Author Topic: Hip-hop is fucked up right now....................  (Read 351 times)

teecee

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3060
  • Karma: 41
  • I love YaBB 1 Gold!
Hip-hop is fucked up right now....................
« on: September 07, 2002, 06:56:28 AM »
Here's why:

1. Too many guests
2.  Uncreative choruses
3. Nobody is experimenting (likely because they will get dropped by their label)

Everyone, at least in commercial rap, is using the same damn formula to sell a record.  On the westcoast, you just get NAte Dogg to sing the hook and get Dre (or a soundalike) to do the beat, and you gotta single.   Don't get me wrong, i love Dre and Nate, but it is overkill right now.  Everywhere else, The Neptunes come through (they are now branching to the westcoast)...

CHORUSES on songs are so shitty nowadays, no creativity.  Every westcoast album has Kokane, Butch Cassidy, and Nate doing choruses (recently, Shade Sheist and WC are using this formula).   I like all 3 of those singers, but i don't even care when they are featured on songs anymore cuz i heard them on last weeks new single...

I mean, Nate is still the best in the game, but he has lost some of his appeal mainly cuz he is everywhere.  His appearances on The Chronic ,Doggystyle, and Reggulate left us fiendin for more.  He sounded so fresh and different, it was impossible not to like him...

I don't blame Dre (or Storch), or Neptunes, or Kokane or anybody, cuz they wanna get money.  Nate could pump out a million tight hooks, and the Neptunes could make a million songs for the clubs, but when is enough ENOUGH?
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

P Nelson

  • 40 illa
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3492
  • Karma: 123
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #1 on: September 07, 2002, 07:43:54 AM »
Never.. cuz they wants to make money.. The Nate Dogg Formula will always work in my opinion cuz he always tries somethin different
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

PLANT

  • Stay Gold
  • Shot Caller
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 10339
  • Karma: 819
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #2 on: September 07, 2002, 07:47:24 AM »
Yea, I agree 100%.  We all need to hear something fresh and innovative with some new conecpts and sound.  HipHop in general right about now is getting played out.
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

Zero4eva

  • Guest
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #3 on: September 07, 2002, 07:59:45 AM »
Quote
Here's why:

1. Too many guests
2.  Uncreative choruses
3. Nobody is experimenting (likely because they will get dropped by their label)

Everyone, at least in commercial rap, is using the same damn formula to sell a record.  On the westcoast, you just get NAte Dogg to sing the hook and get Dre (or a soundalike) to do the beat, and you gotta single.   Don't get me wrong, i love Dre and Nate, but it is overkill right now.  Everywhere else, The Neptunes come through (they are now branching to the westcoast)...

CHORUSES on songs are so shitty nowadays, no creativity.  Every westcoast album has Kokane, Butch Cassidy, and Nate doing choruses (recently, Shade Sheist and WC are using this formula).   I like all 3 of those singers, but i don't even care when they are featured on songs anymore cuz i heard them on last weeks new single...

I mean, Nate is still the best in the game, but he has lost some of his appeal mainly cuz he is everywhere.  His appearances on The Chronic ,Doggystyle, and Reggulate left us fiendin for more.  He sounded so fresh and different, it was impossible not to like him...

I don't blame Dre (or Storch), or Neptunes, or Kokane or anybody, cuz they wanna get money.  Nate could pump out a million tight hooks, and the Neptunes could make a million songs for the clubs, but when is enough ENOUGH?


HipHop ain't fucked up right now. It depends on what kind of hiphop you're used to listening. I don't limit myself to US HipHop only. IMO French HipHop is much better than the latest stuff from the US, so I don't care whether someone's usin a formula or not, it doesn't bother me.

« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

Now_Im_Not_Banned

  • Guest
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #4 on: September 07, 2002, 11:51:52 AM »
agreed
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

Sikotic™

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 28701
  • Thanked: 2 times
  • Karma: 3136
  • PussyCunt
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #5 on: September 07, 2002, 10:36:33 PM »
Quote
Here's why:

1. Too many guests
2.  Uncreative choruses
3. Nobody is experimenting (likely because they will get dropped by their label)

Everyone, at least in commercial rap, is using the same damn formula to sell a record.  On the westcoast, you just get NAte Dogg to sing the hook and get Dre (or a soundalike) to do the beat, and you gotta single.   Don't get me wrong, i love Dre and Nate, but it is overkill right now.  Everywhere else, The Neptunes come through (they are now branching to the westcoast)...

CHORUSES on songs are so shitty nowadays, no creativity.  Every westcoast album has Kokane, Butch Cassidy, and Nate doing choruses (recently, Shade Sheist and WC are using this formula).   I like all 3 of those singers, but i don't even care when they are featured on songs anymore cuz i heard them on last weeks new single...

I mean, Nate is still the best in the game, but he has lost some of his appeal mainly cuz he is everywhere.  His appearances on The Chronic ,Doggystyle, and Reggulate left us fiendin for more.  He sounded so fresh and different, it was impossible not to like him...

I don't blame Dre (or Storch), or Neptunes, or Kokane or anybody, cuz they wanna get money.  Nate could pump out a million tight hooks, and the Neptunes could make a million songs for the clubs, but when is enough ENOUGH?


Word man, its getting too repetitive. That's why I have branched out into other types of music.
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

ImmortalOne

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1734
  • Karma: 12
  • mothafuckin made niggaz
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #6 on: September 08, 2002, 12:58:45 AM »
The problem with rap nowadays is its TOO commercial. Artists are doing it for the buck now, not the artform. Its become very one-dimensional and repetitive, and it seems were only getting about 5 or 6 good albums per year now. Thats how its been for the last 2-3 years......97' is where it started going downhill, but its at an all-time worst right now. We havent had ONE classic come out this year yet. But then again, I dont like to call albums classics until they are at least a year old......but still. The last hip hop album to come out that I can call a GENUINE classic was Aquemini.......
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
check out my Jordan collection here:

http://www.dubcc.com/forum/index.php?topic=67063.0
 

Kill

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5861
  • Karma: 254
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #7 on: September 08, 2002, 01:02:31 AM »
Quote
Here's why:

1. Too many guests
2.  Uncreative choruses
3. Nobody is experimenting (likely because they will get dropped by their label)

Everyone, at least in commercial rap, is using the same damn formula to sell a record.  On the westcoast, you just get NAte Dogg to sing the hook and get Dre (or a soundalike) to do the beat, and you gotta single.   Don't get me wrong, i love Dre and Nate, but it is overkill right now.  Everywhere else, The Neptunes come through (they are now branching to the westcoast)...

CHORUSES on songs are so shitty nowadays, no creativity.  Every westcoast album has Kokane, Butch Cassidy, and Nate doing choruses (recently, Shade Sheist and WC are using this formula).   I like all 3 of those singers, but i don't even care when they are featured on songs anymore cuz i heard them on last weeks new single...

I mean, Nate is still the best in the game, but he has lost some of his appeal mainly cuz he is everywhere.  His appearances on The Chronic ,Doggystyle, and Reggulate left us fiendin for more.  He sounded so fresh and different, it was impossible not to like him...

I don't blame Dre (or Storch), or Neptunes, or Kokane or anybody, cuz they wanna get money.  Nate could pump out a million tight hooks, and the Neptunes could make a million songs for the clubs, but when is enough ENOUGH?


U really got a point, but what I say to everybody who claims hiphop was fucked up becuz of some wack and repetitive commercial shit is that there is so much shit to listen to that u can actually never say hiphop is fucked up cuz u never even get to listen to enuff MC's to just judge it. I mostly listen to US hiphop but I recently heard sum dope spanish shit (El Disop) and I don't really know much about European rap. Just don't reduce "hiphop" to what gets airplay (or is supposed to)
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

=[Euthanasia]=

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4496
  • Karma: 5
  • Bad Muthafucka'
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #8 on: September 08, 2002, 03:24:34 AM »
I personally don't think Nate has anything to do with the current state of commercial hip-hop, he's NEVER dissapointed me, and I don't think hip-hop as a whole is fucked up either, you just have to look harder instead of waiting for it to come to you in the form of commercial hip-hop. There's tonnes of upcoming, new and fresh talent on the underground, and there's also groups and artists that have been around for some time that are still making dope music. Hip-hop is alot bigger than what the mainstream would have you believe, and with the internet it's so much easier to find new stuff now.

There's always the old classic albums to go back to anyways  ;)
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »




I think that if you take one of the 'O's' out of 'Good' it's 'God', if you add a 'D' to 'Evil' it's the 'Devil'. I think some cool motherfucker sat down a long time ago and said 'let's figure out a way to control motherfuckers'.
 

verbalassaulta

  • Guest
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #9 on: September 08, 2002, 07:52:55 AM »
there are 2 huge problems that hip hop has that is destroying it and needs to get rid of....ja rule and nelly
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

teecee

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3060
  • Karma: 41
  • I love YaBB 1 Gold!
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #10 on: September 08, 2002, 08:06:36 AM »
I know there is still dope underground stuff, and lots of dope xcommercial shit.  I don't even blame Nelly at all for this shit (at least he came out by himself with noone famous and brought a somewhat original, although terrible, style).......

I still love hiphop, but it is stale and boring as hell most of the time....
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

Kill

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5861
  • Karma: 254
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #11 on: September 08, 2002, 09:13:35 AM »
Quote
there are 2 huge problems that hip hop has that is destroying it and needs to get rid of....ja rule and nelly


U can't simplify it like that. They're just hipPop's best representatives, but not that influential. I'd personally never say hiphop as a whole is fucked up but I know ALOT more points for those who do than Nelly and Ja Rule
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

HairWuzEre

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 438
  • Karma: 1
  • Timbaland
Listen to more underground hip hop.
« Reply #12 on: September 08, 2002, 10:27:03 PM »
Quote
it seems we're only getting about 5 or 6 good albums per year now. Thats how its been for the last 2-3 years
Actually, we've been getting a lot more than that, but I can definitely see your point.

S.G.V.

  • Guest
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #13 on: September 08, 2002, 11:27:57 PM »
man people need to use lil hd more, levetti, lv, hollis(for hooks too)....they can rock hooks real good...if bo roc wasnt locked up hed be lacin us...i think the unknown producers need to come up...people need to give them chances...finnally theyre givin fingazz a chance....they need to bring buddah back....julio and tony g need to jump back into the game together again...king tech needs to start pumpin out more beats...hell we need dj khalil to be one of the wests and hip hops main producers...mike dean needs to get the recognition he deserves on a real national level....we need to see david banner come up and really put mississippi on the map...i want to see people like ayatollah be a household name...don juan needs to stop bullshittin and get back on track with techn9ne...kev should be the biggest midwest producer....i mean i could go on for days.....
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

Zero4eva

  • Guest
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #14 on: September 08, 2002, 11:35:14 PM »
Ayatollah? he's overrated.
« Last Edit: December 31, 1969, 05:00:00 PM by 1034398800 »
 

DJ_Jay_Deee

  • Guest
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #15 on: September 09, 2002, 03:07:52 AM »
Don't forget there are heaps of underground artists still dropping dope albums, songs etc.
Dont just look at Mainstream rap. There are heaps of cats still dropping dope shit. You just need to find them. Thats the fucked up thing, record companys won't sign people who don't make enough money. Plus what makes it worse is the only people selling/making money are Ja Rule, Nelly,  etc. Like you said their music is getting repitive, not creative enough etc. I don't care if thats the music you like. But we need to be able to hear a whole range of hip hop, not just rappers that sell heaps of records. There are heaps of underground cats doing their thing, but most people don't like them or they don't get a record a label. So they get fucked around. And not heard by the hip hop audience that wanst to hear them.
So i guess you could say rap is in a fucked up point in time.

 

HairWuzEre

  • Muthafuckin' OG
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 438
  • Karma: 1
  • Timbaland
...poor Percee P...
« Reply #16 on: September 14, 2002, 10:33:35 PM »
Quote
Don't forget there are heaps of underground artists still dropping dope albums, songs etc.
Dont just look at Mainstream rap. There are heaps of cats still dropping dope shit. You just need to find them. Thats the fucked up thing, record companys won't sign people who don't make enough money...There are heaps of underground cats doing their thing, but most people don't like them or they don't get a record a label. So they get fucked around. And not heard by the hip hop audience that wanst to hear them.
That's true. I mean, just look at what happened to Percee P (one of the dopest lyricists ever)!!!

T-Dogg

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4966
  • Karma: 411
Re: Hip-hop is fucked up right now................
« Reply #17 on: September 15, 2002, 02:44:27 AM »
The only things fucking up hip-hop are commerciality and too much poppy elements. All those Nelly & Ja Rule songs... I get shivers just thinking about that they call those hip-hop. It might sound like it, but it isn't.

Luckily artists are realizin' this now. Many are tryin' to cut down on the commercial appeal and do their own thing. Be it the streets, gangsta shit, soul searchin' or whatever.

"Must be a circus in town, let's shut this shit down on these clowns, can I get a witness?"

Although Eminem sells massive amounts of records and gets frequently time on MTV, he does realize the problem. There's pop appeal in him (I think he hates himself for that in a weird twisted way...), but he's just bein' Marshall now, doin his own thing. Haters ignore this and just look at record sales and say "He's pop."

That Ja Rule nigga... He pisses me off. He just sells this image that he's the next Pac instead of selling nuthin' an' just being the first Ja Rule. A prime example of an artist fucking up the game...

Just my 0,02 €...