West Coast Connection Forum

DUBCC - Tha Connection => West Coast Connection => Topic started by: Sccit on September 16, 2020, 07:06:19 PM

Title: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on September 16, 2020, 07:06:19 PM

(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91pc8hwnkBL._SL1500_.jpg)

https://mobile.twitter.com/paris_gfr/status/1296895978772090883

https://orcd.co/safespaceinvader

https://www.amazon.com/Safe-Space-Invader-Paris/dp/B08DDSX2ZS
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (New Album 9/25)
Post by: doggfather on September 16, 2020, 11:07:55 PM
wait for this!
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (New Album 9/25)
Post by: doggfather on September 24, 2020, 10:04:02 PM
album is out!
Title: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on September 24, 2020, 11:43:01 PM
waiting for my copy in the mail
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: dj coma on September 25, 2020, 07:12:16 PM
Loving it!
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: The Predator on September 26, 2020, 02:55:10 AM
Beats, grooves, voice, flow and lyrical content on point, feels like a full album for 10 tracks.

An album of the times indeed.

9 - 'Walk Like A Panther'...This one really blasts :scarface:

Quote
In this era of reckoning for American policing, increases of instances racism fostered by the most incompetent president in modern times, and a global pandemic that has affected all areas of life as we once knew it, voices of dissent in entertainment have become more relevant than ever.

Enter Paris, arguably one of the most politically outspoken artists in hip-hop history, with his latest album, Safe Space Invader.  Entirely self-produced Safe Space Invader is a brutal commentary on Black life in 2020 America, touching on the topics of police brutality, racism, gentrification, economic inequality and cancel culture, among others.

From SSI's opening track, "Bang Bang," the mood is set.  With an appropriate sonic backdrop of civil unrest, Paris rages with his characteristic menacing snarl:

"Won't stop till we all eat

Beast mode, Bay niggas all beast

Spit clearly so we can all see

It's no fun if we all can't get a piece"

Its follow-up, "Why Reconcile?" asks that very question - in stark, uncompromising terms over an ominous soundscape:

 "Ain't no middle ground, ain't no understandin'

Just demand fairness 'til we advancin'

Apply pressure, ride on the enemy

And why reconcile if we ain't free? Fuck peace"

And it goes on from there.  "Press On" displays Paris' unbridled fury at police misconduct and the apologists who support and embolden it, and "Turned the Key" is a poignant lament of the effects of gentrification on communities of color in the USA.

 However, it is Paris' first single and video, "Baby Man Hands," that truly engages and emboldens listeners disgusted with the current state of affairs brought about by the ineptitude of our Commander in Chief.  It is a vicious takedown of Donald Trump and his related buffoonery, and serves as musical catharsis and affirmation for those at their wits end with his shenanigans:

 ''Call Trump University

Cause his fake shit brings out the worst in me

Fake news, fake views, fake telecast

Fed to the fake by the fake fulla fake facts

Fuck y’all with Kellyanne’s dick

And start pickin’ truth over fake shit

Start realizing you made this

Dimwit racist rapist president"

 Continuing in the tradition of artists who can be relied upon to remain consistent with both content and dedication to musical quality, this effort by Paris pleases not only his existing loyal supporters, but continues to gain him many new listeners as well.

30 years after his classic debut The Devil Made Me Do It, it is a sad truth that politically astute activist rappers like Paris are still needed to address wrongs in the world we live in. As uncompromising as ever, Paris pulls no punches on Safe Space Invader. His lyrics are as vital and fiery as they were on The Devil Made Me Do It in 1990, arguably even more so. And it is timely too - in this year of unreal political discord and social unrest, Safe Space Invaders is an incendiary but important statement. The beats could have been better here and there, but this one is all about Paris' hard rhymes. Whether you agree with his ideas or not, there's no denying voices like Paris's are NECESSARY


https://www.youtube.com/watch?v=dXqDUKtmmFM&feature=emb_title
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on September 29, 2020, 12:50:33 AM
just got mine in the mail

will report back soon
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: doggfather on September 30, 2020, 04:52:26 AM
checkn right now!
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: doggfather on September 30, 2020, 11:50:21 PM
i am sorry to say this, but this album is dissapoint. a big one.

his last one (the double) was in my top 10 of the year when came out.

this is short, and aint fit togheter to me. the 2 "single", the videos are ok, but the rest aint my type.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: -Davizz- on October 01, 2020, 12:05:22 AM
"Turned The Key" is a banger!  8)
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: dj coma on October 02, 2020, 08:08:11 AM
"Turned The Key" is a banger!  8)

Yup. Anybody know the vocal sample/interpolation on the chorus where he goes “Where did we go? where are we at?...” There’s some other song that uses similar lyrics sung in the same way and it’s driving me crazy that I can’t remember it.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 11, 2020, 08:25:50 AM
damn i really slept on this

halfway through and shit is exceptional thus far :o
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 14, 2020, 09:23:42 AM
too many cats sleepin on this 1


https://m.youtube.com/watch?v=qX-ru6vTGzw
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: U.N.T.O.U.C.H.A.B.L.E. on November 16, 2020, 11:13:18 AM
Dopeness as usual  8)
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 16, 2020, 05:54:09 PM
big disappointment... Paris is just spewing the same mainstream media narrative, Black Lives Matter, Fuck Trump.  Branded, marketed, and commercialized pawn in the globalist takeover of America.

..but on the real issues of the day he's a sheep who probably wears a mask and supports lockdowns (house arrest)
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 16, 2020, 05:55:55 PM
big disappointment... Paris is just spewing the same mainstream media narrative, Black Lives Matter, Fuck Trump.  Branded, marketed, and commercialized pawn in the globalist takeover of America.

..but on the real issues of the day he's a sheep who probably wears a mask and supports lockdowns (house arrest)



lmfao

u woulda loved this shit 20 years ago, smashin down the highway bumpin this shit wit a black power fist in the air wit yo confused ass
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 16, 2020, 10:06:03 PM


lmfao

u woulda loved this shit 20 years ago, smashin down the highway bumpin this shit wit a black power fist in the air wit yo confused ass

Nah you ain't gotta blast it like that bro --  CNN, MSNBC, CBS, all the networks are promoting what Paris is rapping about in 2020.  He's a tool for the machine now.  Times have changed, and they found a way to market dissent.  Paris became a pawn and a LAMB became a Sheep.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 16, 2020, 11:35:49 PM
Nah you ain't gotta blast it like that bro --  CNN, MSNBC, CBS, all the networks are promoting what Paris is rapping about in 2020.  He's a tool for the machine now.  Times have changed, and they found a way to market dissent.  Paris became a pawn and a LAMB became a Sheep.



lol why are u so dumb .. you just named a buncha white supremacist networks ran by old white cacs who call black people monkeys behind closed doors. so they throw black folks a bone here n there to keep em at bay, that don’t mean shit in the end game.

just like obama, just like biden (who wrote the 94 crime bill and was FOR segregation in his day)

they all have one thing in common.. all a buncha racist crackers, just like u. THATS what paris is talking about ..... a song like “TURNED THE KEY” is probably too sophisticated for a hillbilly like you to understand. shit went right over your head LOL.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 17, 2020, 12:54:06 AM


lol why are u so dumb .. you just named a buncha white supremacist networks ran by old white cacs who call black people monkeys behind closed doors. so they throw black folks a bone here n there to keep em at bay, that don’t mean shit in the end game.

just like obama, just like biden (who wrote the 94 crime bill and was FOR segregation in his day)

they all have one thing in common.. all a buncha racist crackers, just like u. THATS what paris is talking about ..... a song like “TURNED THE KEY” is probably too sophisticated for a hillbilly like you to understand. shit went right over your head LOL.

Somehow I doubt they will censor Paris, in fact they will probably put him on the cover of Newsweek...

...meanwhile, the real story is Doctors like Dr. Simone Gold and the FRONTLINE DOCTORS group that are being censored from every media platform for speaking the truth about the virus scam and calling to end lockdowns, mandatory facemasks, and restore liberty.

...Paris doesn't even realize all his freedoms are being taken away
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 17, 2020, 07:43:26 AM
Somehow I doubt they will censor Paris, in fact they will probably put him on the cover of Newsweek...

...meanwhile, the real story is Doctors like Dr. Simone Gold and the FRONTLINE DOCTORS group that are being censored from every media platform for speaking the truth about the virus scam and calling to end lockdowns, mandatory facemasks, and restore liberty.

...Paris doesn't even realize all his freedoms are being taken away


once again, why would they censor him when their whole M.O is making them think they have freedom? black people are being played, and Paris knows that. again, is “TURNED THE KEY” too complex for you to wrap your mind around? i see u dodged this and ran straight to the lockdown scapegoat again.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 17, 2020, 12:31:24 PM

once again, why would they censor him when their whole M.O is making them think they have freedom? black people are being played, and Paris knows that. again, is “TURNED THE KEY” too complex for you to wrap your mind around? i see u dodged this and ran straight to the lockdown scapegoat again.

Lol@Newsom just ordered more lockdowns on Commie-fornia.  You are being put on house arrest in a prison planet and all you fools wanna talk about is the same BLM-Black Lives Matter, Donald Trump is racist—propaganda campaign played everyday on CNN. 
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 17, 2020, 07:22:49 PM
Lol@Newsom just ordered more lockdowns on Commie-fornia.  You are being put on house arrest in a prison planet and all you fools wanna talk about is the same BLM-Black Lives Matter, Donald Trump is racist—propaganda campaign played everyday on CNN.


this album has nothing to do with lockdowns my paranoid schizophrenic friend
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 17, 2020, 07:54:44 PM

once again, why would they censor him when their whole M.O is making them think they have freedom? black people are being played, and Paris knows that. again, is “TURNED THE KEY” too complex for you to wrap your mind around? i see u dodged this and ran straight to the lockdown scapegoat again.

No I didn't even listen to it... cause I feel like if our government is putting us on lockdown and muzzles and you ain't got a damn thing to say about that... but yet you claim to be some voice of the disenfranchised... I'm sorry but I got no time to listen to you... this is 2020 and in case he hasn't noticed this is the Great Reset and all our liberties are being taken right before our eyes.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 17, 2020, 08:37:20 PM

this album has nothing to do with lockdowns my paranoid schizophrenic friend

Ohh so I'm just paranoid?  So there are no lockdowns?  Life is still the same, normal?
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 17, 2020, 11:27:01 PM
Ohh so I'm just paranoid?  So there are no lockdowns?  Life is still the same, normal?


do you know what happens to a paranoid schizophrenic when something fishy takes place?

it eats them alive and engulfs their soul

so now they’re in threads about a rapper named paris babbling about lockdowns

the biggest effect of this covid shit is the mental anguish it places on weak minded people like u
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 18, 2020, 12:15:35 AM

do you know what happens to a paranoid schizophrenic when something fishy takes place?

it eats them alive and engulfs their soul

so now they’re in threads about a rapper named paris babbling about lockdowns

the biggest effect of this covid shit is the mental anguish it places on weak minded people like u

No it’s compliant sheep that make the communist tyranny of figures like Hitler possible.  All they had to do was front some bogus state of emergency and you rush to give up all your liberties so the government can protect and take care of you.  The weak ones always look to government orders.

The strong are self-reliant and are weary when government promises to keep them safe if they just obey and do what they are told.  As your God Dr. Fraud-chi said “now is the time to do what you are told”

Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: doggfather on November 18, 2020, 02:52:49 AM
please dont talk bout communist, or communism over there in the US.

U guys neva lived in it cant imagine whats like.

(like Scitt said earlier bout culture vulture in the US)
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Sccit on November 18, 2020, 06:48:45 AM
No it’s compliant sheep that make the communist tyranny of figures like Hitler possible.  All they had to do was front some bogus state of emergency and you rush to give up all your liberties so the government can protect and take care of you.  The weak ones always look to government orders.

The strong are self-reliant and are weary when government promises to keep them safe if they just obey and do what they are told.  As your God Dr. Fraud-chi said “now is the time to do what you are told”


so u really think you’re making a change by ranting about lockdowns in paris threads?


rofl
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: dj coma on November 19, 2020, 09:41:02 AM
Nah you ain't gotta blast it like that bro --  CNN, MSNBC, CBS, all the networks are promoting what Paris is rapping about in 2020.  He's a tool for the machine now.  Times have changed, and they found a way to market dissent.  Paris became a pawn and a LAMB became a Sheep.

Paris has been consistently rapping about the issues facing black people for 30 years. It doesn’t align with your world views so now he’s a “tool for the machine”? FOH
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: Infinite Trapped in 1996 on November 19, 2020, 02:09:35 PM
please dont talk bout communist, or communism over there in the US.

U guys neva lived in it cant imagine whats like.

(like Scitt said earlier bout culture vulture in the US)

Actually I've lived and worked in two socialist countries.  And when Biden takes over as President America will become a Socialist country as well.
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: dj coma on November 19, 2020, 08:44:12 PM
Actually I've lived and worked in two socialist countries.  And when Biden takes over as President America will become a Socialist country as well.

You think Biden, who has been a moderate Dem for nearly 50 years, is just gonna flip a switch and become a socialist? What socialist policies do you see Biden implementing?
Title: Re: PARIS - SAFE SPACE INVADER (Official Discussion)
Post by: doggfather on December 03, 2020, 06:38:57 AM
https://www.youtube.com/v/VgqUm1GhSAA&feature=emb_title (https://www.youtube.com/watch?v=VgqUm1GhSAA&feature=emb_title)