Author Topic: How come people see religion & beliefs as opinions?  (Read 5279 times)

ikke

  • Guest
How come people see religion & beliefs as opinions?
« on: January 14, 2010, 09:07:40 AM »
Opinions can't be wrong, you can be wrong about beliefs.

No matter how much you believe in santa it's not going to make him any realler =/
 

virtuoso

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3048
  • Karma: 332
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #1 on: January 14, 2010, 09:45:56 AM »

Huh, opinions can't be wrong? you might want to rethink that one
 

Shallow

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7281
  • Karma: 215
  • I never had a digital pic of myself before
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #2 on: January 14, 2010, 04:02:03 PM »

Huh, opinions can't be wrong? you might want to rethink that one


In my opinion you never wrote that post. It formed on its own from a mini explosion of pixels on your word pad and then you decided to post it.
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #3 on: January 14, 2010, 04:03:10 PM »
opinions are like assholes...
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

Blasphemy

  • Guest
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #4 on: January 14, 2010, 04:15:44 PM »
opinions are like assholes...

Everyone has em except Retards. =D


Seriously, some people weren't born with Anal openings cause of some birth defect. So yes. Everyone has opinions except retards, who only love bright flashing lights, and bubble wrap.
 

morbidenigma

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1055
  • Karma: -23
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #5 on: January 14, 2010, 04:16:39 PM »
the things with opinions is that they are entirely subjective

where as facts can be proven/backed up by evidence/research
 

BiggBoogaBiff

  • Guest
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #6 on: January 15, 2010, 09:46:07 AM »
agnosticism










 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #7 on: January 15, 2010, 11:32:21 AM »
opinions are like assholes...

Everyone has em except Retards. =D


Seriously, some people weren't born with Anal openings cause of some birth defect. So yes. Everyone has opinions except retards, who only love bright flashing lights, and bubble wrap.

bubble wrap is the shit
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

13th Duke

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 990
  • Karma: 50
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #8 on: January 15, 2010, 01:56:13 PM »
From the opinion (yeah) of a non-religious man (ie. me) religious beliefs are no more than opinions masqueraded as fact anyway.
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #9 on: January 15, 2010, 06:24:47 PM »
Well I'm sick of this shit. God is fact, religion is based on opinion. How bout them Granny Smiths.
 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #10 on: January 15, 2010, 06:29:08 PM »
Well I'm sick of this shit. God is fact, religion is based on opinion. How bout them Granny Smiths.

god is not fact.  facts are backed by evidence.  show me some concrete evidence?



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #11 on: January 15, 2010, 06:33:34 PM »
on the flip side i cannot prove there isnt a god, its just my belief that there isnt. 



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #12 on: January 15, 2010, 06:49:09 PM »
Well I'm sick of this shit. God is fact, religion is based on opinion. How bout them Granny Smiths.

god is not fact.  facts are backed by evidence.  show me some concrete evidence?








 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #13 on: January 15, 2010, 06:49:52 PM »
God is fact

??

It is a fact that there are invisible rats running around your room right now.

I cant prove that to be true anymore then ANYone can prove that god is fact.
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #14 on: January 15, 2010, 06:51:07 PM »
i ask you to show me concrete evidence and you post up some postcard images?  lol



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #15 on: January 15, 2010, 06:52:16 PM »
Well I'm sick of this shit. God is fact, religion is based on opinion. How bout them Granny Smiths.

god is not fact.  facts are backed by evidence.  show me some concrete evidence?










cmon man. How does that prove there is a god? lol  God is a fabrication of the human mind.
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #16 on: January 15, 2010, 07:03:45 PM »
^ Far from that.

If man didn't create it, who did?



 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #18 on: January 15, 2010, 07:13:13 PM »
if you wanna find out about other things of the world, then check out this documentary....its pure fact....as in backed by evidence, not just pictures.  ;)


How the Earth was made:
http://www.ninjavideo.net/cat/1492



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #19 on: January 15, 2010, 07:17:17 PM »
I love how I erased what I initially put. But I guess it was becuz now's the better time to say it.


God is Nature. That is HIS artwork. There's one proof, and the most OBVIOUS of all.
 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #20 on: January 15, 2010, 07:22:21 PM »
I love how I erased what I initially put. But I guess it was becuz now's the better time to say it.


God is Nature. That is HIS artwork. There's one proof, and the most OBVIOUS of all.

no, thats not proof at all.  AT ALL.  thats YOURE OPINION.  again, show me some evidence?  not what you think, not why you believe, but evidence! 

you cant, cause there is none.  NONE.  there are theories, beliefs and opinions and NONE of them are backed by EVIDENCE.  thats why they are called "religious BELIEFS". 



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

.:DaYg0sTyLz:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4878
  • Karma: 244
  • The Soufeast Planet
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #21 on: January 15, 2010, 07:25:03 PM »
^ Far from that.

If man didn't create it, who did?





When I was a kid I didnt know who made money.  Upon further investigation...I found out.  I could have assumed it was god and just never known.  Just because we dont know how something was created doesnt mean we need to stop using our mind to figure it out....and simply say god did it.  Imagine how primative our world would truly be if we took on that practice.
"...and these niggas gettin tattoo tears...industry Bloods that show fear, when the authentics are near"
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #22 on: January 15, 2010, 07:34:42 PM »
I know, I know, I know. By some strange, COINCIDENTAL reason, we, of all the planets discovered, we, are the only planet with life. But it's becuz COINCIDENTALLY, we had this lil bitty buggy, a cell. AND this cell evolved. Evolved to what? Oh, an ape, than we evolved from that. But than somehow evolved into trees, plants, mountains, billions of other tiny insects, millions of animal life, and it's so funny, becuz we only evolved into male and female species. Hmm. For a reproduction purpose. Hmm. Oh, than we die. But nobody, not even SCIENCE could explain WHY we die. We just do. And that's that. Wow. What a world.
 

J.D. Wykid, Esq.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3222
  • Karma: 405
  • Id rather be rich n unhappy than poor n miserable
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #23 on: January 15, 2010, 07:39:30 PM »
qt, do you even know about evolution?  you think that one year there were apes and the next they were humans?  come on man.  you really need to watch some documentaries or read or something.  cause there are answers, you just choose to play em off.  and yes, these answers are backed by what?  EVIDENCE.

Evolve, a docu series on evolution

http://www.ninjavideo.net/cat/2214



'Oh I can't see him, I can't see God', YA'LL CAN'T SEE FUCKIN' AIR NEITHER!
Quote from: QuietTruth
Prove to me the wind. Show me the wind man. I want proof of that shit. Cuz I don't see it.
 

QuietTruth

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 9083
  • Karma: 1181
  • Shoot 'em up bang bang, nigga die slow
Re: How come people see religion & beliefs as opinions?
« Reply #24 on: January 15, 2010, 08:02:19 PM »
Look man, you base your belief on ONE THEORY. We have endless evidence but you lack all possibilities of spiritually. So anythang I say you're gonna say 'oh that shit is fake, that ain't real, its all in your mind, it's a coincidence' It's funny, cuz when I was reading the Quran they talk of these spiritual beings that lead you into the wrong direction, in a direction of doubt and such, obviously they got ya'll by the throat. And I think that is so fascinating. But you're gonna say that's complete bullshit. But its whatever. I don't get it. This world is gorgeous as far as nature goes. Why have such a sour idea of life? How could you be so skeptical? Just thinking of how the world works, how every seed knows it's time like a clock, how your internal body functions, don't you ever think bout that, how could you not believe somethang made this? It's like the refusal to ponder life, so a quick conclusion ya'll act upon. I can't understand it. I don't know. Wonder my nigga, wonder.