's and I guarantee Cham will too.   
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Soulful on September 06, 2007, 02:21:45 AM
havent heard any albums this year that are really good, ti's not bad though..not as good as "king" but it has a few good tracks on it..

i think im really gonna like saigons album alot, based on songs i heard from him...and that is if it gets released this year...
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 06, 2007, 12:08:33 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.

LOL, based on what?  Cuz he went platinum? UGK and Devin's albums shit all over TI's and I guarantee Cham will too.   
UGK's does, but not devin's
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: WC Iz Active on September 06, 2007, 01:26:53 PM
TI  is coo but he is overated.  I like dude but he isnt even on the same planet as Weezy.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: WeSTSidE_Don on September 06, 2007, 02:32:05 PM
i use to dig T.I and i was Amped for this cd but when i heard it i was like  :puke:     didnt even last a full week in my car
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 06, 2007, 02:32:44 PM
i use to dig T.I and i was Amped for this cd but when i heard it i was like  :puke:     didnt even last a full week in my car
LOl true that
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Mackin on September 06, 2007, 04:24:15 PM
lol@T.I. Is The First Platinum Artist In 2007

Sumbody  riding Nuts real hard....
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: jeromechickenbone on September 06, 2007, 05:30:36 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.

LOL, based on what?  Cuz he went platinum? UGK and Devin's albums shit all over TI's and I guarantee Cham will too.   
UGK's does, but not devin's

Devin is much much more talented than TI.  He can rap, he's got way more diverse subject matter, he can sing, he can produce, he's a fuckin comedian, and he can put together a cohesive album.  TI isn't in Devin's league.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 06, 2007, 05:32:40 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.

LOL, based on what?  Cuz he went platinum? UGK and Devin's albums shit all over TI's and I guarantee Cham will too.   
UGK's does, but not devin's

Devin is much much more talented than TI.  He can rap, he's got way more diverse subject matter, he can sing, he can produce, he's a fuckin comedian, and he can put together a cohesive album.  TI isn't in Devin's league.
opinions, but no way his new cd shits on Tip's..his latest is probably his worse, not bad, but not touchin his other LP's..T.I. can rap..T.I. has diverse subject matter (not like devin i'll admit)..T.I. can produce...Trap Muzik is a classic
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: G.O.D. Pt. III on September 06, 2007, 05:33:54 PM
TI  is coo but he is overated.  I like dude but he isnt even on the same planet as Weezy.

no one brought up wayne until you showed up.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: K.Dub on September 07, 2007, 04:58:41 PM
"My Swag" is the shiet. T.I. is officially the King of the South. No one has an argument anymore.

LOL, based on what?  Cuz he went platinum? UGK and Devin's albums shit all over TI's and I guarantee Cham will too.   
UGK's does, but not devin's

Devin is much much more talented than TI.  He can rap, he's got way more diverse subject matter, he can sing, he can produce, he's a fuckin comedian, and he can put together a cohesive album.  TI isn't in Devin's league.

co sign
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: BIG.DADDY on September 08, 2007, 06:14:04 PM
congrats to ti but honestly, who still bumps the album. NO replay value.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: NiCc_FrUm_ThA_nO on September 08, 2007, 06:22:11 PM
congrats to ti but honestly, who still bumps the album.
I do :)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Lunatic on September 08, 2007, 06:22:40 PM
congrats to ti but honestly, who still bumps the album. NO replay value.
true, i know some had that problem with the album..but i can bump Hurt, Watch What You Say & Help Is Coming all fuckin dayyyy 8)

i still bump it, lot of decent songs, NO filler
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: westkoastanostra on September 08, 2007, 07:57:58 PM
grats to him even though his singles were wack as fuck
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: d-nice on September 08, 2007, 08:19:07 PM
congrats to ti but honestly, who still bumps the album.
I do :)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Fuck Your Existence on September 08, 2007, 08:30:18 PM
congrats to ti but honestly, who still bumps the album.
I do :)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: G.O.D. Pt. III on September 08, 2007, 08:31:22 PM
I still bump KING.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Fuck Your Existence on September 08, 2007, 08:33:36 PM
I still bump KING.
word,so do i...fuck it,ill give a "classic" rating...hate on muh fuckas 8)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: G.O.D. Pt. III on September 08, 2007, 08:34:41 PM
I still bump KING.
word,so do i...fuck it,ill give a "classic" rating...hate on muh fuckas 8)

Fuck it. Keep it movin.
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: Snoopafly86 on September 09, 2007, 12:52:39 AM
props to TI for going plat with a wack album 8)
Title: Re: T.I. Is The First Platinum Artist In 2007
Post by: K.Dub on September 09, 2007, 02:30:18 AM
Yeah, KING was better than this