Author Topic: MAJOR: TRAY DEEE INTERVIEW! TRAY DEEE SPEAKS TO US FROM PRISON (DOPE READ)  (Read 2808 times)

Snoopafly-1986

  • Guest
nice intrerview

sad to hear that none of the DPG have really not reached out to him :-\
 

Fatdodger

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1974
  • Karma: 50
  • WHUT UP FRED
The sad shit is that you really dont hear any major westcoast artists talkin about BIGG TRAY DEEE

REAL WESTCOAST G






I REP THAT WEST
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
true but thats when best friends become enemies
so as he isnt sweatin it neither would i as I have been in the same situation
the truth behind "friends" come out sooner or later



nice intrerview

sad to hear that none of the DPG have really not reached out to him :-\
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

Soopahigh

very good read, had waited ages to hear from Tray Deee, Thanks!

true dat ! gave props to both Lunatic and Enyce  8)
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
honestly IMO its cuz hes too dope to fuck wit or speak bad on,
how can you speak bad on him?
street cred?
lyrically?
well spoken/articulate




The sad shit is that you really dont hear any major westcoast artists talkin about BIGG TRAY DEEE
« Last Edit: May 26, 2008, 10:31:55 AM by enyce »
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
good lookin out folx
I will have more updates on him, stay tuned and be on the look out!
Im not givin up on gettin a album from him, hopefully albums!


very good read, had waited ages to hear from Tray Deee, Thanks!

true dat ! gave props to both Lunatic and Enyce  8)
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

BIGWORM

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1554
  • Thanked: 21 times
  • Karma: 45
  • YOU SMOKIN MY SHIT SMOKEY
No he isnt, I will ask him if he wants me to explain that since he didnt do that in the interview




So basically he's in there for shootin up snoops house?

Oh ok my bad. But yeah I guess it's a good question. Because alot of fans don't even know why he's in there for.
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
aite ima ask him and see what he says if he wants to speak on it!
but yeah the snoop thing caught headlines and cats started assumin that he was in there for that!



No he isnt, I will ask him if he wants me to explain that since he didnt do that in the interview




So basically he's in there for shootin up snoops house?

Oh ok my bad. But yeah I guess it's a good question. Because alot of fans don't even know why he's in there for.
« Last Edit: May 26, 2008, 10:52:26 AM by enyce »
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

cStyle

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 969
  • Karma: 118
props on the interview fellas, that was a dope read...Tray Deee is my favorite westcoast rapper of all time...its a shame that hes behind bars!!!
 

marco68

FREE TRAY DEEE
 

F-cisco

  • Muthafuckin' Double OG
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 637
  • Karma: 15
  • I love YaBB 1 Gold!
you see , thats why you need to read books to become intelligent... tray dee didnt talk liek that when he was out in the streets .. but now he's talking like a cracker fuckin sell out mutahfucker jk


good 4 him, nurse your temple feed your brain =)

Well said man. I wish Tray Dee the best of luck with all his future endeavors. Now if you'll excuse me, I have to go to the library. :)
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
haha damn that waz classic




you see , thats why you need to read books to become intelligent... tray dee didnt talk liek that when he was out in the streets .. but now he's talking like a cracker fuckin sell out mutahfucker jk


good 4 him, nurse your temple feed your brain =)

Well said man. I wish Tray Dee the best of luck with all his future endeavors. Now if you'll excuse me, I have to go to the library. :)
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

It's All About 18

  • Muthafuckin' Double OG
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 620
  • Karma: 62
Much props for this, BIGG TRAY DEEE is the shit....

FREE TRAY DEEE

 

Infinite Trapped in 1996

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10866
  • Thanked: 34 times
  • Karma: -1129
  • Permenent Resident of 1996 Pre-Sept. 13th
Yeah... that was a great interview.  That's an unfortunate situation that went down with Snoop.  Because, where would Tray Dee be without Snoop?  He owes a lot to Snoop.  But at the same time, Tray Dee kept Snoop hot all those after "Doggystyle".  So I can see it both ways.

That Jayo Felony incident was interesting, I hadn't heard about that till now.

Lastly, good to see that Tray Dee has found peace with Allah.  May Allah turn his prison cell into a house of worship, and a hermitage for greater meditation and mental well-being.   
*******

"I will make records as big or bigger than Death Row".   -Dre, Source 1996

"I didn't do nothing but make people money and I didn't leave nobody high and dry.  Any album (on death row) people are going to check for.  But it's time for Dre to worry about Dre.  I'm focused on the new Snoop Doggs, not like that but you know what I mean."

Dre -  Source 1996 cover

"Eminem will be bigger than Michael Jackson as long as he doesn't change."

-Dre, Rolling Stones mag 1999 Em cover

********
 

BIGWORM

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1554
  • Thanked: 21 times
  • Karma: 45
  • YOU SMOKIN MY SHIT SMOKEY
^probly not in jail or broke. Without Snoop.
 

MY FIRST LOVE WAS HIP HOP

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 826
  • Karma: 2
Tray Deee is in jail because he opened fire on rival gang members, and they snitched on him..
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
and there you have it!





Yeah... that was a great interview.  That's an unfortunate situation that went down with Snoop.  Because, where would Tray Dee be without Snoop?  He owes a lot to Snoop.  But at the same time, Tray Dee kept Snoop hot all those after "Doggystyle".  So I can see it both ways.

That Jayo Felony incident was interesting, I hadn't heard about that till now.

Lastly, good to see that Tray Dee has found peace with Allah.  May Allah turn his prison cell into a house of worship, and a hermitage for greater meditation and mental well-being.   
Tray Deee is in jail because he opened fire on rival gang members, and they snitched on him..
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

Infinite Trapped in 1996

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10866
  • Thanked: 34 times
  • Karma: -1129
  • Permenent Resident of 1996 Pre-Sept. 13th
So it's because of Snoop that Tray Dee is in prison?
*******

"I will make records as big or bigger than Death Row".   -Dre, Source 1996

"I didn't do nothing but make people money and I didn't leave nobody high and dry.  Any album (on death row) people are going to check for.  But it's time for Dre to worry about Dre.  I'm focused on the new Snoop Doggs, not like that but you know what I mean."

Dre -  Source 1996 cover

"Eminem will be bigger than Michael Jackson as long as he doesn't change."

-Dre, Rolling Stones mag 1999 Em cover

********
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
no because of another gang member (s) that snitched on him about a shooting that took place, besides the snoop shooting. thats a brief of what happened!


So it's because of Snoop that Tray Dee is in prison?
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212

I think in this situation it might be different and these are my reasons.

1.to being wit, big tray deee is a better rapper than snoop dogg and many others.
2.yeah snoop might have had the fame/money/psuh to get big tray deee a bigger name and get his name out there more on a international level the way he prolly has done, but IMO its not all about snoop and big tray deee should be thankful for snoop dogg cuz he saved his life or he made money cuz of snoop, or if it werent for snoop there wouldnt be no big tray deee and others...

again to a certain degree this might be true, but not 100, when someone has talent they will ressurrect by themselves. now if big tray deee didnt roll wit snoop bacc then he might not have blown up the way he did, but eventually he might have, and thats cuz hes a dope and different rapper.

thats like sayin without  J prince there is no scarface

nah there would be a scarface but maybe on a different level and less known but eventually he might have blown up why cuz hes a dope rapper and not many can duplicate him, prolly none period!

another example would be or shit theres many examples:

1.if it werent for 50 cent/g-unit/dr. dre there would be no the game. true to a certain extent, but remember hes spittin that heat regardless, so without dre and the big doggs eventually he would have blown up, maybe 3 years later but he would have as he already was startin to blow up from the bay to elsewhere and he was nowhere near dre then!

2.without dre bishop aint shit
bishop is a beast, and is doin what the fuck he does best, spittin fire pretty much without dre's help, so far anyway!  now with the dre presents it might help but when you spit fire like he does and others the extras is jus extra, but it dont push it much further especially in bishop's case who doesnt ride off of dre at all!

« Last Edit: May 26, 2008, 11:55:40 AM by enyce »
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

pootypooty

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1386
  • Karma: 188
Good interview guys.  Nice to hear he's keeping his head up.  At least he kept it real about his relationships with his former associates (Snoop, DPG) without getting emotional about it.  He seems to be at peace with the situation as it is.  At least he's still good with other LBC'ers like Crooked I, Techniec and Bad Azz.  Come to think of it, that'd be a tuff group, wouldn't it?  Big Tray Deee, Crooked I, Techniec, Bad Azz.  :o

Keep your head up Tracy aka Big Tray Deee.
 

you gon always be my latin queen bitch

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 15774
  • Karma: -212
yeah and they were a group shame it didnt work out

that would have been one of the dopest releases, groups, and things to happen to this coast period!



Good interview guys.  Nice to hear he's keeping his head up.  At least he kept it real about his relationships with his former associates (Snoop, DPG) without getting emotional about it.  He seems to be at peace with the situation as it is.  At least he's still good with other LBC'ers like Crooked I, Techniec and Bad Azz.  Come to think of it, that'd be a tuff group, wouldn't it?  Big Tray Deee, Crooked I, Techniec, Bad Azz.  :o

Keep your head up Tracy aka Big Tray Deee.
damn u still havent logged off...ur hurting everyone with all this wack shit u drop, it hurts more then getting the swine flu
Tue, Mar 16, 2010 at 8:15 AM By: Ice Cube
Me and Mack 10 together again? I never say never, but he has the kiss the ring first.
Cube
gbee:@ Petey: you sound like a broken record, time to grow up.
 

BIGWORM

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1554
  • Thanked: 21 times
  • Karma: 45
  • YOU SMOKIN MY SHIT SMOKEY
thx for clearing that up to what I thought it was in the first place. But back on topic FREE TRAY DEE


P.S. FUCK SNOOP MOVEMENT *BigWorm has joined*
 

Elano

  • Guest
Goldie loc: "We ain't no contract friends, we doggs for life::)
 

Infinite Trapped in 1996

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10866
  • Thanked: 34 times
  • Karma: -1129
  • Permenent Resident of 1996 Pre-Sept. 13th
I love Tray Dee, but he's wrong for hating Snoop over only getting 1 point off that album's sales.

...He said he was supposed to get 10 points or something like that, but that's not fair, because although he was 1/3 of the group, the album sold platinum because Snoop's name was on it.  So therefore, that has to be taken into consideration.  I think the contract was more than fair. 
*******

"I will make records as big or bigger than Death Row".   -Dre, Source 1996

"I didn't do nothing but make people money and I didn't leave nobody high and dry.  Any album (on death row) people are going to check for.  But it's time for Dre to worry about Dre.  I'm focused on the new Snoop Doggs, not like that but you know what I mean."

Dre -  Source 1996 cover

"Eminem will be bigger than Michael Jackson as long as he doesn't change."

-Dre, Rolling Stones mag 1999 Em cover

********