Author Topic: CREDITS: T.I. - Paper Trail  (Read 9548 times)

sav

CREDITS: T.I. - Paper Trail
« on: June 22, 2008, 09:19:32 AM »
T.I.
Paper Trail
Grand Hustle/Atlantic, 2008



01. 56 Bars (Intro)
Produced by DJ Toomp

02. I'm Illy
Produced by Chuck Diesel

03. Ready For Whatever
Produced by Drumma Boy

04. On Top Of The World (feat. Ludacris & B.O.B.)
Produced by James "Nard" Rosser & Brandon "B" Rackley

05. Live Your Life (feat. Rihanna)
Produced by Just Blaze
*Contains a sample from "Dragostea Din Tei" as performed by O-Zone.

06. Whatever You Like
Produced by Jim Jonsin
*Contains a interpolation of "Redemption" as performed by Bill Conti.

07. No Matter What
Produced by Danja

08. My Life, Your Entertainment (feat. Usher)
Produced by Drumma Boy

09. Porn Star
Produced by Lil C

10. Swing Ya Rang (feat. Swizz Beatz)
Produced by Swizz Beatz & The Individualz

11. What Up, What's Haapnin'
Produced by Drumma Boy

12. Every Chance I Get
Produced by DJ Toomp

13. Swagga Like Us (feat. Kanye West, Jay-Z & Lil Wayne)
Produced by Kanye West
Additional Production by Mike Caren
Additional vocals by Maya Arulpragasam
* Contains a vocal sample from "Paper Planes" as performed by MIA.


14. Slide Show (feat. John Legend)
Produced by Elvis 'Blac Elvis' Williams

15. You Ain't Missin' Nothin'
Produced by Drumma Boy

16. Dead And Gone (feat. Justin Timberlake)
Produced by Justin Timberlake
Co-produced by Rob Knox

iTunes Bonus Tracks:
17. Collect Call
Produced by James "Nard" Rosser & Brandon "B" Rackley

18. I Know You Miss Me
Produced by Two Band Geeks



LEFTOVERS

Act Like It (feat. Snoop Dogg)
Produced by Mannie Fresh

Beat Down
Produced by Jonathan "J.R." Rotem

Bed, Bath & Beyond

Been There Done That

Be Free
Produced by DJ Nasty

Bright Lights

Down Like That (Feat. Fergie & Will.I.Am)

Hustla's Struggle (feat. Trey Songz)
Produced by Bryan Michael Cox

If I
Produced by Justin Timberlake & Rob Knox

It's All G

Like I Do (feat. The-Dream)
Produced by Jazze Pha

Limelight (Intro)
Produced by The Runners

On My Job (feat. Young Jeezy & Big Kuntry)
Produced by Mannie Fresh

Out In The Cold (feat. Fall Out Boy)

Propane (feat. Ricco Barrino)

The Block Still Got Me
Produced by DJ Toomp

Whatever You Like (Remix) (feat. Foxy Brown & Trina)
Produced by Jim Jonsin

Yeah
« Last Edit: July 22, 2010, 10:58:45 PM by sav »
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #1 on: June 23, 2008, 12:04:15 PM »
Pretty sure there isnt a "turn my beat down" and "let my beat pound" its only the bolded one (u listed it twice), its prod by JR ROTEM
« Last Edit: June 23, 2008, 12:09:45 PM by Lunatic 63 »
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #2 on: July 19, 2008, 11:27:24 AM »
what i'm hearing dog, needs an update

Collect Call
Prod by T.I.

My Life, Your Entertainment
Prod by Just Blaze

No Matter What
NOT Toomp, Prod by Danja

You Ain't Missing Nothing
Prod by DJ Toomp
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #3 on: August 01, 2008, 10:53:01 AM »
T.I.
Paper Trail
Grand Hustle / Atlantic, 2008



Collect Call
Produced by T.I.

I'm Illin'
Produced by Danja

Let The Beat Pound
Produced by Jonathan "J.R." Rotem

Swang Your Rang
Produced by Swizz Beatz

My Life, You're Entertainment
Produced by Just Blaze

No Matter What
Produced by Danja

On Top Of The World (feat. Kanye West)
Produced by D.J. Toomp

Whatever You Like
Produced by Jim Jonsin

What's Up, What's Happenin'
Produced by Drumma Boy

You Ain't Missing Nothing
Produced by DJ Toomp
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #4 on: August 01, 2008, 12:06:21 PM »
no dr. dre or mannie fresh beats confirmed yet ?????
« Last Edit: August 01, 2008, 12:10:27 PM by classic material »
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #5 on: August 05, 2008, 12:09:14 PM »
The Block Still Got Me
Prod. By DJ Toomp

Limelight (Intro)
Prod. By The Runners

Be Free
Prod. By DJ Nasty

Hustla's Struggle Ft. Trey Songz
Prod. By Bryan Michael Cox

On My Job Ft. Young Jeezy & Big Kuntry
Prod. By Mannie Fresh
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #6 on: August 05, 2008, 01:25:51 PM »
updated:

Collect Call
Produced by T.I.

I'm Illin'
Produced by Danja

Let My Beat Pound
Produced by Jonathan "J.R." Rotem

Swang Your Rang
Produced by Swizz Beatz

My Life, You're Entertainment Ft. Usher
Produced by Drumma Boy

No Matter What
Produced by Danja

On Top Of The World Ft. BOB
Produced By Kanye West

Whatever You Like
Produced by Jim Jonsin

What's Up, What's Happenin'
Produced by Drumma Boy

You Ain't Missing Nothing
Produced by DJ Toomp

The Block Still Got Me
Prod. By DJ Toomp

Limelight (Intro)
Prod. By The Runners

Be Free
Prod. By DJ Nasty

Hustla's Struggle Ft. Trey Songz
Prod. By Bryan Michael Cox

On My Job Ft. Young Jeezy & Big Kuntry
Prod. By Mannie Fresh

Out In The Cold Ft. Fall Out Boy

Dead & Gone Ft. Justin Timberlake

Live Your Life Ft. Rihanna

Swagger Like Us Ft. Jay-Z, Kanye West, Lil Wayne
Produced By Kanye West
« Last Edit: August 23, 2008, 05:57:45 PM by Lunatic 63 »
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

PROFIT

  • Lil Geezy
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 6
  • Karma: 1
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #7 on: August 05, 2008, 11:36:02 PM »
LOOKS LIKE ITS GONNA B SOLID
CASHFLOW PRODUCTIONS
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #8 on: August 07, 2008, 03:00:37 PM »
feel free to add:

Like I Do Feat. The Dream
Prod. By Jazze Pha
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #9 on: August 22, 2008, 08:01:12 PM »
CORRECTION

My Life, Your Entertainment Feat. Usher
Prod. By Drumma Boy
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #10 on: August 22, 2008, 10:06:59 PM »
add:

Swagger Like Us Ft. Kanye West, Jay-Z, Lil Wayne
Prod. By Kanye West
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #11 on: August 23, 2008, 05:56:13 PM »
On Top Of The World (Feat. Kanye West)
Produced by Kanye West

Kanye has been removed (BOB is on this song)

so it is now

On Top of The World (Feat. BOB)
Produced By Kanye West

**ADD**

Dead & Gone (Feat. Justin Timberlake)
Produced By ??

Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #12 on: August 24, 2008, 09:23:02 AM »
they claim just blaze produced the joint wit rhianna and timbaland produced the joint wit justin timberlake.
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #13 on: August 24, 2008, 03:06:25 PM »
they claim just blaze produced the joint wit rhianna and timbaland produced the joint wit justin timberlake.
wud be nice to get those 2 producers on here
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #14 on: August 24, 2008, 03:15:42 PM »
they claim just blaze produced the joint wit rhianna and timbaland produced the joint wit justin timberlake.
wud be nice to get those 2 producers on here
i hear scott storch making the cut too so that better days joint should be on the album(not a bad look).
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #15 on: August 25, 2008, 05:27:18 PM »
T.I.
Paper Trail
Grand Hustle / Atlantic, 2008



Limelight (Intro)
Produced by The Runners

Be Free
Produced by DJ Nasty

Collect Call
Produced by D.J. Toomp &T.I.

Dead And Gone (feat. Justin Timberlake)
Produced by Timbaland

Hustla's Struggle (Feat. Trey Songz)
Produced by Bryan Michael Cox

I'm Illin'
Produced by Danja

Let The Beat Pound
Produced by Jonathan "J.R." Rotem

Like I Do (Feat. The Dream)
Produced by Jazze Pha

Live Your Life (Feat. Rihanna)Produced by Just Blaze

My Life, You're Entertainment (Feat. Usher)
Produced by Drumma Boy

No Matter What
Produced by Danja

Swagger Like Us (feat. Kanye West, Jay-Z, Lil Wayne)
Produced by Kanye West

Swang Your Rang
Produced by Swizz Beatz

On My Job (Feat. Young Jeezy & Big Kuntry)
Produced by Mannie Fresh

On Top Of The World (feat. B.O.B.)
Produced by Kanye West

Out In The Cold (Feat. Fall Out Boy)

The Block Still Got Me
Produced by DJ Toomp

Whatever You Like
Produced by Jim Jonsin

What's Up, What's Happenin'
Produced by Drumma Boy

You Ain't Missing Nothing
Produced by Danja
Ready For Whatever Produced by D.J. Toomp. I Ball Produced by DJ Toomp. Dead And Gone Feat. Justin Timberlake Produced by Timbaland
« Last Edit: August 27, 2008, 08:53:14 PM by classic material »
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Matty

Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #16 on: August 25, 2008, 05:52:24 PM »
i thought this album was gonna have loads of danja production. if thats not the case then it's probably not gonna be all the great as danja is the best producer in the game right now. he could have produced t.i. a monster single way better than that swizz beatz one. a grip of dj toomp beats would help too. seems like production is gonna be all over the place though.

Meho

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 11242
  • Karma: 3523
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #17 on: August 25, 2008, 05:53:51 PM »
i thought this album was gonna have loads of danja production. if thats not the case then it's probably not gonna be all the great as danja is the best producer in the game right now. he could have produced t.i. a monster single way better than that swizz beatz one. a grip of dj toomp beats would help too. seems like production is gonna be all over the place though.

Ain't that some shit http://www.dubcnn.com/connect/index.php?topic=191928.0  :D
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #18 on: August 25, 2008, 06:24:01 PM »
i thought this album was gonna have loads of danja production. if thats not the case then it's probably not gonna be all the great as danja is the best producer in the game right now. he could have produced t.i. a monster single way better than that swizz beatz one. a grip of dj toomp beats would help too. seems like production is gonna be all over the place though.

Ain't that some shit http://www.dubcnn.com/connect/index.php?topic=191928.0  :D
he don't need a whole lot of danja beats just a good 3 or 4. album gonna be classic.
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Matty

Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #19 on: August 25, 2008, 07:04:44 PM »
it'll be good but it'll be another album with one too many crappy tracks and features that could be streamlined by sticking to fewer producers and dropping the wack guests. i thought this album was gonna be great originally but my expections are pretty low from all the leaked tracks now.

Makaveli's Food & Liquor

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1427
  • Karma: 66
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #20 on: August 25, 2008, 07:07:40 PM »
it'll be good but it'll be another album with one too many crappy tracks and features that could be streamlined by sticking to fewer producers and dropping the wack guests. i thought this album was gonna be great originally but my expections are pretty low from all the leaked tracks now.

summed up exactly how i feel about the album
 

Matty

Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #21 on: August 25, 2008, 07:12:00 PM »
i was bumping urban legend earlier. now that's a cd i can bump straight to back. very well balanced production wise. not like all these all over the place albums being released these days...

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10835
  • Thanked: 1 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #22 on: August 25, 2008, 07:19:54 PM »
this album will be a classic.
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Lunatic

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 27584
  • Karma: 2052
Re: PARTIAL CREDITS : T.I. - Paper Trail
« Reply #23 on: August 25, 2008, 07:25:54 PM »
Just Blaze did that Rhianna joint

danja is on 2 beats, that's enough
Co-Director of Site Content For Raptalk.Net
Staff Writer For WordOfSouth.Com
Staff Writer For Illuminati2G.Net
Staff Writer For SoPrupRadio.com
 

KyleEshna

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 279
  • Karma: 237
Re: PARTIAL CREDITS: T.I. - Paper Trail
« Reply #24 on: August 27, 2008, 02:03:16 PM »
1. 56 Bars (Intro)
2. I'm Illy
3. Ready For Whatever
4. On Top Of The World (feat. Ludacris and B.o.B)
5. Live Your Life (feat. Rihanna)
6. Whatever You Like
7. No Matter What
8. My Life Your Entertainment (feat. Usher)
9. Porn Star
10. Swing Ya Rag (feat. Swizz Beatz)
11. What Up, What's Haapnin'
12. Every Chance I Get
13. Swagga Like Us T.I. and Jay-Z (feat. Kanye West and Lil Wayne)
14. Slide Show (feat. John Legend)
15. You Ain't Missin' Nothing
16. Dead And Gone (feat. Justin Timberlake)

SOURCE: Amazon.com