Author Topic: So, (after college ends) what will you do for a living ?  (Read 712 times)

Meho

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 11242
  • Karma: 3523
So, (after college ends) what will you do for a living ?
« on: September 17, 2007, 11:40:13 AM »
Basically, I wanna know what other people are planning on doing after they end college or high school; which jobs are they interested in. To explore my options a little bit.

Im in my sophomore year of economy, so I still have plenty of time. When I ended highschool I picked economy not because Im really passionate about it or whatever but because I didnt know what to pick and economy is IMO something that everybody at least needs a clue about it.

The reason why Im asking this is because I hate to be one of those people, who hate their jobs and end up being depressed untill they turn 60  :P

I know that Crafty is already a teacher and Wcsoldier choose human recources.
« Last Edit: September 17, 2007, 11:51:19 AM by Timbo the king »
 

Now_Im_Not_Banned

  • Guest
Re: So, after college ends, what will you do for a living ?
« Reply #1 on: September 17, 2007, 11:41:13 AM »
College? All I know is to make money and live...
 

WC Iz Active

  • Guest
Re: So, after college ends, what will you do for a living ?
« Reply #2 on: September 17, 2007, 11:45:52 AM »
College? All I know is to make money and live...

if you dont go to college you wont make money unless you have a rich family.
 

JMan

  • The Young Ghetto Sinatra
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4072
  • Karma: 1589
  • Say No to E-Rape
Re: So, after college ends, what will you do for a living ?
« Reply #3 on: September 17, 2007, 11:46:13 AM »
im not sure if anyones knows for certain what they'll end up doing after college.. for example i spent my time in college doing business studies and doing pretty well init too but im now actually a plumber and im pretty happy where i am @ in life.. 21 with a profession  :)

No Compute

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2251
  • Karma: 231
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #4 on: September 17, 2007, 12:02:49 PM »
I've got 3 more years doing Civil Engineering at Uni. After that fuck knows, might do another year (get a masters) or I might do something completely different. Just have to see what happens, you can try and plan your life but where's the fun in that.
 

Tanjential

  • Hip Hop Hippie
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 6879
  • Thanked: 3 times
  • Karma: 1647
  • California Livin' - Murs and Me
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #5 on: September 17, 2007, 12:24:43 PM »
you're in europe right prominent?

anyway, I'm starting my junior year of college this thursday.

studying english/creative writing. I want to teach and write.

-T

 
Fee Fie Foe Fum; somethin' stank and I want some.

My hip-hop group The West Coast Avengers @

westcoastavengers.com

@tanjintwiggy and @westcoastavengers on Instagram
 

No Compute

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2251
  • Karma: 231
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #6 on: September 17, 2007, 12:29:42 PM »
yeah
 

Now_Im_Not_Banned

  • Guest
Re: So, after college ends, what will you do for a living ?
« Reply #7 on: September 17, 2007, 03:08:10 PM »
College? All I know is to make money and live...

if you dont go to college you wont make money unless you have a rich family.


That's the dumbest shit I've ever heard in my life, and you've been brainwashed.
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #8 on: September 17, 2007, 03:15:36 PM »
Is it possible to become a teacher off of community college?

Otherwise, Footlocker, hollaaa.
 

7even

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 11289
  • Karma: -679
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #9 on: September 17, 2007, 03:16:17 PM »
I don't know, which is the reason why I chose to go to university in the first place  ;) But I definitely don't need to have a crazy career making hundreds of gz a year or anything like that.
Cause I don't care where I belong no more
What we share or not I will ignore
And I won't waste my time fitting in
Cause I don't think contrast is a sin
No, it's not a sin
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #10 on: September 17, 2007, 04:05:42 PM »
lol @ NIK thinking he isn't going to need college.


it's called the collapse of the middle class in this society. you're going to have  clear distinction of  the haves and the have nots



R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #11 on: September 17, 2007, 04:07:27 PM »
I'm a business administrations major. but i really don't want to be a manager of a company , but i know I'm probably going to look into a city or county job....best benefits around. i know one thing i want all my bottom teeth pulled out and replaced with porcelain.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

Tanjential

  • Hip Hop Hippie
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 6879
  • Thanked: 3 times
  • Karma: 1647
  • California Livin' - Murs and Me
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #12 on: September 17, 2007, 04:08:58 PM »
lol @ NIK thinking he isn't going to need college.


it's called the collapse of the middle class in this society. you're going to have  clear distinction of  the haves and the have nots



it's harder without college, but it's possible to be all right.

especially if you have a hustle.

I'm gonna get a degree and teach. You know who's gonna make more money than me?

Plumbers.
Carpenters.
Locksmiths.
Construction workers.
Cabinet makers.

etc etc.

People who have physical skills/hustles^^^ don't need college.

But in this digital/lazy age, fewer and fewer people have those trades/skills so those of us who take the college path will be often paying the tile layers, house painters, plumbers and locksmiths of the world.


-T

 
Fee Fie Foe Fum; somethin' stank and I want some.

My hip-hop group The West Coast Avengers @

westcoastavengers.com

@tanjintwiggy and @westcoastavengers on Instagram
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #13 on: September 17, 2007, 04:15:03 PM »
lol @ NIK thinking he isn't going to need college.


it's called the collapse of the middle class in this society. you're going to have  clear distinction of  the haves and the have nots



it's harder without college, but it's possible to be all right.

especially if you have a hustle.

I'm gonna get a degree and teach. You know who's gonna make more money than me?

Plumbers.
Carpenters.
Locksmiths.
Construction workers.
Cabinet makers.

etc etc.

People who have physical skills/hustles^^^ don't need college.

But in this digital/lazy age, fewer and fewer people have those trades/skills so those of us who take the college path will be often paying the tile layers, house painters, plumbers and locksmiths of the world.


-T

yeah that's why i'm never going to be a teacher, you get all this schooling and you get shitty pay. it's only worth it if you get your PhD or  Doctorates and get to teach at like USC or something ........but what are the chances of landing a job like that? both of my uncles were carpenters and plumbers, and yeah they got paid . but it's not like you necessarily have job secuirity, plus there's a lot of scandolous shit that goes on. yeah you can join a union, but you got to pay dues and shit and the unions at least here in cali, from what i've seen arn't that strong.

and then you got pride to think about.....i'd rather be the mother fucker payin a mother fucker to grout my tile then be the dirty bitch that has to do it for some rich snob. but with me i CAN do my own shit like that so i'll never really have the need to hire a capenter and shit.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

G.O.D. Pt. III

Re: So, after college ends, what will you do for a living ?
« Reply #14 on: September 17, 2007, 04:18:32 PM »
College? All I know is to make money and live...

if you dont go to college you wont make money unless you have a rich family.

Tell that to the owner of Virgin. He is a high school dropout and has more money than your whole block times 20.


I'm looking into becoming a broker but idk about that yet. I have so many more years of college.
<a href="https://www.youtube.com/v/tgcK_ctvaZI" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/tgcK_ctvaZI</a><a href="https://www.youtube.com/v/-CZe5SrVHaA" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/-CZe5SrVHaA</a>
 

Tanjential

  • Hip Hop Hippie
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 6879
  • Thanked: 3 times
  • Karma: 1647
  • California Livin' - Murs and Me
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #15 on: September 17, 2007, 04:19:10 PM »
lol @ NIK thinking he isn't going to need college.


it's called the collapse of the middle class in this society. you're going to have  clear distinction of  the haves and the have nots



it's harder without college, but it's possible to be all right.

especially if you have a hustle.

I'm gonna get a degree and teach. You know who's gonna make more money than me?

Plumbers.
Carpenters.
Locksmiths.
Construction workers.
Cabinet makers.

etc etc.

People who have physical skills/hustles^^^ don't need college.

But in this digital/lazy age, fewer and fewer people have those trades/skills so those of us who take the college path will be often paying the tile layers, house painters, plumbers and locksmiths of the world.


-T

yeah that's why i'm never going to be a teacher, you get all this schooling and you get shitty pay. it's only worth it if you get your PhD or  Doctorates and get to teach at like USC or something ........but what are the chances of landing a job like that? both of my uncles were carpenters and plumbers, and yeah they got paid . but it's not like you necessarily have job secuirity, plus there's a lot of scandolous shit that goes on. yeah you can join a union, but you got to pay dues and shit and the unions at least here in cali, from what i've seen arn't that strong.

and then you got pride to think about.....i'd rather be the mother fucker payin a mother fucker to grout my tile then be the dirty bitch that has to do it for some rich snob. but with me i CAN do my own shit like that so i'll never really have the need to hire a capenter and shit.

damn, i need to learn how to be that shit.

I'm gonna try to do some other shit and actually get paid writing but something tells me that shit is gonna be a bitch.

eh, oh well. thus is the life of an artist.

-T

 
Fee Fie Foe Fum; somethin' stank and I want some.

My hip-hop group The West Coast Avengers @

westcoastavengers.com

@tanjintwiggy and @westcoastavengers on Instagram
 

Paul

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7355
  • Karma: 506
  • Salute
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #16 on: September 17, 2007, 04:23:01 PM »
after school and college i had enough grades to mget into university, but to be honest i really wasnt interested, im a shitty studier and dont have the will to learn at this point in my life

working just now , maybe for a year or longer then review what ill be doing
funkyfreshintheflesh
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #17 on: September 17, 2007, 04:23:55 PM »
dude tanj just teach highschool while you get your master and write at the same time. you'll be pulling in OKAY money to do all that on your own.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

Snoopafly86

  • Guest
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #18 on: September 17, 2007, 04:24:31 PM »
teachers make decent pay, and they only work half the year 8)
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #19 on: September 17, 2007, 04:25:06 PM »
teachers make decent pay, and they only work half the year 8)

But don't get paid in the summer.
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #20 on: September 17, 2007, 04:26:41 PM »
actually you can, they just prorate it. like you can get paid every month but have smaller checks, or get paid for 9 months and get bigger checks. it's all up to you.

i had teachers in highschool that were wal mart greeters, contruction workers, chashiers, city planners, during the summer.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

Low Key

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3140
  • Karma: 555
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #21 on: September 17, 2007, 04:27:08 PM »
I have wanted to be a filmmaker since high school, but I don't think that dream is probable, even with my background in television. So I'm thinking I should go to college for IT or business and minor in film. I'm pretty happy with my job right now, working at a liquor store, but I don't see a career in it.

How's this for confused though...my neighbor went to ASU to become a neurosurgeon, but after a year he switched his major and college and is now going to school to be a hotel event planner at some community college. lol
 

Tanjential

  • Hip Hop Hippie
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 6879
  • Thanked: 3 times
  • Karma: 1647
  • California Livin' - Murs and Me
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #22 on: September 17, 2007, 04:39:42 PM »
there's also summer school to teach.

I'm gonna try to continue working for Caltrans in a more official capacity.

-T

 
Fee Fie Foe Fum; somethin' stank and I want some.

My hip-hop group The West Coast Avengers @

westcoastavengers.com

@tanjintwiggy and @westcoastavengers on Instagram
 

Snoopafly86

  • Guest
Re: So, (after college ends) what will you do for a living ?
« Reply #23 on: September 17, 2007, 04:40:12 PM »
teachers make decent pay, and they only work half the year 8)

But don't get paid in the summer.

yeah it can be prorated and the pay is ok my cousin started off at 22 making like 45k a year and now he's making in the 50's and dude is always off during the school year mad sick days and mad holidays to go with the summer, the kind of job for my lazy ass 8)
 

Wild_Elmo

  • Guest
Re: So, after college ends, what will you do for a living ?
« Reply #24 on: September 17, 2007, 05:08:06 PM »
College? All I know is to make money and live...

if you dont go to college you wont make money unless you have a rich family.
i hope you are being sarcastic. otherwise what you said was pretty ignorant. don't get me wrong going to school is good, but isnt the only option.