Author Topic: TimeLock & Theory - The Lyrical Craft  (Read 165 times)

.:TimeLock:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1425
  • Karma: 159
  • Da Time Keepa!
TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« on: September 23, 2003, 05:53:03 PM »
http://www.soundclick.com/bands/cylo_music.htm

theory do the first verse i do the second  then theory again. there's no chorus the verses just run into each other.


lemme see yall's feed back on this song

peace




 

maximus

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 356
  • Karma: 2
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #1 on: September 24, 2003, 12:31:12 AM »
THeory - lol@pussy cat like sylvester... laid back flow... got aight presence... lyrics was steady... caught some sick lines

time-lock - had more up beat flow... emotion was tight... flowen good tight confidence on the mic... shit was nice

chorus was pretty nice

theory's lyrics caught me more dan time but time had better flowen... beat was aight.. only good shit i seen on this board to date

peace

~1~
one man one mission
 

.:TimeLock:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1425
  • Karma: 159
  • Da Time Keepa!
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #2 on: September 24, 2003, 08:43:51 PM »
thanx for the feed back homie

there's no chorus though  ;)




 

DJ_Jay_Deee

  • Guest
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #3 on: September 24, 2003, 10:17:09 PM »
Dope song. All MC's came correct.

Liked how you used those piano samples.
I reackon u need to up the bass on that song. Nice fat bass would suit this song.
 

T.J.

  • Wanksta
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2074
  • Karma: -18
  • my deck
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #4 on: September 25, 2003, 12:47:02 AM »
im really feelin this song man, props

kick ass album
 

P Nelson

  • 40 illa
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3492
  • Karma: 123
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #5 on: September 25, 2003, 12:49:00 AM »
Shit sounds good , everybody came correct and the beat is nice
 

da_notorious_mack

  • Guest
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #6 on: September 26, 2003, 03:59:40 AM »
Theory...

"pussy cat like sylvester"

"put ya girls pussy up like jake steed"

"my steez hardcore like mankind"

"pull ya card like yu-gi-o"


Timelock

"wont give up my seat easy like rosa parks"

"imma real hip hopper,fuck these phantoms of the opera"

id say theory probably had the better one liners but time had tha betta flow...yo time when i get my mic we gunna havta do a lil something nah mean?..
 

I TO DA GEEZY

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2630
  • Karma: 185
  • Humankind will thrive on compassion
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #7 on: September 27, 2003, 04:49:06 AM »
dope shit yo, lol...Time, I never heared u flow like this, sound much more agressive, and delivery is much more on point...keep it up
We are all human beings isn't that a good enough reason for peace?
 

.:TimeLock:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1425
  • Karma: 159
  • Da Time Keepa!
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #8 on: October 05, 2003, 09:17:47 AM »
thanx geezy how u been man hit me up on a messenger sometime :)




 

Code Blue

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2283
  • Karma: -22
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #9 on: October 20, 2003, 01:32:50 AM »
http://www.soundclick.com/bands/cylo_music.htm

theory do the first verse i do the second  then theory again. there's no chorus the verses just run into each other.


lemme see yall's feed back on this song

peace

Your style reminds me a grip of Mos Def for some reason.
 

.:TimeLock:.

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1425
  • Karma: 159
  • Da Time Keepa!
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #10 on: October 21, 2003, 09:14:25 PM »
thanx man i take that as a big compliment   :)




 

B.O.X.

  • 'G'
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 136
  • Karma: 8
  • BRILLIANCE PERSONIFIED
Re:TimeLock & Theory - The Lyrical Craft
« Reply #11 on: December 20, 2003, 07:38:38 PM »
this song bang some,yall got some talent keep do'n yall thang yell

checc my song out on here it's posted in this section
ONE OF THE ILLEST EVER, 4EVER ROLL'N WITH C.I. NIGGA