West Coast Connection Forum

Elements => Outbound Connections => Topic started by: Sir Dogg on April 18, 2018, 12:45:37 PM

Title: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sir Dogg on April 18, 2018, 12:45:37 PM
(https://s3.amazonaws.com/hiphopdx-production/2018/04/180417-J-Cole-KOD-cover.jpg)
(https://s3.amazonaws.com/hiphopdx-production/2018/04/180718-J-Cole-KOD-back-cover.jpg)
Title: Re: J. Cole - KOD (Album Cover & Tracklist)
Post by: Chamillitary Click on April 18, 2018, 02:57:48 PM
He owes us an album after that shit he put out last year.

I got a feel he's going to bounce back strong though. You don't put a cover out with the crown on if you ain't about to bring it. Especially because that last trade off of albums between him & Kendrick put Kenny over the top of whatever argument people had prior to DAMN & 4 Your Eyez Only dropping.

Can't wait. Really cool his outro is an intro to his next album.
Title: Re: J. Cole - KOD (Album Cover & Tracklist)
Post by: ILoveQSeven on April 18, 2018, 05:11:12 PM
Kids On Drugs?
Title: Re: J. Cole - KOD (Album Cover & Tracklist)
Post by: Sir Dogg on April 19, 2018, 03:17:42 PM
Kids On Drugs?

Yeah.
Title: Re: J. Cole - KOD (Album Cover & Tracklist)
Post by: Sir Dogg on April 19, 2018, 08:57:46 PM
https://youtu.be/vvEUSUVk2kI
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Chamillitary Click on April 23, 2018, 10:50:51 AM
This album is amazing. Could be his best album. The second half of the album is on some Tupac level wokeness.
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sir Dogg on April 23, 2018, 02:27:38 PM
After first listen, it's a solid project.

"Brackets" is my favorite track. 8)
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sir Dogg on April 23, 2018, 04:27:57 PM
J Cole's KOD sales projections are at 390K first week.

http://hitsdailydouble.com/news&id=311523
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: 2Relevant on April 24, 2018, 10:59:37 PM
we need more albums like this so trap clones can start bitching and start making excuses :laugh:
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on April 24, 2018, 11:04:47 PM
I'd put this right behind Forest Hills Drive... will be copping this  8)
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Chamillitary Click on April 25, 2018, 02:44:19 PM
I'd put this right behind Forest Hills Drive... will be copping this  8)

Thought I would too. I may put this over this.

The beginning of the album, I believe, is intentionally trap beats with a message to shit on the kids. Then everything from Kevin's Heart to 1985 is absolute gold. Strongest bars of his career.

Guess it depends on how deep you like your cup of Cole lol.
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Dogg Ly Dogg on April 26, 2018, 01:07:39 AM
Great fuckin record, I'm loving it, way better than the last ones and besides he has what the last one was missing : VISUALS  8)
The 2 new videos are great and also his last appearences on Royce and Miguel videos were dope!
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on April 30, 2018, 02:50:37 PM
gets better with each listen, initially I wasn't big on 2 joints but now I rock with the whole album after playing the CD in the ride  8)
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 01, 2018, 11:24:34 PM
average

daz album >
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Lucifuge on May 02, 2018, 02:36:20 AM
Wow, this is trash.
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 03, 2018, 07:19:28 AM
average

daz album >

LOL
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 03, 2018, 11:42:16 AM
average

daz album >

LOL

(http://www.thecoli.com/styles/default/xenforo/smilies/camby.png)


https://www.youtube.com/watch?v=B_fe8VTcq8Q


THIS ALONE KILLS ANYTHING ON THIS MEDIOCRE ASS ALBUM


AND I KNOW U DIDNT PEEP DAZ SHIT CUZ U WERENT EVEN IN THE THREAD LOLSMH
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Dogg Ly Dogg on May 04, 2018, 07:15:48 AM
average

daz album >

LOL

(http://www.thecoli.com/styles/default/xenforo/smilies/camby.png)


https://www.youtube.com/watch?v=B_fe8VTcq8Q


THIS ALONE KILLS ANYTHING ON THIS MEDIOCRE ASS ALBUM


AND I KNOW U DIDNT PEEP DAZ SHIT CUZ U WERENT EVEN IN THE THREAD LOLSMH

There's no way Daz album is better than J Cole lmao
It wasnt even good, sounded outdated and sometime boring! Cole's new records is easily a Top 5 2018 so far
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 04, 2018, 11:04:14 AM
average

daz album >

LOL

(http://www.thecoli.com/styles/default/xenforo/smilies/camby.png)


https://www.youtube.com/watch?v=B_fe8VTcq8Q


THIS ALONE KILLS ANYTHING ON THIS MEDIOCRE ASS ALBUM


AND I KNOW U DIDNT PEEP DAZ SHIT CUZ U WERENT EVEN IN THE THREAD LOLSMH

There's no way Daz album is better than J Cole lmao
It wasnt even good, sounded outdated and sometime boring! Cole's new records is easily a Top 5 2018 so far

not really, itís a top 3 daz solo .. go check the official thread, iím not the only one sayin that

jcole can miss me wit his try hard woke shit, iím not really tryna hear that,

but if u like it, thatís ur point prerogative.. daz gave us some vintage dpg bangers for the summer, ima ride out to that

https://m.youtube.com/watch?v=o7yT7keSNf8
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Dogg Ly Dogg on May 05, 2018, 05:27:20 AM
Top 3 Daz too lmao whatever if you like it thats coo enjoy it I guess my ears dont want to hear this type of shit no more in 2018.
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 05, 2018, 11:15:04 AM
Top 3 Daz too lmao whatever if you like it thats coo enjoy it I guess my ears dont want to hear this type of shit no more in 2018.

https://m.youtube.com/watch?v=ASOGAzX8-aQ


(http://www.thecoli.com/styles/default/xenforo/smilies/banderas.png)
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Dogg Ly Dogg on May 06, 2018, 01:51:27 AM
Top 3 Daz too lmao whatever if you like it thats coo enjoy it I guess my ears dont want to hear this type of shit no more in 2018.

https://m.youtube.com/watch?v=ASOGAzX8-aQ


(http://www.thecoli.com/styles/default/xenforo/smilies/banderas.png)

This one dope because Twinz album is in my Top 10 favorite albums of all time and it brought back great memories.

Top 3 Daz my friend though, this album doesnt top
RR&GB, RAW, TITLIL, DPGC U Know  imo
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 06, 2018, 12:09:11 PM
Top 3 Daz too lmao whatever if you like it thats coo enjoy it I guess my ears dont want to hear this type of shit no more in 2018.

https://m.youtube.com/watch?v=ASOGAzX8-aQ


(http://www.thecoli.com/styles/default/xenforo/smilies/banderas.png)

This one dope because Twinz album is in my Top 10 favorite albums of all time and it brought back great memories.

Top 3 Daz my friend though, this album doesnt top
RR&GB, RAW, TITLIL, DPGC U Know  imo

DEF BETTER THAN DPGC AND THIS IS THE LIFE..UP THERE WIT RETALIATION AND RAW

https://m.youtube.com/watch?v=Rv12jbicWKQ


E40 AND BLEGIT ALBUM ALSO >>>> J COLE STRUGGLE WOKE SHIT
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 06, 2018, 12:34:28 PM
yeah let's compare artists' whose sounds are nothing alike to prove a point of nothingness  ::)  :laugh:
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 06, 2018, 01:14:39 PM
yeah let's compare artists' whose sounds are nothing alike to prove a point of nothingness  ::)  :laugh:

my point is that those albums are better


no need to get in ur feelings just cuz u disagree brodie .. if u fuckin wit jcoles shit like that, do u. but even jcole fans think its a disappointment.
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 10, 2018, 06:29:47 PM
yeah let's compare artists' whose sounds are nothing alike to prove a point of nothingness  ::)  :laugh:

my point is that those albums are better


no need to get in ur feelings just cuz u disagree brodie .. if u fuckin wit jcoles shit like that, do u. but even jcole fans think its a disappointment.

lol you're the one (and only one I might add) that feels that way but carry on homie  8)

Daz album was cool but it won't be remembered in time like this joint will
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 10, 2018, 07:38:17 PM
yeah let's compare artists' whose sounds are nothing alike to prove a point of nothingness  ::)  :laugh:

my point is that those albums are better


no need to get in ur feelings just cuz u disagree brodie .. if u fuckin wit jcoles shit like that, do u. but even jcole fans think its a disappointment.

lol you're the one (and only one I might add) that feels that way but carry on homie  8)

Daz album was cool but it won't be remembered in time like this joint will

lol go check the coli, even all the cole fans think this shit is garbage

you and cham are the only ones eating up this fake woke shit

cant ride out to that fam
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 13, 2018, 08:18:34 AM
> implying the coli has the final and only say so on musical opinion  :laugh:

and youíre the only one eating up a Daz album in 2018
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Chamillitary Click on May 14, 2018, 09:43:53 AM
"Check the Coli, where all of the trolls from back in the back went to troll some more...it's unanimous Daz >>> "

https://www.youtube.com/v/IPSu6dyJkUM

Shit is too real. 8)
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 14, 2018, 10:10:14 AM
> implying the coli has the final and only say so on musical opinion  :laugh:

and youíre the only one eating up a Daz album in 2018

u 2 love this album .. i get it. a lot of j cole fans ainít fuckin wit it tho. thatís all there is to it.


and u lightweight soundin like correa over there bruh lol
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Chamillitary Click on May 14, 2018, 12:19:52 PM
I haven't seen anything like that. If anything, people who weren't really huge Cole fans really became fans of him because of this album. What I've actually seen on the internet is the kids from like 15-21, who are fans of Lil' Pump talking like you. Except you replaced Lil' Pump & XXXtencion with Daz lol.

But even in some alternate universe where they aren't fucking with the first half of album because he low key trolls the new generation, while making bangers, there's no fan of the genre who can't fuck with

Kevin's Heart
BRACKETS
Once An Addict
Friends
Window Pain
1985

Those 6 alone would make any actual Cole fan love this album lol.
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 14, 2018, 12:45:07 PM
I haven't seen anything like that. If anything, people who weren't really huge Cole fans really became fans of him because of this album. What I've actually seen on the internet is the kids from like 15-21, who are fans of Lil' Pump talking like you. Except you replaced Lil' Pump & XXXtencion with Daz lol.

But even in some alternate universe where they aren't fucking with the first half of album because he low key trolls the new generation, while making bangers, there's no fan of the genre who can't fuck with

Kevin's Heart
BRACKETS
Once An Addict
Friends
Window Pain
1985

Those 6 alone would make any actual Cole fan love this album lol.


http://www.thecoli.com/music/j-cole-kod.1066/reviews
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 14, 2018, 03:29:37 PM
the coli has the most best people and the most best musical opinions that have the final say, believe me *Trump voice*  :laugh:
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 14, 2018, 06:03:43 PM
the coli has the most best people and the most best musical opinions that have the final say, believe me *Trump voice*  :laugh:


lol?
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 15, 2018, 12:28:03 PM
https://m.youtube.com/watch?v=vpqeztwIrZU&time_continue=13
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 16, 2018, 11:30:13 AM
dead end hip hop sounds about right, never even heard of them lol also where's their review for Daz?  :laugh:
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Sccit on May 16, 2018, 01:07:24 PM
dead end hip hop sounds about right, never even heard of them lol also where's their review for Daz? :laugh:

lol straight outa correa's playbook brodie
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Blood$ on May 16, 2018, 02:08:59 PM
dead end hip hop sounds about right, never even heard of them lol also where's their review for Daz? :laugh:

lol straight outa correa's playbook brodie

hey at least Cole's album was good enough to be reviewed by these dudes  :P

I skimmed the video and even though I don't agree with some of the points I do respect it
Title: Re: J. Cole - KOD (Discussion Thread)
Post by: Invincible on June 01, 2018, 05:43:36 PM
https://soundcloud.com/dj_premier/1985-dj-premier-1966-remix-dirty

Not sure how you embed this.