West Coast Connection Forum

The Connection => West Coast Classics => Topic started by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 12:29:31 PM

Title: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 12:29:31 PM
I was readin' that some shit bout that Chino worked for the Source and Em took offense
guess he gave em a bd review or some shit
and in return Em dissed chino xl at least twice
any truth to this, or does anyone have any info on this "beef" if there was one!



and what was his beef wit 2pac?
he was sayin some shit about him gettin fucked in jail?
hes goin hard at him on some freestyle
good lookin out
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: Jimmy H. on January 01, 2009, 01:31:43 PM
For some reason, I vaguely remember there being something between Em and Chino but I think it was just little jabs on songs here and there if anything at all.

As for the Pac thing, I think Chino just threw it out to be funny and wasn't really meaning for it to be a diss but Pac saw it as a shot on his manhood and dissed Chino for it. 
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 01:35:34 PM
thats waz up
so what song did pac go at chino?
cuz hes goin at pac pretty much thru-out the whole freestyle!




For some reason, I vaguely remember there being something between Em and Chino but I think it was just little jabs on songs here and there if anything at all.

As for the Pac thing, I think Chino just threw it out to be funny and wasn't really meaning for it to be a diss but Pac saw it as a shot on his manhood and dissed Chino for it. 
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: streetpoetry5 on January 01, 2009, 02:27:04 PM
yeah...em and chino were taking little shots each other.....i think chino was just upset that the world wanted to hear somebodyelse  spit that i-hate-the-world-so-im-gonna-diss-everybody-style...so he got jealous....and for eminems part...he probably was heavily influenced by chinos rap style.....but eminem has WAY better rhythm to his words.... than chino has ever had....i think chino has the better metaphors though....as for the second part...aint nothin funny about what he said about tupac....and yes it was a dis....chino is a member of mensa...he isnt stupid.....and if u heard his freestyle on the radio ....the first dis was just an interlude into that.....nobody(except his small fan base)would even know who chino was if tupac hadnt talked about him at the end of hit em up.....chino xl s problem is that he is one of the best freestylers and writers in rap ...but i cant really think of a song he made that i remember(ok interview with a vampire and creep ).....he just isnt a complete artist....and his unique arrogance closes a lot of ears to his words....but ...if he hasnt figured that out by now...i guess having a high i.q. really aint shit.....
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: OG Hack Wilson on January 01, 2009, 02:28:37 PM
chino usedpacs name on a track w/ ras kass, pac took offense and dissed chino

simple as that  chino meant no harm
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 02:36:50 PM
thats waz up
damn he doesnt seem like a cat that would hate on someone else (lets say if pac were reppin the same coast as his, but also considerin chino is or was from east coast) but damn he went in on him talkin bout you aint from la or you aint from cali you from oakland or some shit
i mean it was a aite diss





yeah...em and chino were taking little shots each other.....i think chino was just upset that the world wanted to hear somebodyelse  spit that i-hate-the-world-so-im-gonna-diss-everybody-style...so he got jealous....and for eminems part...he probably was heavily influenced by chinos rap style.....but eminem has WAY better rhythm to his words.... than chino has ever had....i think chino has the better metaphors though....as for the second part...aint nothin funny about what he said about tupac....and yes it was a dis....chino is a member of mensa...he isnt stupid.....and if u heard his freestyle on the radio ....the first dis was just an interlude into that.....nobody(except his small fan base)would even know who chino was if tupac hadnt talked about him at the end of hit em up.....chino xl s problem is that he is one of the best freestylers and writers in rap ...but i cant really think of a song he made that i remember(ok interview with a vampire and creep ).....he just isnt a complete artist....and his unique arrogance closes a lot of ears to his words....but ...if he hasnt figured that out by now...i guess having a high i.q. really aint shit.....
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: 2euce 7even on January 01, 2009, 02:37:53 PM
^^ yeah w/ ras kass.
the "funny" thing is:
ras kass first appeared on a song where somebody was dissing 2pac "riiot" with chino xl
and later he was on a 2pac-dedication-track with bootleg of dayton family.

chino xl said it was just a methaphor ... and later he squashed the beef with the outlawz.

like that guy said chino isnt a complete artist, just a battle rapper
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 02:52:02 PM
yeah everyones got they own input/opinion but IMO chino is dope and one of the best at what he does and if all he's good at is bein a battle rapper then hes one of the best at that
I would put him in a super group wit crooked/ras kass/canibus
he has that typa heat IMO
IMO he can tell a story in a crative way and his style makes him unique!




^^ yeah w/ ras kass.
the "funny" thing is:
ras kass first appeared on a song where somebody was dissing 2pac "riiot" with chino xl
and later he was on a 2pac-dedication-track with bootleg of dayton family.

chino xl said it was just a methaphor ... and later he squashed the beef with the outlawz.

like that guy said chino isnt a complete artist, just a battle rapper
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: OG Hack Wilson on January 01, 2009, 03:04:25 PM
crooked i > mc juice > chino xl > canibuis > iimmortal technique > proof > c rayz walz  > supernat > all other living emcees
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 03:06:08 PM
i mean damn but IMo its also true but Im startin to listen to alot of Royce and hes fuckin crazy




crooked i > mc juice > chino xl > canibuis > iimmortal technique > proof > c rayz walz  > supernat > all other living emcees
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: streetpoetry5 on January 01, 2009, 05:21:39 PM
i think chino xl is dope too...i dont want anybody to think im hating on him....but lets b real...what type of metaphor is that...esp for someone so skilled at that craft....and 4 all the flack pac takes 4 hit em up.....that chino xl  freestyle is probably one of the most hate filled disrespectful 5 to 6 minutes of rap ive ever heard in my opinion(esp as a response to chino xl fuck u 2)....and im sure others take it simply as him roastin pac lyrically.......this is why we have opinions.....and yeah im sure he didnt mean pac any harm...more than likely he was just going at the nigga with the top spot....bkuz 4 all the contraversey he tried to create...nobody really cared about his rap career....this doesnt take away from him as a human being....he is very intelligent and talented...but i guess hindsight is 20/20....only chino knows why he decided to use that metaphor.....
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 05:36:42 PM
yeah I think its in a way like the ras song "caution" cats say- 100% it was a diss to game
aite he was smart (in makin the song) and not namin anyone's name but accordin to game fans/game himself he did.
I like to think otherwise, altho it could have possibly been meant to b for game as in for example:
game watch ya step but not FUCK GAME!

but thats crazy for chino to do some shit like that but not anything out of the ordinary considerin the support/luv pac was gettin vs chino not gettin as much.




i think chino xl is dope too...i dont want anybody to think im hating on him....but lets b real...what type of metaphor is that...esp for someone so skilled at that craft....and 4 all the flack pac takes 4 hit em up.....that chino xl  freestyle is probably one of the most hate filled disrespectful 5 to 6 minutes of rap ive ever heard in my opinion(esp as a response to chino xl fuck u 2)....and im sure others take it simply as him roastin pac lyrically.......this is why we have opinions.....and yeah im sure he didnt mean pac any harm...more than likely he was just going at the nigga with the top spot....bkuz 4 all the contraversey he tried to create...nobody really cared about his rap career....this doesnt take away from him as a human being....he is very intelligent and talented...but i guess hindsight is 20/20....only chino knows why he decided to use that metaphor.....
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: real hiphop on January 01, 2009, 06:19:20 PM
MAN chino xl is one of the illest mc to breath. line 4 line hes top 10 ever.  spits classic shit every fucking time. do yall research n listen to every thing hes been on to freestyles featuring albums.    POISON PEN album classic I TOLD YOU SO is classic  ripped every mc hes ever been on to common canibus bun b royce snoop dogg rass kass crooked i proof everybody just  download his shit then give an opinion. in the underground hes god to many rappers lol dont take take that litterally hes coming strong on 09. heres some track n every line is ill

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4940/title.chino-xl-im-coming


http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5456/title.chino-xl-f-bun-b-cross-your-heart

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4892/title.bun-b-f-chino-xl-killer-mike-bulletproof-some-hoes

Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 06:27:12 PM
nah I mean i think hes one of the best (even tho he hasnt released much material considerin the amount of time hes been in the game)
but he mos def got talent and his own style and he can spit heat
shit tap dancin is one of my favorite by him
i have his other album wit his walkin wit fire or some shit around him got some heaters on there

3 to the Dome - Chino XL f. Kool G Rap is dope



MAN chino xl is one of the illest mc to breath. line 4 line hes top 10 ever.  spits classic shit every fucking time. do yall research n listen to every thing hes been on to freestyles featuring albums.    POISON PEN album classic I TOLD YOU SO is classic  ripped every mc hes ever been on to common canibus bun b royce snoop dogg rass kass crooked i proof everybody just  download his shit then give an opinion. in the underground hes god to many rappers lol dont take take that litterally hes coming strong on 09. heres some track n every line is ill

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4940/title.chino-xl-im-coming


http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5456/title.chino-xl-f-bun-b-cross-your-heart

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4892/title.bun-b-f-chino-xl-killer-mike-bulletproof-some-hoes


Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: west koasting on January 01, 2009, 07:09:51 PM
"Chino xl fuck you too" 2pac enough said
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 07:26:13 PM
damn yeah that hit em up was deep and some shit
but chino could say hes glad he was important enuff for someone on pacs evel to speak on him "a nobody"




"Chino xl fuck you too" 2pac enough said
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: yeapp on January 01, 2009, 08:44:34 PM
chino coo but he is flakey
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: VxTheGeneral on January 01, 2009, 09:06:48 PM
I know that Chino rapped kinda compared himself to canibus and eminem on this Focus song, so they probably aint got beef
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: real hiphop on January 01, 2009, 09:26:35 PM
"Chino xl fuck you too" 2pac enough said


man its time to get off of 2pac's dick. dude was great a deep nigga better than anybody on NOW on that bullshit radio n on t.v but  on a lyrical tip he wasnt even the greatest. chino xl is a beast. yall give me one verse chino ever went weak on. cause i think he never did. im not on his dick its just i got to give respect when respect due. fuck record sales fuck radio play.  n the person that says hes a nobody thats funny cause ive never seen a nobody get more love than chino does to swayn tech snoop dogg crooked i bun b its the whole underground hes done so many feauturings just cause people respect dude. just do yall research n see who you fucking wit.
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 01, 2009, 09:30:47 PM
nah i feel what you sayin
everyone has they own input an opinion but IMO I dont think he was and is the best rapper to ever do it.
he was dope, he was unique (more for the camera typa rapper but there nothin wrong wit that)
but 2pac IMO, was more of a role model (good or bad) lettin the world know that you can be a "git out my face" typa soldier and still get love and support whereas chino was and still is strictly bout his rappin



"Chino xl fuck you too" 2pac enough said


man its time to get off of 2pac's dick. dude was great a deep nigga better than anybody on NOW on that bullshit radio n on t.v but  on a lyrical tip he wasnt even the greatest. chino xl is a beast. yall give me one verse chino ever went weak on. cause i think he never did. im not on his dick its just i got to give respect when respect due. fuck record sales fuck radio play.  n the person that says hes a nobody thats funny cause ive never seen a nobody get more love than chino does to swayn tech snoop dogg crooked i bun b its the whole underground hes done so many feauturings just cause people respect dude. just do yall research n see who you fucking wit.
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: OG Hack Wilson on January 02, 2009, 06:47:17 AM
"Chino xl fuck you too" 2pac enough said

YEAH! OUTLAW IMMOIIRITAL WEST COIIAISIT RIDAHS!!  FUICK BAD BOIYI AS A STAFF RECOIIRID LALBL & MOITIIHERUIFIKICN CREW!!  THUG LIFE!
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: hellrazor86 on January 02, 2009, 03:45:37 PM
Chino Got Skills.. But sometimes his flow, delivery & voice is fucked up..

Lyrically Chino is a beast
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: K-MACC on January 03, 2009, 01:00:05 AM
"Chino xl fuck you too" 2pac enough said
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: Ridah662 on January 03, 2009, 08:14:08 AM
What Gas Station Chino Workin At These Dayz?  ;)
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 03, 2009, 11:56:43 AM
haha yeha I mean his career is in the same light as crooked even tho he release two solo's he jus seems like he doesnt care
but damn pac is and was a beast



What Gas Station Chino Workin At These Dayz?  ;)
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: real hiphop on January 03, 2009, 02:41:39 PM
What Gas Station Chino Workin At These Dayz?  ;)


wow stop being brainwashed by the radio n your see where chino at.  dude been everywhere lately just got signed by machete records  leaked two songs from another classic albums coming soon which is produced mostly by focus  n been featured in bun b album n immortal technique album  n had a song wit akon n pitbull  dude aint workin in no gas station he coming strong so lets stop hating dude cause your mentor 2pac diss him time to grow up

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4940/title.chino-xl-im-coming


http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5456/title.chino-xl-f-bun-b-cross-your-heart

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4892/title.bun-b-f-chino-xl-killer-mike-bulletproof-some-hoes

Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: akcranker - The Dangerous Crew Movement on January 03, 2009, 03:12:15 PM
What Gas Station Chino Workin At These Dayz?  ;)


wow stop being brainwashed by the radio n your see where chino at.  dude been everywhere lately just got signed by machete records  leaked two songs from another classic albums coming soon which is produced mostly by focus  n been featured in bun b album n immortal technique album  n had a song wit akon n pitbull  dude aint workin in no gas station he coming strong so lets stop hating dude cause your mentor 2pac diss him time to grow up

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4940/title.chino-xl-im-coming


http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5456/title.chino-xl-f-bun-b-cross-your-heart

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4892/title.bun-b-f-chino-xl-killer-mike-bulletproof-some-hoes



How can a "coming soon" album be deemed a classic? LOL

and how is working with Akon or Pitbull anything special?
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on January 03, 2009, 03:26:09 PM

yeah his albums been long awaited, but im lookin forward to him workin wit focus n khalil







What Gas Station Chino Workin At These Dayz?  ;)


wow stop being brainwashed by the radio n your see where chino at.  dude been everywhere lately just got signed by machete records  leaked two songs from another classic albums coming soon which is produced mostly by focus  n been featured in bun b album n immortal technique album  n had a song wit akon n pitbull  dude aint workin in no gas station he coming strong so lets stop hating dude cause your mentor 2pac diss him time to grow up

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4940/title.chino-xl-im-coming


http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5456/title.chino-xl-f-bun-b-cross-your-heart

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4892/title.bun-b-f-chino-xl-killer-mike-bulletproof-some-hoes



How can a "coming soon" album be deemed a classic? LOL

and how is working with Akon or Pitbull anything special?
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: Ridah662 on January 03, 2009, 04:31:23 PM
What Gas Station Chino Workin At These Dayz?  ;)


wow stop being brainwashed by the radio n your see where chino at.  dude been everywhere lately just got signed by machete records  leaked two songs from another classic albums coming soon which is produced mostly by focus  n been featured in bun b album n immortal technique album  n had a song wit akon n pitbull  dude aint workin in no gas station he coming strong so lets stop hating dude cause your mentor 2pac diss him time to grow up

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4940/title.chino-xl-im-coming

Aww Did I Hurt Your Feelings With Truth? Common Chino Had A LiL Diss & His Career Went Nowhere Even After Dissing The Biggest Name In Hip Hop...Chino Has Skills With Metaphors & All That Good Shyt But He Will Never Amount To Anything Else Take It For What It Is Homie Simple...

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5456/title.chino-xl-f-bun-b-cross-your-heart

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4892/title.bun-b-f-chino-xl-killer-mike-bulletproof-some-hoes


Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: Chad Vader on February 07, 2009, 11:21:37 AM
I was reading' that some shit bout that Chino worked for the Source and Em took offense
guess he gave em a bad review or some shit


 :P :P :P
Chino BYI worked for The Source... I assume some cats mixed up their names  :P ;)

Chino BYI interview in Juxtapoz Issue 92 September 2008 (about The Source Magazine)
(http://www.la-petroleuse.com/catalog/product_thumb.php?img=images/juxtapoz_92.jpg&w=116&h=150)
(http://farm4.static.flickr.com/3510/3260237239_538b969160_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3380/3260242489_f2bd31098d_b.jpg)

(http://alphabetiks.com/hip-hop/graffiti-gallery/albums/graffiti-art/Chino_BYI_Handstyle.jpg)
(http://krink.com/gallery/wp-content/oker-chino.jpg)
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: BigNeckBone on February 07, 2009, 04:27:53 PM
I don't feel chino that much, but jump back with WC is a number which still get spins in my audio system

http://www.zshare.net/audio/55262045defd4c87/
Title: Re: Did Eminem EVER Diss Chino Xl???? And what was his beef wit 2pac????
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 07, 2009, 08:48:27 PM
yeah this song is aite
I mean chino is the dopest but he can spit
crazy how much hate chino gets.  (considerin hes a dope rapper)




I don't feel chino that much, but jump back with WC is a number which still get spins in my audio system

http://www.zshare.net/audio/55262045defd4c87/