West Coast Connection Forum

Lifestyle => Tha G-Spot => Topic started by: Acgrundy on May 31, 2005, 10:30:13 PM

Title: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Acgrundy on May 31, 2005, 10:30:13 PM
you posted in a thread that you did that for awhile.  were you constantly hungry?  and what did you eat?  what was your diet like?  how many meals/snacks a day, and what kind of food was it.  how long were you able to do it for?
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Sikotic™ on May 31, 2005, 10:47:25 PM
I skipped breakfast, ate fruit/vegetables/salad for lunch, and a light dinner of chicken breast and vegetables. No snacks. I did it for about 5 days a week for 3 weeks (the other 2 days of the week i would treat myself to some fast food). I pretty much went to bed hungry, it wasn't fun. When i did that and exercising I got great results though. Even after I gave up on the diet it seemed like my metabolism sped up because i kept dropping weight.

I heard something about when you starve yourself for a period of time, your body goes into weight loss mode and burns excess fat even after you start eating normal again.

One downside I had was I lost a little muscle mass too. It wasn't that much tho.

So pretty much it was a crazy idea that worked to my advantage.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Suffice on May 31, 2005, 11:37:58 PM
fuckin' metros
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Sikotic™ on May 31, 2005, 11:42:34 PM
Nigga please, I haven't put highlghts in my hair or got a manicure in weeks.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Nima - Dubcnn.com on June 01, 2005, 02:57:48 AM
yeah that's true, i went to the gym everyday for 5 weeks recently, and ate healthy and shit, lost 18 pounds, and now it's been 3 weeks i've been eating normally again and haven't even been to the gym and i'm still loosing some weight..
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Primo on June 01, 2005, 08:08:59 AM
Going to the gym and getting jacked aint metro.. Metros are the ones with the 10 inch biceps posing for Abercrombie and fitch.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Suga Foot on June 01, 2005, 08:10:39 AM
Going to the gym and getting jacked aint metro.. Metros are the ones with the 10 inch biceps posing for Abercrombie and fitch.

lmao
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Ðøšïå on June 01, 2005, 08:47:49 AM
if you workout or run without sufficient amounts of energy your body burns muscle first.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Sikotic™ on June 01, 2005, 11:50:44 AM
Going to the gym and getting jacked aint metro.. Metros are the ones with the 10 inch biceps posing for Abercrombie and fitch.

LOL @ 10 inch biceps
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Rudki on June 01, 2005, 02:10:50 PM
hey i wouldnt reccomend that shit......

remember the body is made for survival, you can go without food for like 30 days or something

best way for weight loss is SMALL, FREQUENT meals.

so eat like 4-6 small meals a day.

and cut carbs after 5/6pm when your body metabolizes them slower. Easy.

oh and drink water like you have never drunk water before..........MAKES ALL THE DIFFERENCE

grundy if you have any other Q's hit me up on msn
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Suffice on June 01, 2005, 02:37:46 PM
fuckin' metros...
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Suffice on June 01, 2005, 02:38:03 PM
j/k
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Sikotic™ on June 01, 2005, 04:26:43 PM

oh and drink water like you have never drunk water before..........MAKES ALL THE DIFFERENCE


Yeah, that's key right there. I only drink soda once or twice a week when I go out. I might have some OJ in the morning, but I drink nothing but water all day.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: mauzip on June 01, 2005, 08:48:43 PM

so eat like 4-6 small meals a day.

I heard if you wanna lose wieght you should eat 6 meals a day that are as big as your fists.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Acgrundy on June 01, 2005, 09:02:37 PM
hey i wouldnt reccomend that shit......

remember the body is made for survival, you can go without food for like 30 days or something

best way for weight loss is SMALL, FREQUENT meals.

so eat like 4-6 small meals a day.

and cut carbs after 5/6pm when your body metabolizes them slower. Easy.

oh and drink water like you have never drunk water before..........MAKES ALL THE DIFFERENCE

grundy if you have any other Q's hit me up on msn

yeah I will hit you up.  and in return I'll teach you how to get crunk.

btw, my dinner tonight consiting of 2 burritios probably equaled 1000 calories, and then add 2 beers on that.  and thats only dinner.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Ðøšïå on June 01, 2005, 09:09:25 PM
my dinner consisted of my own large peperoni and sausage pizza and water. thats about 2500 calories. ate a 12 inch meatball sub at lunch too. still skinny as fuck.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Caution2006 on June 01, 2005, 09:27:25 PM
i only eat 1 meal a day, play bball, lift weights, and drink nuthin but water when im thirsty, im tryin to cut down my beer belly so i wont be drinking for a few months untill i get back in shape
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Sikotic™ on June 01, 2005, 10:19:56 PM
I had a small piece of chicken and some rice for dinner

I can't take this shit for much longer.
Title: Re: yo notorious sik, how did you survive on only 1000 calories a day?
Post by: Caution2006 on June 01, 2005, 10:24:24 PM
i only ate some chicken nuggets and small fries today lol