Author Topic: what gives u street/hood cred..  (Read 813 times)

morbidenigma

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1055
  • Karma: -23
what gives u street/hood cred..
« on: June 11, 2009, 11:25:04 AM »
i dont mind people speaking in slang/ebonics.... if u frum dat kinda of place/backgroundyoung thing , speaking the dialects of their soorundings or area etc but

i met this girl the other day friend of a friend, white girl , blond hair blue eyes , educated in a school going to a top uni yet she chose to speak like she is from jamiaca using words like GIRLS FI DEM , batty , etc

so i'm tell my mate this.. and we discussion what makes u hood or street

dyu have to be frum dat area ?

dyu need sum kinda history, that u scuffle when u have to?

dyu need a criminal record ?

etc..

so waht makes u gully ?
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #1 on: June 11, 2009, 11:28:40 AM »
did u just say "mate"?
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

J Bananas

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #2 on: June 11, 2009, 12:01:56 PM »
Posting here.

XXXL White tees, V necks.

Listen to an old Mobb Deep album. Talk like they do.

Stealing stuff from stores.


I hope this helps.
 

morbidenigma

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1055
  • Karma: -23
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #3 on: June 11, 2009, 12:03:33 PM »
Posting here.

XXXL White tees, V necks.

Listen to an old Mobb Deep album. Talk like they do.

Stealing stuff from stores.


I hope this helps.

haha true say
 

Þŕiņçë

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 960
  • Karma: -161
  • Cold Hearted Son Of A Bitch
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #4 on: June 11, 2009, 12:14:05 PM »
lo0n3y will be here any second to tell you how to keep it hood
 

Primo

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2610
  • Karma: 46
  • I just want to fit in!
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #5 on: June 11, 2009, 01:02:38 PM »
Being ignorant as possible, and showing everyone how much of an undesirable person you are.
 

Blasphemy

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #6 on: June 11, 2009, 01:18:08 PM »
i dont mind people speaking in slang/ebonics.... if u frum dat kinda of place/backgroundyoung thing , speaking the dialects of their soorundings or area etc but

i met this girl the other day friend of a friend, white girl , blond hair blue eyes , educated in a school going to a top uni yet she chose to speak like she is from jamiaca using words like GIRLS FI DEM , batty , etc

so i'm tell my mate this.. and we discussion what makes u hood or street

dyu have to be frum dat area ?

dyu need sum kinda history, that u scuffle when u have to?

dyu need a criminal record ?

etc..

so waht makes u gully ?

lol if you have to ask, just leave.
 

Roccy

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 479
  • Karma: -82
  • └A's Most Blunted
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #7 on: June 11, 2009, 02:31:36 PM »
Just be real, true, and do whatchu gotta do to get cred.

how it really goes down..
 

Kill

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5861
  • Karma: 254
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #8 on: June 11, 2009, 03:03:25 PM »
i dont mind people speaking in slang/ebonics.... if u frum dat kinda of place/backgroundyoung thing , speaking the dialects of their soorundings or area etc but

i met this girl the other day friend of a friend, white girl , blond hair blue eyes , educated in a school going to a top uni yet she chose to speak like she is from jamiaca using words like GIRLS FI DEM , batty , etc

so i'm tell my mate this.. and we discussion what makes u hood or street

dyu have to be frum dat area ?

dyu need sum kinda history, that u scuffle when u have to?

dyu need a criminal record ?

etc..

so waht makes u gully ?
lol mate, i'm confident you're a gully bloke
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #9 on: June 11, 2009, 05:10:38 PM »
i dont mind people speaking in slang/ebonics.... if u frum dat kinda of place/backgroundyoung thing , speaking the dialects of their soorundings or area etc but

i met this girl the other day friend of a friend, white girl , blond hair blue eyes , educated in a school going to a top uni yet she chose to speak like she is from jamiaca using words like GIRLS FI DEM , batty , etc

so i'm tell my mate this.. and we discussion what makes u hood or street

dyu have to be frum dat area ?

dyu need sum kinda history, that u scuffle when u have to?

dyu need a criminal record ?

etc..

so waht makes u gully ?

anyone that talks like you is permanently exempt from getting a hood pass.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #10 on: June 11, 2009, 05:14:49 PM »
i dont mind people speaking in slang/ebonics.... if u frum dat kinda of place/backgroundyoung thing , speaking the dialects of their soorundings or area etc but

i met this girl the other day friend of a friend, white girl , blond hair blue eyes , educated in a school going to a top uni yet she chose to speak like she is from jamiaca using words like GIRLS FI DEM , batty , etc

so i'm tell my mate this.. and we discussion what makes u hood or street

dyu have to be frum dat area ?

dyu need sum kinda history, that u scuffle when u have to?

dyu need a criminal record ?

etc..

so waht makes u gully ?

anyone that talks like you is permanently exempt from getting a hood pass.

Real shit lol.

On a side note, yeah I hate those white girls that hang out with minorities and all of sudden start talkin like em.  The worst is the white girls who hang out with all the ese's (fucked by the whole set no doubt), and out of nowhere have a spanish accent. Dont speak a lick of spanish, aint Mexican, but got an accent...wtf lol
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #11 on: June 11, 2009, 05:20:47 PM »
yeah that shit makes me laugh my ass off.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #12 on: June 11, 2009, 05:31:06 PM »
yeah that shit makes me laugh my ass off.

"Orale holmes, this is "Blue Eyes" from the Southside, AKA Becky Weinsberger....chingon ese"
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

Don Jacob

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13842
  • Karma: -136
  • don status, bitch
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #13 on: June 11, 2009, 05:42:49 PM »
the worst are the trailer trash white girls who get that chubby baby brother boy friend of a real cholo. you know who i'm talking about the shy little brother who was really good at math and got bullied by his brother's friends for being a push over and tried to gain acceptance by shaving his head and wearing anchor blue jersey's and some how got a crack baby white girl from the sunny palms trailer park who acts as his mouth piece, and somehow gained a chola accent from haning out at his mama's house a couple of times learning how to make rice and beans.


R.I.P.  To my Queen and Princess 07-05-09
 

Sikotic™

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 28702
  • Thanked: 2 times
  • Karma: 3137
  • PussyCunt
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #14 on: June 11, 2009, 06:07:15 PM »
You gotta apply for that shit at the notary republic.
 

Sparegeez

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #15 on: June 11, 2009, 06:24:20 PM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.
 

Muhfukka

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #16 on: June 11, 2009, 06:49:49 PM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.
youre from san leandro haha
 

Sparegeez

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #17 on: June 11, 2009, 06:53:09 PM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.
youre from san leandro haha
you obviously dont know me or the east bay.. LOL retard stop talking already
 

M Dogg™

  • Greatest of All Time
  • Made
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 12114
  • Thanked: 14 times
  • Karma: 330
  • Feel the Power of the Darkside
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #18 on: June 11, 2009, 06:54:03 PM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.

LMAO.... like 6-7 years ago, I'd drop my hood cred, but right now, I'm an old man who just does me, got a wife... LOL

IMO, you want street cred, get a 50 Cent record, get shot, but don't die, and then brag about it.
 

DTG Entertainment

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #19 on: June 11, 2009, 06:56:48 PM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.

Sounds like you hit the nail on the head. +1
 

Sparegeez

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #20 on: June 11, 2009, 07:00:08 PM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.

LMAO.... like 6-7 years ago, I'd drop my hood cred, but right now, I'm an old man who just does me, got a wife... LOL


what does that have to do with anything fool? You were probably just one of the lucky ones who grew up with a good parent(s) (I'll tell you this the only reason I made it to college is because I wanted to make my mother happy after working over 10 hours a day 6 days a week for years just to support her 2 babyboys) Or you were one of those niggas who hated everything about the hood and thinks the problem with the ghetto is the people and not the system so you got your ass outta there after getting beat up too many times.
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #21 on: June 12, 2009, 09:44:54 AM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.

LMAO.... like 6-7 years ago, I'd drop my hood cred, but right now, I'm an old man who just does me, got a wife... LOL


lol every once in a while that hood shit pops back up for me.  But ive spent the last few years tryin to distance myself from all the triv.  Its hard, cus I still got homies that aint about shit...but yeah, at some point u gotta outgrow it. Havin a kid helps lol
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #22 on: June 12, 2009, 09:47:36 AM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood.

thats false.  Its easy to assume, cus theres a lot of Euros on here...and geeky kids from the Suburbs.  But I can guarantee u theres at least a few real muthafuckas on this board.  They got computers in the hood these days.  Not to mention, u got some real grown ups on this board that maybe wasnt always doin well.
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

M Dogg™

  • Greatest of All Time
  • Made
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 12114
  • Thanked: 14 times
  • Karma: 330
  • Feel the Power of the Darkside
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #23 on: June 12, 2009, 10:04:25 AM »
Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.

LMAO.... like 6-7 years ago, I'd drop my hood cred, but right now, I'm an old man who just does me, got a wife... LOL


what does that have to do with anything fool? You were probably just one of the lucky ones who grew up with a good parent(s) (I'll tell you this the only reason I made it to college is because I wanted to make my mother happy after working over 10 hours a day 6 days a week for years just to support her 2 babyboys) Or you were one of those niggas who hated everything about the hood and thinks the problem with the ghetto is the people and not the system so you got your ass outta there after getting beat up too many times.

I was lucky, 'cause even though my mom was a drug addict (died my first week in college of a heroine od) my dad was a former Marine who put work ethic in me. And I never hated the hood, I loved it actually, but I wanted more, and someday I'll return, but it will be in the education field or something to help out people.

Honestly I don't think anyone on dubcc has the hood mentality or even comes close to understanding the hood. People out there make fun of being ghetto, or get stuck in a phase where being hard makes you hood. The reality is being hood is doing whatever you need to do to survive in the environment you've been brought up in. In the hood that means becoming an animal, not givin a fuck about the people you don't need to know and giving loyalty to those who you consider homies/family. That's not being ignorant, that's just handpickin your friends and treating everyone else like how the hood treats you. Every hood is different (LA, The Bay, East Coast) but there is one thing that stays in common, survival.

LMAO.... like 6-7 years ago, I'd drop my hood cred, but right now, I'm an old man who just does me, got a wife... LOL


lol every once in a while that hood shit pops back up for me.  But ive spent the last few years tryin to distance myself from all the triv.  Its hard, cus I still got homies that aint about shit...but yeah, at some point u gotta outgrow it. Havin a kid helps lol

LMAO... every once in a while. Shit, when it does though, my wife flips out, like your not 16 anymore. Then I remind her, there was a time when this is all I knew, so no matter how much education I got, and how much I've grown, it's always a part of me. Then she looks at me and rolls her eyes, she knew what she married. LOL, it's funny though, I try not to be, but I just am.

 8)
 

Nigga_With_An_Additude

  • Guest
Re: what gives u street/hood cred..
« Reply #24 on: June 12, 2009, 11:08:55 AM »
my kids grew upon 28th and kenwood....................rough neighborhood,then we went over to 10th and lasalle...........I put in work in the hood and don't feel like I should have to go back there cuz my family put in time.........