West Coast Connection Forum

The Connection => West Coast Connection => Topic started by: wardy on April 23, 2017, 03:53:46 AM

Title: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: wardy on April 23, 2017, 03:53:46 AM
(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51Mpzzp-1KL._SX425_.jpg)

Just seen this has been released. I'm a few tracks in and its  8)

  1. Mac Dre Special Bulletin
  2. Death Before Dishonor (Feat. Jha Voice)
  3. All I Know (Feat. Matt Blaque
  4. Untouchable (Feat. Mad Lion & J-Hood
  5. Dats Not Mob (Feat. Deltrice the Voice)
  6. Busta Rhymes Interview (Skit)
  7. Bottle After Bottle (Feat. Too Short, E-40, Trevell, Winn-Wade)
  8. How to Mob (Feat. the Gatlin, Stevie Joe, J. Stalin)
  9. Acres (Feat. Smoke Dza, Mad Lion, Rankin Scroo)
  10. So Serious
  11. Round Table Talk (Feat. A.R. Deville, King Locust, Che Dolla, Ampichino)
  12. Show in Oakland (Feat. Bobby Brackins & Clyde Carson)
  13. The Hood (Feat. Young Bleed, Big Hurk, Thyra)
  14. 5 on It (Feat. Lloyd & Numskull)
  15. All That I Got (Feat. the Jacka & Lee Majors)
  16. Skit
  17. I Miss You (Feat. Deltrice the Voice)
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: DJSpin on April 23, 2017, 05:21:57 AM
Part 1 is dope. Gonna have to buy this too.
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on April 23, 2017, 04:55:29 PM
I just recently bought my hard copy of part 1, gonna have to wait until I go back out to Ohio to cop this one after I hear it lol I'm sure it will be on par with the first one
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: mastdark81 on April 24, 2017, 10:35:23 AM
I just recently bought my hard copy of part 1, gonna have to wait until I go back out to Ohio to cop this one after I hear it lol I'm sure it will be on par with the first one
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: mastdark81 on April 24, 2017, 10:54:11 AM
Part two sound more like a mixtape filler album tbh.  Not as many immediate hits as the 1st one.   May grow on me though.
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: S.J on April 24, 2017, 11:42:43 AM
its not as good as part 1. I think the second half of the album is better than the first half. best tracks - So Serious, The Hood, 5 On It and I Miss You
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on April 26, 2017, 08:36:13 AM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: wardy on April 27, 2017, 04:35:21 AM
Yeah I agree that the first one was better, one of the best this year so far, this one had a couple filler tracks but overall still a very good album. Fave track of the album is All That I Got (Feat. the Jacka & Lee Majors). Yuk has dropped some serious fire this year so far.
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: doggfather on April 27, 2017, 05:53:26 AM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on April 27, 2017, 09:21:41 PM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice... the last online purchase I made was Pimp C's biography lol

I can wait until I hit up Geo's in Ohio or one of the many dope record spots out in the Bay, whichever I travel to first
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Sccit on April 30, 2017, 01:44:59 PM
I bought this one yesterday, couldn't find part 1 at my shop....
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Dogg Ly Dogg on May 01, 2017, 12:06:45 AM
I still didn't check it yet but even though part 1 wasnt bad, it wasnt memorable either! I used to be a die hard fan of Yuk but his career fell the fuck off after 2006... since then he only released average to mediocre albums!
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 01, 2017, 10:02:20 AM
I still didn't check it yet but even though part 1 wasnt bad, it wasnt memorable either! I used to be a die hard fan of Yuk but his career fell the fuck off after 2006... since then he only released average to mediocre albums!

I would say these 2 recent joints are hist best works since Godzilla or West Coast Don

recently found Free At Last for a few bucks too, outside of a few average songs that album was hard and did not get enough credit
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: doggfather on May 02, 2017, 11:43:46 PM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: doggfather on May 03, 2017, 01:06:30 AM
well, after a few listen its not bad.

looks like a b side to me a bit.
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 03, 2017, 11:21:19 AM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 03, 2017, 12:03:34 PM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum

sounds like fear to me .. ain't nothin like hanukkah in the mail every couple days, word to doggfather

and if u ever get into the reselling game, there's money to be made with how the value on these rare albums can skyrocket
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 03, 2017, 01:30:46 PM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum

sounds like fear to me .. ain't nothin like hanukkah in the mail every couple days, word to doggfather

and if u ever get into the reselling game, there's money to be made with how the value on these rare albums can skyrocket

I got trust issues lol re-selling is a different story though, because at least I know I wouldn't fuck anybody over if I'm the one shipping something
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 03, 2017, 01:49:07 PM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum

sounds like fear to me .. ain't nothin like hanukkah in the mail every couple days, word to doggfather

and if u ever get into the reselling game, there's money to be made with how the value on these rare albums can skyrocket

I got trust issues lol re-selling is a different story though, because at least I know I wouldn't fuck anybody over if I'm the one shipping something


were in a day in age where paypal/amazon/ebay etc. insures everything if anyone does try ripping you off.....i've ordered hundreds of cd's online and never once got ripped off, and never will God willing.
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: doggfather on May 04, 2017, 01:50:25 AM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum


in 2017 this is the dumbest thing i've read...
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 04, 2017, 09:26:12 AM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum


in 2017 this is the dumbest thing i've read...

you haven't read much this year then lol
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: DJSpin on May 09, 2017, 03:58:47 PM
I still didn't check it yet but even though part 1 wasnt bad, it wasnt memorable either! I used to be a die hard fan of Yuk but his career fell the fuck off after 2006... since then he only released average to mediocre albums!

Interesting. I never listened to him outside of I got five on it, until part 1. Made me want to check out his older stuff.
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: doggfather on May 12, 2017, 06:03:01 AM
will there be a part 3?!

anybody knows?
Title: Re: Yukmouth - JJ Based On A Vill Story Two (Discussion Thread)
Post by: 2Relevant on May 12, 2017, 06:19:57 AM
I fucked with it but I also agree that the first one was better

I'll cop a hard copy when I find it  8)

http://shop.rapbay.com/Yukmouth_JJ_Based_On_A_Vill_Story_Two_CD

I don't buy shit online unless I absolutely have no other choice...

why is that?

because it's stupid lol I don't have the patience to sit around like a tool waiting for shit to come in the mail and be let down if it doesn't arrive in the time stated, then also run the risk of it being damaged or not what I ordered, then you have to send it back + deal with customer service, all that other bullshit etc... plus I'm all good on a bunch of sites having my credit card/banking info, I keep that to a minimum


in 2017 this is the dumbest thing i've read...

you haven't read much this year then lol

+1 ;D