Poll

Out of These Songs

DJ Paul
0 (0%)
DJ Premier
17 (81%)
Juicy 'J'
1 (4.8%)
Me
3 (14.3%)

Total Members Voted: 13

  

Author Topic: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'  (Read 567 times)

BiggBoogaBiff

  • Guest
DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« on: December 21, 2008, 01:22:31 PM »
I know you wont listen to 'em all and Premo's the fan favorite but I think DJ Paul or Juicy J should be steppin in Preme's spotlight right about now.  It's time- judge for yourself (just dont be bias- if that's possible)

DJ Premier:













Juicy 'J':

(J' on the scratchin')




(You can't do this with a Premo track lol)
(Or this)
(amazin story tellin)

(J' on the scratchin')


DJ Paul:



(cant fuck wit it)















(For The Smokers)
(Lord Infamous)
(For You White Boys)
« Last Edit: December 21, 2008, 02:46:02 PM by BiggBoogaBiff »
 

Invincible

Re: DJ Premie Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #1 on: December 21, 2008, 02:10:57 PM »
For starters, you have not chosen any of Premier's best work in there, and secondly, they are nowhere near his level. Thats not saying they are rubbish because they are not, but they don't even come close.

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premie Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #2 on: December 21, 2008, 02:34:05 PM »
For starters, you have not chosen any of Premier's best work in there, and secondly, they are nowhere near his level. Thats not saying they are rubbish because they are not, but they don't even come close.

opinions r opinions... good work and best work shows, and these r not The 6s' best work.  I dont wanna jump to conclusions but i think whatever 3-6 or Preme track I put up you're either gonna critisize it badly (3-6) or you're gonna say its not his best or choose a raggity ass song by either or and put it up against each other.  Its cool though, ALOTTA newbies and ol' skool heads dont know about the underground triple six mafia days or with the new shit they just hear 3 or 4 songs and the single and classify it off as "another southern koon album".  DJ Paul & Juicy J were and still are DJ's and Producers since Preme was droppin his first shit wit' Gangstarr and them. 
 

Hey Ma

  • Guest
Re: DJ Premie Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #3 on: December 21, 2008, 02:39:46 PM »
juicy j and dj paul make great beats that when you break them down are similar to the way premo makes his. they just sound different in the way samples are triggered and the amount of hi hats used in a track. premos beats just come off smoother and i think that appeals to a lot of the whiteboys here who have low energy and are scared of crazy black people gettin buck.
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premie Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #4 on: December 21, 2008, 02:43:42 PM »
juicy j and dj paul make great beats that when you break them down are similar to the way premo makes his. they just sound different in the way samples are triggered and the amount of hi hats used in a track. premos beats just come off smoother and i think that appeals to a lot of the whiteboys here who have low energy and are scared of crazy black people gettin buck.

lol


 

D1G1T4L

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3342
  • Karma: 2
  • Digital Productions
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #5 on: December 21, 2008, 03:32:28 PM »
Are there videos that explain their 'sampling' techniques? I want to see them make a beat from scratch
 

D1G1T4L

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3342
  • Karma: 2
  • Digital Productions
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #6 on: December 21, 2008, 03:33:06 PM »
I know you wont listen to 'em all and Premo's the fan favorite but I think DJ Paul or Juicy J should be steppin in Preme's spotlight right about now.  It's time- judge for yourself (just dont be bias- if that's possible)

DJ Premier:













Juicy 'J':

(J' on the scratchin')




(You can't do this with a Premo track lol)
(Or this)
(amazin story tellin)

(J' on the scratchin')


DJ Paul:



(cant fuck wit it)















(For The Smokers)
(Lord Infamous)
(For You White Boys)

Can you ZIP all those songs please and upload it ? Would really appreciate it.
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #7 on: December 21, 2008, 03:36:46 PM »
Are there videos that explain their 'sampling' techniques? I want to see them make a beat from scratch


Check this out and you'll learn everything you need to know

   <--- check it out from Start to Finish and you'll see what I'm saying.  You'll All Thank Me For This.
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #8 on: December 21, 2008, 03:37:35 PM »
I know you wont listen to 'em all and Premo's the fan favorite but I think DJ Paul or Juicy J should be steppin in Preme's spotlight right about now.  It's time- judge for yourself (just dont be bias- if that's possible)

DJ Premier:













Juicy 'J':

(J' on the scratchin')




(You can't do this with a Premo track lol)
(Or this)
(amazin story tellin)

(J' on the scratchin')


DJ Paul:



(cant fuck wit it)















(For The Smokers)
(Lord Infamous)
(For You White Boys)

Can you ZIP all those songs please and upload it ? Would really appreciate it.


They're all over the internet and Lime/FrostWire
 

herpes

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #9 on: December 21, 2008, 03:44:22 PM »
<a href="http://www.youtube.com/watch/v/TI264qcI2lo" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/watch/v/TI264qcI2lo</a>

my favorite primo beat
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #10 on: December 21, 2008, 03:52:58 PM »



One of Three 6's best
 

Invincible

Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #11 on: December 21, 2008, 04:10:08 PM »






None of those 3 6 beats compare to these.

2euce 7even

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #12 on: December 21, 2008, 04:13:53 PM »
DJ Premier Is An East Coast Master
DJ Paul & Juicy "J" Are For Tha South.

But As You Can See DJ Premier Take The Poll.
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #13 on: December 21, 2008, 04:24:00 PM »
DJ Premier Is An East Coast Master
DJ Paul & Juicy "J" Are For Tha South.

But As You Can See DJ Premier Take The Poll.

As I aren't and niether are ya'll.  the opinions aren't everything.  i knew Preme would take this pole.  i'm just puttin' good shit out there.  hip hop history classes online.
 

jeromechickenbone

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #14 on: December 21, 2008, 04:59:37 PM »
3 6 are great but they're not seeing Premo.  He's been behind some of the greatest hip hop songs ever.
 

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25867
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #15 on: December 21, 2008, 05:03:26 PM »
Premo hands down! 8)
 

ToOoOoN!!!

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3722
  • Karma: 469
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #16 on: December 21, 2008, 06:40:13 PM »
Dj Premier  8) but Dj Paul & Juicy J got hot shit also , Premo is almost untouchable  8)
« Last Edit: December 21, 2008, 06:44:21 PM by Funky Ass Tony »
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #17 on: December 21, 2008, 07:09:59 PM »
3 6 are great but they're not seeing Premo.  He's been behind some of the greatest hip hop songs ever.

Paul & Juicy started a genre of hip hop.  preme was just "current" with his style when he 1st came out.  peep those paul & juicy trax i put up- they've been doin this "classic" shit from tha jump
 

Blood$

Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #18 on: December 21, 2008, 07:10:28 PM »
I don't understand how y'all can compare them though, styles are completely different... maybe in terms of how much work they have put in throughout their careers but that's about it IMO
 

Invincible

Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #19 on: December 21, 2008, 07:31:07 PM »
I don't understand how y'all can compare them though, styles are completely different... maybe in terms of how much work they have put in throughout their careers but that's about it IMO

Exactly, there is no comparison

3 6 are great but they're not seeing Premo.  He's been behind some of the greatest hip hop songs ever.

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #20 on: December 21, 2008, 08:15:22 PM »
I don't understand how y'all can compare them though, styles are completely different... maybe in terms of how much work they have put in throughout their careers but that's about it IMO

Exactly, there is no comparison

3 6 are great but they're not seeing Premo.  He's been behind some of the greatest hip hop songs ever.


Yeah.  But it doesnt mean u cant compare the two.  whats wrong wit comparin a ferarri 2 a corvette?  i guess the songs i put up made u think twice about The 6.  I neva hated on anybody but that doesnt mean im not real with my opinions.  Besiides no1 can say Right Now that there will never ever be a producer/dj better than Preme (look at 9th Wonder).  its too early to label DJ Premier a Doctor J of hip hop.  There's so many more talented producers that came out in the past 10 years while he's still makin' beats in this day.  Bein' out since the 80's dont mean shit if you haven't elevated the game or your style.  But love whatchu love i dont give a shit





 

Paul

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7355
  • Karma: 506
  • Salute
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #21 on: December 22, 2008, 10:54:54 AM »
Juicy j and DJ paul are my favourite producers of all time


so consistant


1 of my favourite 3-6 tracks


classic stuff
funkyfreshintheflesh
 

D1G1T4L

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3342
  • Karma: 2
  • Digital Productions
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #22 on: December 22, 2008, 11:57:11 AM »
I like preme's work but I still cant understand why he is considered this great producer... he takes a sample, makes a 4 bar loop and adds simple drums, maybe a bass line... It's very easy to do... compared to catchy compositions that dj quik/scott storch etc come up with

Here it took me 5 mins to do something "preme" style
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=387291&songID=7154352

If i took my time, i could mix it a bit better and 'master' it, make it sound more 'professional'

(jayz vocals are a bit off...it was just a sample test)
« Last Edit: December 22, 2008, 12:01:39 PM by D1G1T4L »
 

R1ZE

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2903
  • Karma: -8
  • Do 4 Love
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #23 on: December 22, 2008, 05:16:44 PM »
(You can't do this with a Premo track lol)

yeah?



and that song after it with akon isnt produced by three 6
« Last Edit: December 22, 2008, 05:18:34 PM by R1ZE »
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: DJ Premier Vs. DJ Paul Vs. Juicy 'J'
« Reply #24 on: December 22, 2008, 06:28:23 PM »
(You can't do this with a Premo track lol)

yeah?



and that song after it with akon isnt produced by three 6


u went out and found another track lol.  yeah its tight but it don't have the same Energy as a Paul & Juicy song.  And that's clearyly an original piece of music, the songs are two different ones in entirety.  now i can't compose Bach but I can tell u how to make a song with Live Instruments and Digital.

  this aint me but............................ Paul & Juicy are still better.