West Coast Connection Forum

The Connection => West Coast Classics => Topic started by: DPGC2001 on September 24, 2002, 04:47:33 PM

Title: Best Producer on the West Coast...
Post by: DPGC2001 on September 24, 2002, 04:47:33 PM
DJ Quik...I don't care if he's retiring from rapping or whatever I don't think Quik has ever made a wack beat...Even though his last album didn't sell it was hella dope...
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: BL7 on September 24, 2002, 05:00:25 PM
I agree, he ain't ever produced a whack beat. All his shit is fresh.


Peace
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: EastsideLBC on September 24, 2002, 05:24:18 PM
Word!! Quik and Dre is tha best producers EVER, not just on tha west coast but on all coasts........
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: Hatesrats™ on September 24, 2002, 05:28:44 PM

Dr Dre's team...(We all know he ain't doing shitt alone)
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: GddUp on September 25, 2002, 01:42:34 AM
Quote

Dr Dre's team...(We all know he ain't doing shitt alone)


They do work for him so he don't have to do everything alone.

but the beats are coming out of HIS mind. (perhaps there's some very few beats that were creatd by this people but this is a VERY small number)
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: GddUp on September 25, 2002, 01:43:27 AM
oh and the best producer on the west and anywheere alse is Dre
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: E. J. Rizo on September 25, 2002, 03:30:19 AM
Dr. Dre is in my opinion the best on any coast.....followed by DJ Quik in a close second....this is my opinion
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: Cry Me A River on September 25, 2002, 03:39:08 AM
dj slip

clap yo hands, squeeze play, strieht up menace
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: .: God Is One :. on September 25, 2002, 04:16:28 AM
The best producer in ANY category is Dr.Dre (ok, ok, Quincy 4 president but...)

Dre didnt blow up here in sweden until 2001 dropped, before that, i was like:
- Yo, did yall hear Dre is producing this new cat called "Eminem"???
- Who the FUCK is Dr. Dre???? Eminem!!? White people cant rap!?

And when 2001 dropped:
- Ey Rob, have you heard this new cat named Dr. Dre? He got this BOMBAZZ album out now called 2001!!!
- Yeah! you heard his first one? Its even better, called The Chronic!
- First album????? Naw, didnt hear it, BUT you know this 2001 shit is sooo fukkin bla bla bla...
- Yeah whatever....

Yall understand i was frustrated????

Peace
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: ExZit on September 25, 2002, 05:05:19 AM
Dre fo sho..


Battlecat and QD3 is dope to..  
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: .:Hercy Buggz:. on September 25, 2002, 05:10:03 AM
Dj Quik
Battlecat
Warren G
Dat Nigga Daz
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: On The Edge of Insanity on September 25, 2002, 08:09:55 AM
DJ Quik
Fred Wreck
Battlecat
Warren G
Soopafly
Daz (when he does collaboration beats with Soopafly or Mike Dean there is normally a very dope outcome.)

I'm sorry but I don't really see Dre as being particulary west coast these days, and his beats are starting to get boring, he peaked again in 99, but since then not much of his stuff has been standout quality.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: Jome on September 25, 2002, 04:28:29 PM
1. Dr.Dre
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Warren G
10. Fred Wreck
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: JAE on September 25, 2002, 04:39:13 PM
Quote
1. Dr.Dre
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Warren G
10. Fred Wreck


Quik isnt even in your list? I could see how youd be trying to stick up for Dre in this thread but you damn well know Quik is on that list.




But this is a stupid subject that has been and will always be argued about. Whos better? In my opinion Quik is more than a step ahead. WAY more. But why explain my reasons. Im gonna have people (jome, D.R.E.-dogg, murrow) disagree with me just as much as Ill have people agree with me. SO this is a battle that'll never be won.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: DPGC2001 on September 25, 2002, 04:54:17 PM
Dre ain't fukin with Quik...Quik has never made a wack beat...Dre has 3 on the Eminem Show...
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: .:Hercy Buggz:. on September 25, 2002, 04:59:19 PM
Quote
Dre ain't fukin with Quik...Quik has never made a wack beat...Dre has 3 on the Eminem Show...


Dre even kill Warren G wit his weak production ( Lookin At U)
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: EastsideLBC on September 25, 2002, 05:53:39 PM
Quote


not wut he said homie, h was jst talkinbout Quik !!!!!!


Stay REAL, "In A Real Way"!!!!!!!


LMAO!......Yo.....I was sayin' "Word!" cuz he said that Quik has never made a wack beat.......then I stated MY opinion, "Quik and Dre are tha best producers ever!"...............check yo self homie!!
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: AFTERMATH_FAN on September 26, 2002, 07:37:09 AM
Dr.Dre is the best on the west period,end of discussion!!He has the talent and the best ears in the business.When he's motivated he cant be touched and you all know his tracks get your head bobin.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: Murrow on September 26, 2002, 08:33:56 AM
You guys are funny.  Just cause Quik announced he is retiring we are getting this post about Quik being the best.  Which is alroght for an opinion but he's no Dr. Dre.  It's just like when all these rappers dying everyone gives them too much credit.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: AFTERMATH_FAN on September 26, 2002, 09:28:12 AM
I couldnt of said it better Murrow.It's funny how some of these people have short memories.LMAO
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: D.R.E.-Dogg on September 26, 2002, 10:54:32 AM
Quote


Dre even kill Warren G wit his weak production ( Lookin At U)


Does this shit mean after he is such a bad producer anyway, he even kills the lyricsl genuis Warren G with his weak shit?

man this is hilarious

I guess soon i see yall guys claiming Dre be one of the wests WORSTS producers and that he killed Snoop and all tha westcoast artists with his weak production...
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: JAE on September 26, 2002, 12:45:18 PM
Quote
You guys are funny.  Just cause Quik announced he is retiring we are getting this post about Quik being the best.  Which is alroght for an opinion but he's no Dr. Dre.  It's just like when all these rappers dying everyone gives them too much credit.


What a dumb thing to say. Every month someone makes a thread about Dr dre vd DJ quik. And if dre was like "Im never gonna do music again" you guys would treat it as the biggest news of the year. Dont complian. There arent many posts on Quiks retirement. Now FUCK THIS! IM tired of arguing over this played out topic. I will ALWAYS think (know) Quik is better and I dont need to prove it to these guys.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: DPGC2001 on September 26, 2002, 12:56:58 PM
I made this thread to give praise to Quik who is one of the most underated and underapreciated producers in music...It's sad to hear that he is retiring from rapping but hopefully he will continue to produce cause that's what he does best...As far as Dre goes opinions are like assholes but mine is that Quik has been much more consistent throughout his career...Dre has fallen off hard in recent times ...Back in the Death Row days I don't think anybody was fukin with Dre, Chronic and Doggystyle are 2 of the best produced albums of all time...2001 was a very well produced record i have to admit and the shit he did with Snoop on Top Dogg and Eminem on Slim Shady was dope but I think he started falling off after that...In the meantime the worst beat I have heard by Quik in recent years was Can't go Wrong on Space Boogie and even that I can't call wack...
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: Jome on September 26, 2002, 05:03:19 PM
Quote
I made this thread to give praise to Quik who is one of the most underated and underapreciated producers in music...


Maybe you shouldn't have called it "Best producer.." then....
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: AFTERMATH_FAN on September 26, 2002, 08:59:02 PM
Hey DPGC you are dreamin if you think Quik is better than Dre when it comes to production!!Hmmm how many artists has Dre developed and blew up??Eminem and Snoop just to name a few.How many has Quik developed??I dont know.Whu has one of the most successful record labels right now??Also if Quik was all that dont you think all kind of artists would be after him to produce they shit??There is a reason artists dont come to him.Now lets see Dre has made bangers for Eve,Mary J Blige,Busta Rhymes,Bilal.The list goes on man Dont hate on Dre cause hes more talented than quik.So I just want you to explain to me why artists dont come ro quik for tracks????Hes supposed to be all that right.hey look at the neptunes,people go to them for tracks cause they tight.hey i will put it out there for you ok.The reason why artists dont go to quik for tracks is because his sound is dingy and grimy,also his music has no flow,it sounds forced.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: .: God Is One :. on September 26, 2002, 11:28:54 PM
Quote
Hey DPGC you are dreamin if you think Quik is better than Dre when it comes to production!!Hmmm how many artists has Dre developed and blew up??Eminem and Snoop just to name a few.How many has Quik developed??I dont know.Whu has one of the most successful record labels right now??Also if Quik was all that dont you think all kind of artists would be after him to produce they shit??There is a reason artists dont come to him.Now lets see Dre has made bangers for Eve,Mary J Blige,Busta Rhymes,Bilal.The list goes on man Dont hate on Dre cause hes more talented than quik.So I just want you to explain to me why artists dont come ro quik for tracks????Hes supposed to be all that right.hey look at the neptunes,people go to them for tracks cause they tight.hey i will put it out there for you ok.The reason why artists dont go to quik for tracks is because his sound is dingy and grimy,also his music has no flow,it sounds forced.


Word!!! Quik got his own sound, wich is good, BUT its to different and sometimes horrible, thats why he´s retiring...

Dr.Dre 4 president LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: BL7 on September 26, 2002, 11:58:04 PM
We all have different opinions. I think DJ Quik is 10 times better than Dre as a producer, regardless of what any of y'all say about Dre, to me his style is boring & overrated.



Peace
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: D.R.E.-Dogg on September 27, 2002, 05:26:44 AM
Quote
We all have different opinions. I think DJ Quik is 10 times better than Dre as a producer, regardless of what any of y'all say about Dre, to me his style is boring & overrated.



Peace


U missed the fact that Dre ain't got ONE style he got 4 totally different styles in his carrer
unlike Quik

and u don't wanna tell me Dre's Death Row style was boring and overrated do u?
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: AFTERMATH_FAN on September 27, 2002, 05:41:50 AM
Exactly man you just put your foot in your mouth.Dre has more than one style which means he's versatile right??Where as quik only has one.You can't deny the facts which are quik hasn't developed any artists like Dre and he doesnt have artist knocking down his door to do tracks for them.You know why?It's simple,because his music aint all that.Alot of artists don't like his sound.How many of quiks albums have went multiplatinum????Wow lets see Dre has had many and lets face facts man If quik was all that his shit would be blowin up all over the radio and artists would be gettin at him.I dont know bro i think you should look at history and the facts.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: BL7 on September 27, 2002, 06:27:15 AM
Dre's old style wasn't boring it was pretty hot, but his beats from '96 to now have been weak to me. I just don't feel him. To me Quik is more consistent, Dre has hot beats here and there, but I'm not feeling most of his shit. It's all opinion, if y'all like Dre better than cool, but there's nothing any of you can say to persuade me to think he's better than Quik.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: bez on September 27, 2002, 08:07:07 AM
Dre.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: .:Hercy Buggz:. on September 27, 2002, 08:35:05 AM
Dj Quik Keep it Funky and Stay tru to the West Sound

Dr.Dre aint west coast no more but I still like his beat

but the Best on the West  iz Quik
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: yung-g on September 27, 2002, 02:46:23 PM
dj daryl, he got stupid heat. and is madly under rated.
Title: Re: Best Producer on the West Coast...
Post by: Whos_lurkin on September 27, 2002, 03:26:54 PM
dre, daz, alchemist (this guy is a soul assassin) & rob the viking