Author Topic: I'm gonna rap. I need help.  (Read 233 times)

DJ_Jay_Deee

  • Guest
I'm gonna rap. I need help.
« on: July 26, 2002, 05:24:07 AM »
I make my beats with Fruity Loops. I wanna rap over one of my beats. Once i got a mic, what kind of program should i use to record my lyrics??
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

.:R-E-L:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1506
  • Karma: 0
  • R-E-L...comin w/ that punk rap!  
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #1 on: July 26, 2002, 06:20:04 AM »
acid pro
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
Straight Outta Muthafuckin So. Kaliforn-i-a
909 805 310 323 213 818 661 949 714 609 415 619 562
 

ZILLA THA GOODFELLA

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 6936
  • Karma: -97
  • www.servnu151.com + www.turfdout.com
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #2 on: July 26, 2002, 07:27:42 AM »
ACID PRO.......but tha shit is like $500.

I can hook U up wit serial codes 4 it and everything BUT I need something in return.....And dat is, yea dats rite....Some BEATS.....haha, if yur interested get at me AIM: Rtha7th
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »

REGGAE MEETS THE WEST BAY MIXTAPE IN STORES NOW !!

TRENCH TOWN HUSTLAZ - YOUNG N HUNGRY
COMING IN 2008.
FEATURING: SAN QUINN, THE JACKA (MOB FIGAZ), DUBEE, TELLY MAC (THA GAMBLAZ) MR. KEE, 10SION, LIL RIC, PROHOEZAK, ARSEN & MORE.

www.myspace.com/trenchtownhustlaz

YAYYYYYYYYYYYYY AREAAAAAAAAAAA.. WEST OF THE WATER! COME SEE US!!
 

.:R-E-L:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1506
  • Karma: 0
  • R-E-L...comin w/ that punk rap!  
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #3 on: July 26, 2002, 07:44:14 AM »
Quote
ACID PRO.......but tha shit is like $500.

I can hook U up wit serial codes 4 it and everything BUT I need something in return.....And dat is, yea dats rite....Some BEATS.....haha, if yur interested get at me AIM: Rtha7th



y u gotta be cheating people, lol
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
Straight Outta Muthafuckin So. Kaliforn-i-a
909 805 310 323 213 818 661 949 714 609 415 619 562
 

KonSICKwence

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 308
  • Karma: 0
  • STRAIGHT PIMP... what else is there to say?
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #4 on: July 26, 2002, 10:21:41 AM »
fuck acid pro i can hook you up with the new cool edit pro which is thirty times better FOR FREE! 136 multi track digital recording with a shit load of effects and it has some shit to take the crackles and hiss and pops form when you smapel from old records also.

jsut get at me on AIM IneffableLIC or ineffable@liftedindividualz.com

first go to

http://www.syntrillium.com/cep/


and download the 21 day trial version

then go to kaaza and type in "cool edit pro registration"


and download that shit then hit me up on IneffableLIC or ineffable@liftedindividuazlc.om and i will hook you with the rest.

pz

Ineffable
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
TEXT KonSICKwence's Ineffable Productionz... http://www.soundclick.com/pro/?BandID=24092 ..thanx..pz  .[/glow]
 

DJ_Jay_Deee

  • Guest
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #5 on: August 02, 2002, 09:38:54 PM »
Yo Ineffable, i emailed u but you havent responded yet.
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

+[=PHI@SK0=]+

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 391
  • Karma: 0
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #6 on: August 03, 2002, 01:25:05 AM »
Check this out man. Get on Kazaa or WinMx or Morpheus or whatever you use to "pirate" mp3's and video's and shit, lol, and lookup software. I would go with COOLEDIT. I've never worked with Acid Pro so I can't give you my opinion on that. You can find the full version of COOLEDIT on any of those napster-like pirate programs. Thats how I got my CoolEdit. Pz!
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
Please visit http://www.hubba.com/phiasko to download/listen to quality beats and remixes produced but Phiasko.[/glow]
Naz-T - Frontline LP (Coming Soon)
http://www.nazt-and-phiasko.cjb.net
Produced by: Phiasko
[/glow]


 

Now_Im_Not_Banned

  • Guest
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #7 on: August 03, 2002, 11:46:02 AM »
Ive used both cool edit and acid Pro....ACID is a lot better if u ask me...Get that...
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

Tecknine

  • Guest
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #8 on: August 06, 2002, 04:34:31 PM »
Acid has shit to take the hiss and low inaudible sounds out to..Its very eazy to mix and use
 

EASTCOAST_n_GRIMY

  • Lil Geezy
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 62
  • Karma: 0
  • I love YaBB 1G - SP1!
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #9 on: August 07, 2002, 08:49:46 AM »
USE A Karaoke MACHINE , then yOU caN INVIte IN aLL Ya FRieNDS ANd pERForM Songs FROm SOme OF thE RADist grOUPS likE johN DEnvER...IM tell'n you cuzz'n go wit a karaoke machine you can't go wrong i know madd cambodian folk who get drunk off of budwieser and get jiggy wit it hoooollllllaaaaaa
pz
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

KonSICKwence

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 308
  • Karma: 0
  • STRAIGHT PIMP... what else is there to say?
Re: I'm gonna rap. I need help.
« Reply #10 on: August 10, 2002, 10:26:04 AM »
now that i think of it go wihtt he kareoke  you can do sing along wiht brittany spears learn the new dances for ensync  

and scream at people like mystikal

and if you interested i get a mickey mouse karaoke mahcine that i am selling comes wiht a microphone wiht  a pic of mickey mouse on the side . jsut get at me if you interested   IneffableLIC on AIM or ineffable@liftedindividualz.com  i wont be stingy wiht the prices  cuz i all know we need are karaoke.



« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
TEXT KonSICKwence's Ineffable Productionz... http://www.soundclick.com/pro/?BandID=24092 ..thanx..pz  .[/glow]
 

HairWuzEre

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 438
  • Karma: 1
  • Timbaland
Suggestions...
« Reply #11 on: August 15, 2002, 06:28:16 PM »
Quote
I got a mic
What kind of mic do you have? I recommend the Shure SM-58 (for vocals), with a Midiman (M-Audio) Audio Buddy mic preamp (to get the vocal signal louder).