Poll

best song on the album?

Infinite
7 (35%)
It's Okay
3 (15%)
313
3 (15%)
Tonite
2 (10%)
Maxine
0 (0%)
Open Mic
2 (10%)
Never 2 Far
1 (5%)
Searchin
0 (0%)
Back Stabber
2 (10%)
Jealousy Woes 2
0 (0%)

Total Members Voted: 12

  

Author Topic: Eminem "Infinite" appreciation thread  (Read 814 times)

Hack Wilson - real

Eminem "Infinite" appreciation thread
« on: March 09, 2014, 02:52:33 PM »
this is def one of the best demos slash debut albums ever.  i view it as an album but Em for some reason thinks it was a demo despite the amount of copies he pressed up for it.   


a very underground album but still an album none the less



my fav songs are 313, Tonight, Open Mic and Jealousy Woes    but the entire CD bangs....i do skip Never 4 Far and Searchin a lot though.
 

Hack Wilson - real

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #1 on: March 09, 2014, 02:55:41 PM »
i specifically put Eminem in the subject title so you know who doesn't turn this into a thread about himself
 

BIGWORM

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1556
  • Thanked: 24 times
  • Karma: 45
  • YOU SMOKIN MY SHIT SMOKEY
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #2 on: March 09, 2014, 06:52:24 PM »
album was dope but thank god he didn't keep that style. He sounds a lot like AZ on it.
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10849
  • Thanked: 3 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #3 on: March 09, 2014, 07:19:22 PM »
this album is trash.
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Will_B

  • Guest
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #4 on: March 09, 2014, 11:40:39 PM »
this album is trash.

Lmao. C'mon it's decent and has some historical value, but yeah last time I played it through I was like Slim fans why u so mad lol
 

Sir Petey

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7618
  • Thanked: 3 times
  • Karma: 714
  • ♛ bitch I'm flawless ♛
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #5 on: March 10, 2014, 12:49:42 AM »
ill give this thread 24 hours before it contains a story about infinite finding himself while listening to this cd and it guiding him through turmoil or some retarded shit.



fuck. i promised id let the little guy alone....my B.

hitsaw

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #6 on: March 10, 2014, 07:09:32 AM »
Good album!, better than his new stuff!
 

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25868
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #7 on: March 10, 2014, 07:55:39 AM »
Shit was fire.
 

K-MACC

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2522
  • Karma: -773
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #8 on: March 10, 2014, 06:46:47 PM »
 

EAZY-LI

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 287
  • Karma: -27
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #9 on: March 11, 2014, 12:00:22 PM »
it's Eminem's best album by far his just kicking multi syllable's and punchlines all over it.
all the lyrics are well thought out there's alot of great story telling on such song's as jealousy woes.
and it one of the realest rap album's about his just a ordinary guy raping about his life experiences
not over ex-saturating  like he did later with song's like kim etc   
The Boyz N Tha Hood Are Always Hard
But Some Times The Boyz Leave Tha Hood
And Roll With God....

Rest In Peace Eric (Eazy-E) Wright
1963-1995
 

Remedy360

  • Guest
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #10 on: March 11, 2014, 01:11:44 PM »
album was dope but thank god he didn't keep that style. He sounds a lot like AZ on it.

He does sound like AZ, but I enjoy that style from him. I've always been a fan of dude (outside of more recent projects) but I'll take straight hip hop over the slim shady psycho shit any day, so it was cool to hear him on that. As far as straight rhyming (multis and all that) this was as good as anything he ever did. My favorite song is the title track, probably my favorite Em song period.
 

J. B A N A N A S

  • Bananas
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1091
  • Karma: 72
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #11 on: March 11, 2014, 05:14:49 PM »
Never heard it.
 

Sccit

  • Made
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25423
  • Thanked: 383 times
  • Karma: 188
  • אליאור
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #12 on: March 11, 2014, 08:45:22 PM »
^U MISSIN OUT


UNDERGROUND CLASSIC
 

BlueSwan

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 301
  • Karma: 23
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #13 on: March 12, 2014, 03:55:40 AM »
this album is trash.
I'm a huge Eminem fan, but I agree. Album is damn near unlistenable for me. Eminem wasn't even close to finding his style yet. Sounds like a weak AZ wannabe and the production is dull.

Eminem didn't become Eminem before he invented Slim Shady.
 

doggfather

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #14 on: March 12, 2014, 07:33:07 AM »
https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

HELP

I'm an ol' school collecta from the 90's SO F.CK DIGITAL, RELEASE A CD!

RIP NATE DOGG
RIP BAD AZZ
 

Seagully

  • Guest
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #15 on: March 15, 2014, 12:00:00 PM »
 

Hack Wilson - real

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #16 on: March 19, 2014, 03:53:37 PM »
lol
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10849
  • Thanked: 3 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #17 on: March 19, 2014, 04:06:34 PM »
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10849
  • Thanked: 3 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #18 on: March 19, 2014, 04:10:52 PM »
t.i. bodied em on his own beat....
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Hack Wilson - real

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #19 on: March 19, 2014, 04:48:47 PM »
t.i. bodied em on his own beat....

this is a thread about Em in 1996

aka a thread about eminem when his worst raps would body TI's career best writtens



"I let the beat commence so I can beat the sense in your elite defense
I got some meat to mince, a crew to stomp and then two feet to rinse
I greet the gents and ladies, I spoil loyal fans
I foil plans and leave fluids leaking like oil pans
My coiled hands around this microphone are lethal
One thought in my cerebral is deeper then a Jeep full of people
MC's are feeble, I came to cause some pandemonium
Battle a band of phony MC's and stand the lonely one
Imitator intimidator, stimulator, simulator of data, eliminator
There's never been a greater since the burial of Jesus
Fuck around and catch all the venereal diseases
My thesis will smash a stereo to pieces
My a capella releases classic masterpieces through telekinesis
It eases you mentally, gently, sentimentally, instrumentally
With entity, dementedly meant to be Infinite"



"
I come home every single day from working double shifts
And stop along the way to pick you up a couple gifts
I come inside and you pretend you miss me when you kiss me
Then you diss me and we strenuously fight continuously
Again you frisk me, for numbers trying to bust me
It must be only just because you never learned to trust me
Plus we only squabble over only irrelevant issues
Too many tissues, for my feelings you misuse
I buy you jewelry, you make a fool of me
I bring you diamond rings you say I'm bad at timing things
So what's a man to do when all I hand to you is handed back to me
You act to be this gangsta bitch, that ain't what first attracted me
I used to love your company, now you’re always pumpin' me
For information and you tell your friends you plan on dumping me
So I'mma wait for your evacuation
Cause every accusation makes me wanna smack your face in
See I've never been so sure, and you're just insecure
So my solution to your jealousy presents a cure "I used to love your company, now you’re always pumpin' me”
I recommend you take your things and check them in
Look at the nervous wreck I'm in, I need my second wind"



"You bitches get a hysterectomy disrespecting me
You wanna feel the full effect of me? hand a tech to me
Intellectually superior, I'll make the wack wearier
Inferior, deteriorate, like bacteria
Materially, killing serially, clearly you'll see
How much in fear when you hear me you'll be
Shiver and shake, quiver and quake
Bite a rhyme and rip it off then stiffer and ache, whither and break
You slithering snake, gibbering fake, fibbering flake
I'll twist you into a different shape
And toss you in Michigan Lake, for fisherman sake
If this is a dream you'd wish you can wake
Every dis you can take, personal
We ain't friends trying to make amends
If you ain't ever stole a gate you can take a fence
I make intense masterpieces and smash to pieces
Your last releases, you bad diseases, that's the reason
I'm showing you the proper way to operate a mic
So pass it like a hot potato
I've never been less than clever and fresh
Severing flesh of fools who never impressed, I can confess"

the fact that Em wrote these verses in 1996 and didn't get offered a fat record deal based off that makes me question if those 1,000 copies of Infinite truly exist because anyone with a fucking brain would have blown that tape up.    i bet T.I. would pay a hundred grand per verse if a ghost writer approached him with those verses.  he's desperate to get a real hit again.  real desperate.  he's got ghost writes on speed dial.
« Last Edit: March 19, 2014, 04:58:42 PM by Hack Brodenheimer »
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10849
  • Thanked: 3 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #20 on: March 19, 2014, 05:02:44 PM »
t.i. bodied em on his own beat....

this is a thread about Em in 1996

aka a thread about eminem when his worst raps would body TI's career best writtens



"I let the beat commence so I can beat the sense in your elite defense
I got some meat to mince, a crew to stomp and then two feet to rinse
I greet the gents and ladies, I spoil loyal fans
I foil plans and leave fluids leaking like oil pans
My coiled hands around this microphone are lethal
One thought in my cerebral is deeper then a Jeep full of people
MC's are feeble, I came to cause some pandemonium
Battle a band of phony MC's and stand the lonely one
Imitator intimidator, stimulator, simulator of data, eliminator
There's never been a greater since the burial of Jesus
Fuck around and catch all the venereal diseases
My thesis will smash a stereo to pieces
My a capella releases classic masterpieces through telekinesis
It eases you mentally, gently, sentimentally, instrumentally
With entity, dementedly meant to be Infinite"



"
I come home every single day from working double shifts
And stop along the way to pick you up a couple gifts
I come inside and you pretend you miss me when you kiss me
Then you diss me and we strenuously fight continuously
Again you frisk me, for numbers trying to bust me
It must be only just because you never learned to trust me
Plus we only squabble over only irrelevant issues
Too many tissues, for my feelings you misuse
I buy you jewelry, you make a fool of me
I bring you diamond rings you say I'm bad at timing things
So what's a man to do when all I hand to you is handed back to me
You act to be this gangsta bitch, that ain't what first attracted me
I used to love your company, now you’re always pumpin' me
For information and you tell your friends you plan on dumping me
So I'mma wait for your evacuation
Cause every accusation makes me wanna smack your face in
See I've never been so sure, and you're just insecure
So my solution to your jealousy presents a cure "I used to love your company, now you’re always pumpin' me”
I recommend you take your things and check them in
Look at the nervous wreck I'm in, I need my second wind"



"You bitches get a hysterectomy disrespecting me
You wanna feel the full effect of me? hand a tech to me
Intellectually superior, I'll make the wack wearier
Inferior, deteriorate, like bacteria
Materially, killing serially, clearly you'll see
How much in fear when you hear me you'll be
Shiver and shake, quiver and quake
Bite a rhyme and rip it off then stiffer and ache, whither and break
You slithering snake, gibbering fake, fibbering flake
I'll twist you into a different shape
And toss you in Michigan Lake, for fisherman sake
If this is a dream you'd wish you can wake
Every dis you can take, personal
We ain't friends trying to make amends
If you ain't ever stole a gate you can take a fence
I make intense masterpieces and smash to pieces
Your last releases, you bad diseases, that's the reason
I'm showing you the proper way to operate a mic
So pass it like a hot potato
I've never been less than clever and fresh
Severing flesh of fools who never impressed, I can confess"

the fact that Em wrote these verses in 1996 and didn't get offered a fat record deal based off that makes me question if those 1,000 copies of Infinite truly exist because anyone with a fucking brain would have blown that tape up.    i bet T.I. would pay a hundred grand per verse if a ghost writer approached him with those verses.  he's desperate to get a real hit again.  real desperate.  he's got ghost writes on speed dial.
t.i. got plenty of hits Eminem just raps about bein' a clown. t.i. shit is more cohesive.
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Hack Wilson - real

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #21 on: March 19, 2014, 05:04:38 PM »
did you really just skip over those lyrics and say Eminem is a clown and not "cohesive"?   you are the only clown here sir  :laugh:
 

Black Excellence

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10849
  • Thanked: 3 times
  • Karma: -228
  • Niggaz Hatin' On Me But They Bitch Ain't
Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #22 on: March 19, 2014, 05:08:43 PM »
did you really just skip over those lyrics and say Eminem is a clown and not "cohesive"?   you are the only clown here sir  :laugh:
he jackin' az flow and the shit is garbage. slim shady is a more polished yet rough body of work but, he'd still be wack if dre hadn't come along and groomed him..
"Summa y'all #mediocres more worried bout my goings on than u is about ya own.... But that ain't none of my business so.....I'll just #SipTeaForKermit #ifitaintaboutdamoney #2sugarspleaseFollow," - T.I.
 

Hack Wilson - real

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #23 on: March 19, 2014, 05:18:12 PM »
SSLP is indeed more polished but those verses right there are fucking incredible, that shit should have blown him up but he (like most detroit underground artists) only printed up cassettes and not that many of them (just a grand). 


still better than anything else in Michigan in 1996 besides Esham's "Dead Flowers" and House of Krazees "Head Trauma"
 

Hack Wilson - real

Re: Eminem "Infinite" appreciation thread
« Reply #24 on: March 19, 2014, 05:50:37 PM »
Em did a show where he opened up for KGP, House of Krazees and ICP


he paid HOK 300 bucks to get on the show list.  then he jacked their song "murder murder" for the SSEP.  not that em didn't do a bad job but HOK's murder song was better.