West Coast Connection Forum

Elements => Outbound Connections => Topic started by: On The Edge of Insanity on June 24, 2002, 09:17:56 AM

Title: Damn this has to be the best UK rap concert ever!!
Post by: On The Edge of Insanity on June 24, 2002, 09:17:56 AM
And I have to miss it cause I'm on holiday >:(
Typical, the only time the UK gets a decent rap lineup and I'm in Spain, just my luck.

Essential Festival - London
3rd August - 4th August
Hackney Marshes, London
Hip-Hop Connection Stage (3rd)
Mobb Deep
Jazzy Jeff
Beatnuts
Tha Liks
Masta Ace
Onyx
Doug E Fresh
Freddie Foxxx
Afu-Ra
Triple Threat (Skratch Piklz and Beat Junkies)
Vinroc
Non Phixion
Defari
(Hosted by Rodney P and Skitz)

Plus on other stages: Morcheeba, Zero 7, DJ Shadow, Blackalicious
Lamb, The Ord, Scratch Peverts, Talvin Singh, Golide, Adam F
Marley Marl, Aphex Twin, Handsome Boy Modelling School, Kid Koala

Hip-Hop Connection Stage (4th)
DJ Shadow
Edan
Prince Paul
Blackalicious
Q Bert
Blak Twang
Ugly Duckling
People Under The Stairs
New Flesh
Fallacy and Fusion

Plus on other stages: ESG, Aspects, Carleen Anderson, Breakestra
Prince Buster, Herbaliser, Jazzy Jeff
Entry: 37.50 per day, or 65 weekend
Info: www.essentialfestival.com

The 3rd looks to be the best of the two days, although the 4th could be worth checking as well.
Title: Re: Damn this has to be the best UK rap concert ev
Post by: bez on June 24, 2002, 09:51:55 AM
dope shit
Title: Re: Damn this has to be the best UK rap concert ev
Post by: Liquid-Dogg on June 24, 2002, 10:09:24 AM
WHOA! I'm there....

     Onyx is the shit.....but would be great to see tha liks live....Finally the Uk get a good line up...almost enuf to Cream myself...perhaps if dpgc and wu were there
Title: Re: Damn this has to be the best UK rap concert ev
Post by: Joachim on June 24, 2002, 10:14:21 AM
Its gonna be ill, all the UK cats should come into town, for real it'd be sick, its a 10 minute walk from my manor and y'all are welcome to crash at mine.
Title: Re: Damn this has to be the best UK rap concert ev
Post by: Sticky_Toez on June 24, 2002, 12:33:14 PM
Quote
Its gonna be ill, all the UK cats should come into town, for real it'd be sick, its a 10 minute walk from my manor and y'all are welcome to crash at mine.


I'll be there!

lol, hope u don't mind a few fine azz girls droppin by too tho? u know how it is!
Title: Re: Damn this has to be the best UK rap concert ev
Post by: =[Euthanasia]= on June 25, 2002, 10:13:15 AM
Shit! I'm away then too! Typical, i'm the first to complain about never having many good concerts set up here in the UK and i'm not gonna be around for one of the best concerts with one of the best line-up's the UK will ever see!!  :(
Title: Re: Damn this has to be the best UK rap concert ev
Post by: KURUPTION-81 on June 25, 2002, 10:24:06 AM
my guess is half of the list wont turn up.