West Coast Connection Forum

Elements => Outbound Connections => Topic started by: Prof@ssor on February 14, 2009, 03:58:09 PM

Title: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Prof@ssor on February 14, 2009, 03:58:09 PM
 :o
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Rick McCrank on February 14, 2009, 04:03:03 PM
I'd say he pretty much deserves the credit he gets

has he made some average beats?  sure

but you take his work, 9 out of 10 are going to be on some crazy unique shit only he coud think up

too many people to count over time have bitten his style or tried to sound like him out of respect
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: MediumL on February 14, 2009, 04:24:08 PM
nah id say he gets his due respect. Dude does some crazy scratching and definately can flip a sample better than most (Kanye cannot flip a sample for example). Premos not only brought NY hardcore rap to the forefront in the early 90s he has produced on soo many classic albums he probably only sits behind Dre and RZA for classic joints (and even thats arguable to many).

This is more of a shock thread then anything and you'll probably get a load of hurt stans telling you to die. At least give some form of explanation for such a bold statement...
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: herpes on February 14, 2009, 04:33:23 PM
 Primo >>> Dre
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: NotoriousTDA on February 14, 2009, 04:52:28 PM
no.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: G.O.D. Pt. III on February 14, 2009, 04:55:19 PM
more like Dr. Dre is the most overrated producer in hip-hop history.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: NotoriousTDA on February 14, 2009, 04:59:50 PM
more like Dr. Dre is the most overrated producer in hip-hop history.

i'd agree with that. atleast premo puts out tight shit constantly. dre's been in the studio touching himself for like 4 years
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 05:08:07 PM
id say dre is more overrated but dre brings more heat each time IMO
not sayin premo isnt dope or doesnt but its jus premo
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: BiggBoogaBiff on February 14, 2009, 06:05:40 PM
I made a thread about this not too long ago about Preme vs. DJ Paul & Juicy J.  I made a good arguement and even put up like 30 songs all together (preme, paul, juicy) but you can't change a Stan's mind.  all you'll get is "that's not preme's best work" or "you're fuckin' dumb" or some off the wall shit.  I agree Preme is nice but his shit is waaaaaaaay too simple and repetitive for me.  Three 6 scratch, sample, and originate they music better than Preme has done with just as much if not a bigger body of work, even when they waz in they momma basement recordin shit.  Ain't nobody copyin Preme forreal forreal.  More people have copied Three 6 than Preme, which is visible with all of this crunk music that's came out these past 12 years.  But to agree with your point though, I agree witchu'.  I ain't hatin on Preme he does make some good shit, but if Preme is getting all of this spotlight then why isn't Pete Rock?


http://www.youtube.com/watch?v=RPe7IViuUBk&feature=related


But like I said you can't change a Stan's mind they too mistified.










FREE MAX HARDCORE!!!!
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 06:11:28 PM
^^^^^yeah i dont agree wit alotta the shit you say but this time i do somewhat
thats my problem wit premo
his production credits sound alike, now to a certain extent thats good but its also bad IMO
but that dont make him a wack producer but...yeah sounds like the same shit
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: thisoneguy360 on February 14, 2009, 06:12:33 PM
Premo is my favorite producer in the game always brings classics in my eyes, but to each his own
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 06:18:15 PM
yeah i mean shit rza is one of my favorite's but damn even his sounds are the same sometimes but somehow he comes thru wit a twist everytime whether its the instruments, person on the hook, etc..
whatever he does
so I'd say RZA>>>>Premo
damn its a toss up when dre gets involved
damn
DRE           RZA          JUST BLAZE           PREMO             
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 06:52:44 PM
I made a thread about this not too long ago about Preme vs. DJ Paul & Juicy J.  I made a good arguement and even put up like 30 songs all together (preme, paul, juicy) but you can't change a Stan's mind.  all you'll get is "that's not preme's best work" or "you're fuckin' dumb" or some off the wall shit.  I agree Preme is nice but his shit is waaaaaaaay too simple and repetitive for me.  Three 6 scratch, sample, and originate they music better than Preme has done with just as much if not a bigger body of work, even when they waz in they momma basement recordin shit.  Ain't nobody copyin Preme forreal forreal.  More people have copied Three 6 than Preme, which is visible with all of this crunk music that's came out these past 12 years.  But to agree with your point though, I agree witchu'.  I ain't hatin on Preme he does make some good shit, but if Preme is getting all of this spotlight then why isn't Pete Rock?


http://www.youtube.com/watch?v=RPe7IViuUBk&feature=related


But like I said you can't change a Stan's mind they too mistified.










FREE MAX HARDCORE!!!!

What the fuck you talking about, you bought up no reasonable arguement apart from the fact that you prefer 3 6 over Premo personally. They can't even touch Premiers work over the 20 years when he's been laying down nothing but dope shit. And no way is Just Blaze better than Premier. Name a classic from Blaze.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 06:56:32 PM
nah i wasnt sayin just was better than premo i was puttin his name up as bein dope
but IMO hes more creative than premo
is he better, tuff 1 to decide one
but do yuo agree
dr. dre>>>>premo????
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: herpes on February 14, 2009, 06:58:27 PM
I made a thread about this not too long ago about Preme vs. DJ Paul & Juicy J.  I made a good arguement and even put up like 30 songs all together (preme, paul, juicy) but you can't change a Stan's mind.  all you'll get is "that's not preme's best work" or "you're fuckin' dumb" or some off the wall shit.  I agree Preme is nice but his shit is waaaaaaaay too simple and repetitive for me.  Three 6 scratch, sample, and originate they music better than Preme has done with just as much if not a bigger body of work, even when they waz in they momma basement recordin shit.  Ain't nobody copyin Preme forreal forreal.  More people have copied Three 6 than Preme, which is visible with all of this crunk music that's came out these past 12 years.  But to agree with your point though, I agree witchu'.  I ain't hatin on Preme he does make some good shit, but if Preme is getting all of this spotlight then why isn't Pete Rock?


http://www.youtube.com/watch?v=RPe7IViuUBk&feature=related


But like I said you can't change a Stan's mind they too mistified.










FREE MAX HARDCORE!!!!

Was that beat supposed to be dope or something ?
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 07:00:25 PM
haha damn
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: 2euce 7even on February 14, 2009, 07:17:58 PM
8 times outta 10 i can tell if primo did a beat or not, cause his formula is always the same, plus he got less melody in his beats but he´s str8. i love his shit.

DJ Premier- TRUE East Coast Shit
Dr.Drizze-TRUE West Coast Shit.

Too Bad That Nas´Album Never Happend, Where Primo And Dre Should Produce The Whole Album.
Source: Guru (Of Gang Starr) Said In A Interview Back In 2000-Somethin.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 07:21:09 PM
deal?



8 times outta 10 i can tell if primo did a beat or not, cause his formula is always the same, plus he got less melody in his beats but he´s str8. i love his shit.

RZA- TRUE East Coast Shit
Dr.Drizze-TRUE West Coast Shit.

Too Bad That Nas´Album Never Happend, Where Primo And Dre Should Produce The Whole Album.
Source: Guru (Of Gang Starr) Said In A Interview Back In 2000-Somethin.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 07:24:42 PM
nah i wasnt sayin just was better than premo i was puttin his name up as bein dope
but IMO hes more creative than premo
is he better, tuff 1 to decide one
but do yuo agree
dr. dre>>>>premo????

I'm not gonna argue that one, Dre And Premo are equal for me, but you stated:

DRE           RZA          JUST BLAZE           PREMO

So that is saying that Blaze is better. Have you listened to Premiers whole catalogue?
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 07:29:04 PM
nah i havent listened to all his work, im tryin to
but the 4 producers i put up, i put up as bein the best and tried thinkin of others on their level, might not be
but IMO blaze might be better, maybe

so in what order would you list them with 1 bein the best
1.
2.
3.
4.




nah i wasnt sayin just was better than premo i was puttin his name up as bein dope
but IMO hes more creative than premo
is he better, tuff 1 to decide one
but do yuo agree
dr. dre>>>>premo????

I'm not gonna argue that one, Dre And Premo are equal for me, but you stated:

DRE           RZA          JUST BLAZE           PREMO

So that is saying that Blaze is better. Have you listened to Premiers whole catalogue?
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 07:31:13 PM
1= DJ Premier
1= Dr. Dre
3. RZA
4. Just Blaze
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 07:32:48 PM
Go to the DJ Premier archive in the HUS and then you will find out.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 07:35:44 PM
aite thats your input and i can respect
and mine would be

1.dr. dre & RZA (tie)

3.just blaze
4.premo

on some real shit RZA and Dre are tied for me.  dont get it twisted tho, premo is dope at what he does, theres no question, but does that make him the best of the best?

1= DJ Premier
1= Dr. Dre
3. RZA
4. Just Blaze
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 07:42:30 PM

on some real shit RZA and Dre are tied for me.  dont get it twisted tho, premo is dope at what he does, theres no question, but does that make him the best of the best?


Yes
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 07:43:57 PM
I assume your sayin yes to makin him the best and not RZA & Dre bein tied for #1?
haha





on some real shit RZA and Dre are tied for me.  dont get it twisted tho, premo is dope at what he does, theres no question, but does that make him the best of the best?


Yes
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 07:58:17 PM
I assume your sayin yes to makin him the best and not RZA & Dre bein tied for #1?
haha





on some real shit RZA and Dre are tied for me.  dont get it twisted tho, premo is dope at what he does, theres no question, but does that make him the best of the best?


Yes

Haha. I meant joint best. I think RZA has produced some seriously classic beats from about 93-96. But since he has really fallen off. Premier has kept it consistent, always releasing bangers. Hopefully Dre is holding back the bangers for the 3 albums that are supposedly coming out this year, as he is not on the level he used to be. But that is not saying he's been doing shit because what he releases is better than about 90% better than what gets released these days. But since 95, RZA hasn't been the same, a really dope track now and again. His work on 8 Diagrams is very average and he only gets a few beats on each of the Wu's solo albums and they are not that amazing. Hopefully on OB4CL2 he can change my mind.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 08:02:57 PM
Check this thread out for starters:

http://www.dubcnn.com/connect/index.php?topic=184164.0
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 08:06:55 PM
ok se we agree on that
DRE & RZA tied for first
but IMO I'd say 80-90% of what RZA has done in his career which im also tryna to listen to entirely, has been dope, ID EVEN SAY AMAZIN cuz of how he makes his muzik.
but again that dont make premo or just blaze wack, jus im sayin if they went head up

1.dr. dre
2.rza
3.just blaze
4.premo

im sayin either dre or rza would produce more heat.

and yeah his work on 8 diagrams wasnt dope, but it was aite.  but "STATE OF GRACE" older raekwon song, is a banger and one of the dopest traxx to be released in a minute

have you heard that afro soundtrack? part 1 or 2
shit is fuckin fire, of course thats IMO

but shit good lookin out for havin a debate wit another member unlike others who are too groupified and cant take the heat.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 14, 2009, 08:08:24 PM
ok se we agree on that
DRE & RZA tied for first
but IMO I'd say 80-90% of what RZA has done in his career which im also tryna to listen to entirely, has been dope, ID EVEN SAY AMAZIN cuz of how he makes his muzik.
but again that dont make premo or just blaze wack, jus im sayin if they went head up

1.dr. dre
2.rza
3.just blaze
4.premo

im sayin either dre or rza would produce more heat.

and yeah his work on 8 diagrams wasnt dope, but it was aite.  but "STATE OF GRACE" older raekwon song, is a banger and one of the dopest traxx to be released in a minute

have you heard that afro soundtrack? part 1 or 2
shit is fuckin fire, of course thats IMO

but shit good lookin out for havin a debate wit another member unlike others who are too groupified and cant take the heat.


No I meant Dre and Premo joint.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 08:13:33 PM
aite thats also your input and interestin
cuz of the info provided
but I disagree, but its all good

I want to pick RZA as bein better but I cant cuz of other classics and dre's vintage sound that he can still bring
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: BiggBoogaBiff on February 14, 2009, 11:22:08 PM
nah i wasnt sayin just was better than premo i was puttin his name up as bein dope
but IMO hes more creative than premo
is he better, tuff 1 to decide one
but do yuo agree
dr. dre>>>>premo????

I'm not gonna argue that one, Dre And Premo are equal for me, but you stated:

DRE           RZA          JUST BLAZE           PREMO

So that is saying that Blaze is better. Have you listened to Premiers whole catalogue?

http://www.youtube.com/watch?v=2We4_Jb2P5o
So that just means your a Stan like I said and there's no reasonable arguement I can put up with you, you'll just deny it.  And if you checked out that post from a while back I was putting up CLASSIC 3 6 underground shit (crazy gangsta basement music).  So pretty much I'll let you fuss and call it a day.
http://www.youtube.com/watch?v=QhR7UFTYhWM
http://www.youtube.com/watch?v=bTpwrgHyYBI
http://www.youtube.com/watch?v=UdZpwO27_Gw
http://www.youtube.com/watch?v=eUawT_tl7sg http://www.youtube.com/watch?v=NSgSRoa3Jks
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 14, 2009, 11:26:15 PM
three 6 mafia shouldnt be mentioned in the same sentence as:
premo & just blaze let alone 2 of the best

theyve done what theyve done, but they arent close to the best.  maybe 1 day

but lets see what supa star says
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: MediumL on February 15, 2009, 02:27:48 AM
u cant say Just Blaze hasnt produced any classics. I mean i could understand why someone prefers his more updated sound to Primos but Blaze has got classics:

Jay Z - Dynasty Intro
Fabulous - Breathe
Jay Z - Song Cry

etc...
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 15, 2009, 06:54:19 AM
nah i wasnt sayin just was better than premo i was puttin his name up as bein dope
but IMO hes more creative than premo
is he better, tuff 1 to decide one
but do yuo agree
dr. dre>>>>premo????

I'm not gonna argue that one, Dre And Premo are equal for me, but you stated:

DRE           RZA          JUST BLAZE           PREMO

So that is saying that Blaze is better. Have you listened to Premiers whole catalogue?

http://www.youtube.com/watch?v=2We4_Jb2P5o
So that just means your a Stan like I said and there's no reasonable arguement I can put up with you, you'll just deny it.  And if you checked out that post from a while back I was putting up CLASSIC 3 6 underground shit (crazy gangsta basement music).  So pretty much I'll let you fuss and call it a day.
http://www.youtube.com/watch?v=QhR7UFTYhWM
http://www.youtube.com/watch?v=bTpwrgHyYBI
http://www.youtube.com/watch?v=UdZpwO27_Gw
http://www.youtube.com/watch?v=eUawT_tl7sg http://www.youtube.com/watch?v=NSgSRoa3Jks


None of that shit you posted up in that thread is classic. It won't be remembered by anyone apart from Stans like yourself. I've already put up a decent arguement so I don't need to prove myself again. Obviously I haven't heard every Premier track, but I don't need to to know that his catalogue is better than 3 6's.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 15, 2009, 06:57:01 AM
u cant say Just Blaze hasnt produced any classics. I mean i could understand why someone prefers his more updated sound to Primos but Blaze has got classics:

Jay Z - Dynasty Intro
Fabulous - Breathe
Jay Z - Song Cry

etc...

They are great tracks, no doubt but classics? No. I do like quite a bit of Just Blaze (patiently waiting for the Saigon album) but none of his tracks are classic to me. As close as it gets to classic for me is the Public Service Announcement on Black Album.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: MediumL on February 15, 2009, 07:37:57 AM
u cant say Just Blaze hasnt produced any classics. I mean i could understand why someone prefers his more updated sound to Primos but Blaze has got classics:

Jay Z - Dynasty Intro
Fabulous - Breathe
Jay Z - Song Cry

etc...

They are great tracks, no doubt but classics? No. I do like quite a bit of Just Blaze (patiently waiting for the Saigon album) but none of his tracks are classic to me. As close as it gets to classic for me is the Public Service Announcement on Black Album.

Wow if those arent classics then that wipes out alot of premos catalogue as far as classic material is concerned.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 15, 2009, 07:49:30 AM
u cant say Just Blaze hasnt produced any classics. I mean i could understand why someone prefers his more updated sound to Primos but Blaze has got classics:

Jay Z - Dynasty Intro
Fabulous - Breathe
Jay Z - Song Cry

etc...

They are great tracks, no doubt but classics? No. I do like quite a bit of Just Blaze (patiently waiting for the Saigon album) but none of his tracks are classic to me. As close as it gets to classic for me is the Public Service Announcement on Black Album.

Wow if those arent classics then that wipes out alot of premos catalogue as far as classic material is concerned.

To me, I never have the urge to go back and listen to them. They are good tracks no doubt, but they are no Mass Appeal, Kick In The Door, Come Clean, A Million & One Questions, NY State of Mind, etc.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Black Excellence on February 15, 2009, 08:50:28 AM
I made a thread about this not too long ago about Preme vs. DJ Paul & Juicy J.  I made a good arguement and even put up like 30 songs all together (preme, paul, juicy) but you can't change a Stan's mind.  all you'll get is "that's not preme's best work" or "you're fuckin' dumb" or some off the wall shit.  I agree Preme is nice but his shit is waaaaaaaay too simple and repetitive for me.  Three 6 scratch, sample, and originate they music better than Preme has done with just as much if not a bigger body of work, even when they waz in they momma basement recordin shit.  Ain't nobody copyin Preme forreal forreal.  More people have copied Three 6 than Preme, which is visible with all of this crunk music that's came out these past 12 years.  But to agree with your point though, I agree witchu'.  I ain't hatin on Preme he does make some good shit, but if Preme is getting all of this spotlight then why isn't Pete Rock?


http://www.youtube.com/watch?v=RPe7IViuUBk&feature=related


But like I said you can't change a Stan's mind they too mistified.










FREE MAX HARDCORE!!!!

What the fuck you talking about, you bought up no reasonable arguement apart from the fact that you prefer 3 6 over Premo personally. They can't even touch Premiers work over the 20 years when he's been laying down nothing but dope shit. And no way is Just Blaze better than Premier. Name a classic from Blaze.
i agree. but just got some heat. you can't deny it from jay z to beanie sigel to saigon to t.i. to whoever just got heat
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: MediumL on February 15, 2009, 09:07:32 AM
u cant say Just Blaze hasnt produced any classics. I mean i could understand why someone prefers his more updated sound to Primos but Blaze has got classics:

Jay Z - Dynasty Intro
Fabulous - Breathe
Jay Z - Song Cry

etc...

They are great tracks, no doubt but classics? No. I do like quite a bit of Just Blaze (patiently waiting for the Saigon album) but none of his tracks are classic to me. As close as it gets to classic for me is the Public Service Announcement on Black Album.

Wow if those arent classics then that wipes out alot of premos catalogue as far as classic material is concerned.

To me, I never have the urge to go back and listen to them. They are good tracks no doubt, but they are no Mass Appeal, Kick In The Door, Come Clean, A Million & One Questions, NY State of Mind, etc.

I guess its opnions but i think i'm not on my own in saying that Just Blaze has got classics. Tracks like Why You Hate the Game and the tracks he did with Jay Electronica are so refreshing and i definately see Just as one of the best producers around atm
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 15, 2009, 10:49:30 AM
yeah that might be well said:
at the moment
will he have the same legacy as
rza     dre      premo

who are considered gods?
maybe, but I'd say he have to create more revolutionary traxx like those 3 have on every level possibly
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 15, 2009, 12:10:42 PM
but str8 up
goldyn child is fuckin dope!!!
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: NotoriousTDA on February 15, 2009, 12:36:00 PM
^^^^^yeah i dont agree wit alotta the shit you say but this time i do somewhat
thats my problem wit premo
his production credits sound alike, now to a certain extent thats good but its also bad IMO
but that dont make him a wack producer but...yeah sounds like the same shit

So hearing a beat and knowing its premo is bad? Its called having a good ear for music.

If i hear a beat i havent heard before, I can tell its a dillla beat, or its a 9th wonder beat, or a kanye beat. Just because im familiar with their sound. each and every producer has their own sound, just like how premo has his own sound. I dont see how that makes him bad.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 15, 2009, 12:39:47 PM
nah dont get it twisted im not sayin premo is bad or wack etc...
nah hes made some of the craziest beats but out of all them producers he seems to be more wit the same shit each time like someone else basically said
but shit
that fat joe track he did, that shit is crazy




^^^^^yeah i dont agree wit alotta the shit you say but this time i do somewhat
thats my problem wit premo
his production credits sound alike, now to a certain extent thats good but its also bad IMO
but that dont make him a wack producer but...yeah sounds like the same shit

So hearing a beat and knowing its premo is bad? Its called having a good ear for music.

If i hear a beat i havent heard before, I can tell its a dillla beat, or its a 9th wonder beat, or a kanye beat. Just because im familiar with their sound. each and every producer has their own sound, just like how premo has his own sound. I dont see how that makes him bad.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: MediumL on February 15, 2009, 12:43:18 PM
He supposedly working on the song he did with 50, adding new elemnts such as scratches and possibly new verses. Its meant to be on BISD now which is pretty dope. This and his track on Ludas album will help get him some recognition with those that aren't a clued up on classic NY hip hop.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 15, 2009, 12:47:21 PM
yeah those 2 are dope
maybe
shut your bloodclot>>>I this 4 hip-hop!!


He supposedly working on the song he did with 50, adding new elemnts such as scratches and possibly new verses. Its meant to be on BISD now which is pretty dope. This and his track on Ludas album will help get him some recognition with those that aren't a clued up on classic NY hip hop.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 15, 2009, 08:21:52 PM
yeah those 2 are dope
maybe
shut your bloodclot>>>I this 4 hip-hop!!


He supposedly working on the song he did with 50, adding new elemnts such as scratches and possibly new verses. Its meant to be on BISD now which is pretty dope. This and his track on Ludas album will help get him some recognition with those that aren't a clued up on classic NY hip hop.

Premier didn't produce I Do It For Hip Hop, he did MVP.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 15, 2009, 09:02:25 PM
yeah what i meant
other is cool to
but that white is dope




yeah those 2 are dope
maybe
shut your bloodclot>>>I this 4 hip-hop!!


He supposedly working on the song he did with 50, adding new elemnts such as scratches and possibly new verses. Its meant to be on BISD now which is pretty dope. This and his track on Ludas album will help get him some recognition with those that aren't a clued up on classic NY hip hop.

Premier didn't produce I Do It For Hip Hop, he did MVP.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Invincible on February 15, 2009, 09:06:44 PM
yeah what i meant
other is cool to
but that white is dope




yeah those 2 are dope
maybe
shut your bloodclot>>>I this 4 hip-hop!!


He supposedly working on the song he did with 50, adding new elemnts such as scratches and possibly new verses. Its meant to be on BISD now which is pretty dope. This and his track on Ludas album will help get him some recognition with those that aren't a clued up on classic NY hip hop.

Premier didn't produce I Do It For Hip Hop, he did MVP.

Also I'm gonna have to disagree with you about that. At the moment MVP is the better track, but until Shut Ur Bloodclot Mouth leaks in its full form, then I'll get back to you. More than likely will be the better track.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: Hey Ma on February 15, 2009, 09:09:56 PM
from what i've noticed, the poster "professor" is kind of an idiot, but thats besides the point. it all comes down to taste. premos beats can really move me so he's not overrated to me. i don't like cool and dre, but that might be the shit to some people. so yeah "most overrated producer" is a mornic thing to say, especially when he couldve just said "i dont care for premo", but oh well, he seeks attention and as a fragile dumb kid, who are we to break him down?

lol
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 15, 2009, 09:12:14 PM
yeah by the sounds of it
again by the sounds of it

shut your bloodclot mouth>>>>MVP




yeah what i meant
other is cool to
but that white is dope




yeah those 2 are dope
maybe
shut your bloodclot>>>I this 4 hip-hop!!


He supposedly working on the song he did with 50, adding new elemnts such as scratches and possibly new verses. Its meant to be on BISD now which is pretty dope. This and his track on Ludas album will help get him some recognition with those that aren't a clued up on classic NY hip hop.

Premier didn't produce I Do It For Hip Hop, he did MVP.

Also I'm gonna have to disagree with you about that. At the moment MVP is the better track, but until Shut Ur Bloodclot Mouth leaks in its full form, then I'll get back to you. More than likely will be the better track.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: D-Nice on February 15, 2009, 09:12:41 PM
from what i've noticed, the poster "professor" is kind of an idiot, but thats besides the point. it all comes down to taste. premos beats can really move me so he's not overrated to me. i don't like cool and dre, but that might be the shit to some people. so yeah "most overrated producer" is a mornic thing to say, especially when he couldve just said "i dont care for premo", but oh well, he seeks attention and as a fragile dumb kid, who are we to break him down?

lol

Damn who is that in your avi?
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: weedhead on February 15, 2009, 11:41:15 PM
so where does dj muggs come in on this argument. ???cause he bbetter in ereas.and has aloooot of classic.
Title: Re: DJ Premier = the most overrated producer in hip-hop history
Post by: you gon always be my latin queen bitch on February 16, 2009, 12:13:08 AM
damn thats a tuff 1
but lets see

dr dre
premo
rza
just
dj muggs


thats what were workin wit

aite
 dr. dre & RZA
dj muggs
just 
premo