Author Topic: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)  (Read 3528 times)

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25867
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Anticipation Thread)
« Reply #25 on: March 01, 2018, 04:00:44 PM »
I need this album in my life.
 

Marco

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Anticipation Thread)
« Reply #26 on: March 05, 2018, 11:13:02 AM »
 

Jome

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Anticipation Thread)
« Reply #27 on: March 05, 2018, 11:22:41 AM »
"This track really need a 2 Chainz verse"... said nobody, ever.  ::)
Well, it's hard to sound bad on a knocking Primo-beat, def. heard him worse.
At least he didn't ruin the track, like Future did with "King's Dead" with Jay Rock & Kendrick.

I need this album in my life.

Said every hip hop fan with good taste.  8)
 

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25867
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Anticipation Thread)
« Reply #28 on: March 05, 2018, 04:10:08 PM »


Thank God this song is still heat.

My dreams for another classic are still alive.
 

ILoveQSeven

  • Guest
 

Marco

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #30 on: March 08, 2018, 12:50:18 PM »
So album has leaked. 8)
 

Dogg Ly Dogg

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #31 on: March 08, 2018, 01:54:53 PM »
It sounded dope after the first listen but far from volume 1 though
 

doggfather

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #32 on: March 09, 2018, 12:25:34 AM »
So album has leaked. 8)


checkn right now!
https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

HELP

I'm an ol' school collecta from the 90's SO F.CK DIGITAL, RELEASE A CD!

RIP NATE DOGG
RIP BAD AZZ
 

doggfather

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #33 on: March 09, 2018, 03:07:29 AM »
It sounded dope after the first listen but far from volume 1 though

yeah, like it too, the feats not bad, especially yelawolf (holla @ scitt) antman wonder IS a WONDER, but he is far from adrian younge.
Premier, and royce both did great work, so i liked the labum, only missin adrian.
https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

HELP

I'm an ol' school collecta from the 90's SO F.CK DIGITAL, RELEASE A CD!

RIP NATE DOGG
RIP BAD AZZ
 

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25867
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #34 on: March 12, 2018, 01:07:08 PM »
Amazing. They did it again.

Different sound than the first one. Royce really talking his shit throughout.
 

Marco

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #35 on: March 13, 2018, 10:35:37 PM »


Hard copies has arrived. Vinyls on the way too.
 

Dogg Ly Dogg

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #36 on: March 14, 2018, 03:17:16 AM »
Great i'mma cop both for sure and im gonna get me the first one in vinyl too  :laugh:
 

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25867
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #37 on: March 19, 2018, 12:02:27 PM »
This album deserves more than two pages of discussion. Disrespectful lol.
 

Jome

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #38 on: March 19, 2018, 02:08:00 PM »
This album deserves more than two pages of discussion. Disrespectful lol.

Yup.
On first few listens, it's dope, but probably not as dope as the first one, which is a (personal) classic.

Standouts after 2-3 listens:
4. Era (Ft. Dave East)
5. Respect My Gun (Ft Roc Marciano)
6. W.O.W. (With Out Warning) (Ft Yelawolf)
14. Flirt (Ft 2Chainz)

The first one had Ab-Soul, Common, Jay Elec, Schoolboy, Slaughter, Joey Badass, Black Doom, Phonte, MF Doom, Logic...
To compete with that, they would have to grab Kendrick, J.Cole, Pusha T, Joyner Lucas, Pharoahe Monch, Nipsey, Jay Rock..

Not that a Royce/Preme album really needs guests.. Royce been killing everything lately.

Quote
"Y'all wanna know who the best is? Look around at who alive and who done died
(Then what?) Then look at me, Kendrick Lamar and Pusha T
Em and the Slaughters, y'all don't have to look any farther for the rhymers"

 
The following users thanked this post: Marco

Chamillitary Click

  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 25867
  • Thanked: 29 times
  • Karma: -295
  • The greatest entertainer ever.
Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #39 on: March 19, 2018, 03:28:29 PM »
Yeah, I probably enjoyed the first one more. But just because of the type of sound they went for. Royce probably had more to say on this album, where last album they were just slaughtering classic Preme sounding beats.

So dope no matter how you slice them. Hope there is more from them.
 
The following users thanked this post: Marco

Marco

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #40 on: March 19, 2018, 04:38:23 PM »
This album deserves more than two pages of discussion. Disrespectful lol.

Yup.
On first few listens, it's dope, but probably not as dope as the first one, which is a (personal) classic.

Standouts after 2-3 listens:
4. Era (Ft. Dave East)
5. Respect My Gun (Ft Roc Marciano)
6. W.O.W. (With Out Warning) (Ft Yelawolf)
14. Flirt (Ft 2Chainz)

The first one had Ab-Soul, Common, Jay Elec, Schoolboy, Slaughter, Joey Badass, Black Doom, Phonte, MF Doom, Logic...
To compete with that, they would have to grab Kendrick, J.Cole, Pusha T, Joyner Lucas, Pharoahe Monch, Nipsey, Jay Rock..

Not that a Royce/Preme album really needs guests.. Royce been killing everything lately.

Quote
"Y'all wanna know who the best is? Look around at who alive and who done died
(Then what?) Then look at me, Kendrick Lamar and Pusha T
Em and the Slaughters, y'all don't have to look any farther for the rhymers"

Yeah, the first one was a classic for me too.
Now I waiting for Royce's upcoming album "Book of Ryan". I hope it's coming this year. 8)

Here's a playlist that I make with the two PRhyme releases. 8)

 
The following users thanked this post: Jome

Eddz

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #41 on: March 20, 2018, 12:15:01 AM »
Love the new album, favorite tracks at the moment are

"1 of The Hardest"
"Sunflower Seeds"
"Streets at Night"
 :firedevil: :firedevil: :firedevil: :firedevil:
 

Blood$

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #42 on: March 21, 2018, 04:30:44 PM »
the first one was better but this was still great, I bought my copy today  8)

I actually haven't heard the first one in a long time so I may have to bring it out... side-note, I'm now reminiscing when I saw these dudes live at SXSW and how they crushed shit 
 
The following users thanked this post: Marco

doggfather

https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

HELP

I'm an ol' school collecta from the 90's SO F.CK DIGITAL, RELEASE A CD!

RIP NATE DOGG
RIP BAD AZZ
 

dnjp4life

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #44 on: March 25, 2018, 08:16:15 AM »
I got my copy and have listened a few times over.  It's a big album with plenty of the same formula that made the first PRhyme album such a solid listen.
It could have done with a couple of tracks skimmed off the second half (and more Premier scratch collages too), but the first half is crammed full of brilliant tracks.
Hopefully, they do as Run The Jewels did and make this project a trio.
 

Blood$

Re: PRhyme - PRhyme 2 (Official Discussion Thread)
« Reply #45 on: March 25, 2018, 09:04:59 AM »
2 Chainz had one of the best verses on this album