Author Topic: The best dead lyricist  (Read 487 times)

Knuckles

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4936
  • Karma: 306
Re: The best dead lyricist
« Reply #25 on: April 10, 2005, 07:25:30 PM »
Big L is a little overrated lyrically.  He has the punchlines and all but he isn't as lyrical as...


 

Spicemuthafuc*in1

  • Guest
Re: The best dead lyricist
« Reply #26 on: April 10, 2005, 07:45:55 PM »
i agree that big-l might be a bit overated but i just dont think bigpun is that special either.in fact hes only a half step above being downright terrible
 

Machiavelli

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3695
  • Karma: 134
Re: The best dead lyricist
« Reply #27 on: April 10, 2005, 07:59:06 PM »
I cant stand Big Pun's Flow even though hes lyrical. Big L has better flow. Lyrically to me their the same.
 

node

  • Lil Geezy
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 83
  • Karma: -1
Re: The best dead lyricist
« Reply #28 on: April 10, 2005, 08:13:31 PM »
2Pac > Biggie > Big L
 

UKnowWhatItIs: welcome to my traps....game over

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7883
  • Karma: 774
Re: The best dead lyricist
« Reply #29 on: April 10, 2005, 08:23:48 PM »
Lyrically Pac cant touch Big L,this is a topic askin who's the better lyricist,not who's your favorite rapper.

oh rite, in that case i'd have to say  PAC!!!
Wow,you people are really ignorant.If thats the case,post up Pac's best lyrics & then Ill post Big L's which will top Pac's.If none of you hardcore Pac fans dont post any lyrics up,Ill just take it that you guys dont have anything on Big L.
 

Machiavelli

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3695
  • Karma: 134
Re: The best dead lyricist
« Reply #30 on: April 10, 2005, 08:53:13 PM »
Lyrically Pac cant touch Big L,this is a topic askin who's the better lyricist,not who's your favorite rapper.

oh rite, in that case i'd have to say  PAC!!!
Wow,you people are really ignorant.If thats the case,post up Pac's best lyrics & then Ill post Big L's which will top Pac's.If none of you hardcore Pac fans dont post any lyrics up,Ill just take it that you guys dont have anything on Big L.

Me Against The World:

Last Verse:
With all this extra stressin
The question I wonder is after death, after my last breath
When will I finaly get to rest?  Through this supression
they punish the people that's askin questions
And those that possess, steal from the ones without possesions
The message I stress: to make it stop study your lessons
Don't settle for less - even the genius asks-es questions
Be grateful for blessings
Don't ever change, keep your essence
The power is in the people and politics we address
Always do your best, don't let the pressure make you panic
And when you get stranded
And things don't go the way you planned it
Dreamin of riches, in a position of makin a difference
Politicians are hypocrites, they don't wanna listen
If I'm insane, it's the fame made a brother change
It wasn't nuttin like the game
It's just me against the world

Hail Mary:

First Verse:
I ain't a killer but don't push me
Revenge is like the sweetest joy next to gettin pussy
Picture paragraphs unloaded, wise words bein quoted
Peeped the weakness in the rap game and sewed it
Bow down, pray to God hoping that he's listenin
Seein niggaz comin for me, to my diamonds, when they glistenin
Now pay attention, rest in peace father
I'm a ghost in these killin fields
Hail Mary catch me if I go, let's go deep inside
the solitary mind of a madman who screams in the dark
Evil lurks, enemies, see me flee
Activate my hate, let it break, to the flame
Set trip, empty out my clip, never stop to aim
Some say the game is all corrupted, fucked in this shit
Stuck, niggaz is lucky if we bust out this shit, plus
mama told me never stop until I bust a nut
Fuck the world if they can't adjust
It's just as well, Hail Mary

I Ain't Mad At Cha (Video Version)

Last Verse:
Father forgive us for livin while all my homies stuck in prison
Barely breatin believin that the world is a prison
It's like a ghetto we can never leave
A broken rose givin bloom to the cracks of the concrete
So many other things for us to see
Things to be, our history so full of tragedy and misery
To all my homies never made it home
The dead peers I shed tattoo tears for, when I'm alone
Picture us inside a ghetto heaven, a place to rest
Findin peace through this land of stress
In my chest I feel pain comin sudden storms
Life full of rain in this game watch for landstorms
Our unborn never got to grow, never got to see what's next
In this world full of countless threats
I beg God, to make a way for our ghetto kids to breathe
Show a sign, make us all believe
Cause I ain't mad at cha
 

Spicemuthafuc*in1

  • Guest
Re: The best dead lyricist
« Reply #31 on: April 10, 2005, 08:57:36 PM »
^^^^^^^yup no doubt about it pac is the greatest ever
 

The_One

  • Lil Geezy
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 70
  • Karma: -4
Re: The best dead lyricist
« Reply #32 on: April 10, 2005, 09:16:06 PM »
Id take Big L... his rhyme schemes were amazing and he had good punchlines... Biggie and Pun were good, but id still take Big L.... and as far as Pac, he was great, he was emotional and really had shit 2 say.  He is definately one of my favorite rappers.  But that doesnt really make him a lyricist.
 
 

Thuglife

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 899
  • Karma: -78
  • Well if kurupt gave a fuck about a bitch...
Re: The best dead lyricist
« Reply #33 on: April 10, 2005, 11:20:04 PM »
I got slugs for bitches no love for bitches putting thugs in ditches when my trigger itches
 

Soulful

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 872
  • Karma: 178
Re: The best dead lyricist
« Reply #34 on: April 11, 2005, 01:17:27 AM »
Pac is the greatest ever imo. but both biggie and big l were crazy lyricists..

download big l's "the heist"

Aiyyo I just left the studio, and it's about two in the morn'
Just finished doin a song
Now I'm ready for sleep
but first I want spaghetti to eat
and it's a good Italian restaurant right up the street
So I jumped in the Jeep, stash the heat under the seat
Then I got a beep; my voice is hoarse, barely can speak
I called back on the cell - it's Corle', mad as hell
Told me to listen well as he started to yell
"I just seen Mike and Ben with your wife and a friend
 and they just got a room at the Holiday Inn"
"It's my wife, you sure?"  "Yeah I'm sure
 I saw the whore soon as she walked through the door"
"Say no more, which one?"
"The one in Jersey son, right over the bridge"
"We goin' hurt those hoes"  "AND hurt both of them kids"
Now I'm in the Range
Switchin lanes, doin a buck 'n change
I can't wait to buck them lames and them fuckin dames
I reach the destination
Grab the heat without no hesitation
These niggaz fuckin up my reputation
I saw Coleone holdin the chrome
Ice-grill, lookin like he had a license to kill
and he had somebody else with 'em playin the cup
Lookin like he can't wait to start sprayin shit up
"Yo, who that in the background?"  "It's Tommy Gibbs"
"Oh, I didn't recognize you with your hat down
 Son you ready?  We got this whole shit mapped out
 I hope you ain't scared, there's no time to back out
 We gon' take the backroute
 pull the gats out, throw the mask on
 We ain't leavin til everyone's dead, and all the cash gone
 We gon' get our laugh on when we through
 but right now we got a job to do"  "So let's do it!"
I stepped to the deskclerk
Put the gat to her dress-shirt
Told her listen up before she get hurt
"They just walked in, party of four, two chicks, two males
 What room they got?"  She paused and said "212"
I took the steps now I'm out of breath; I gotta stop smokin
Them cigarettes gon' be the cause of my death
My heart beatin fast now, cause it's about to pop off
Saw the door, let the glock off, tore the lock off
Took a deep breath, then ran inside at a quick pace
I felt disgraced, I shoulda shot that bitch in the face
Then my other two niggaz ran in, each had a cannon
Ready to take care what we been plannin
These two crab cats, we know they hustle upstate
We know they got stacks
cause they don't fuck with nothin but weight
We got the cuffs and the duct tape and put it to use
Then told 'em when this is over we'll be lettin 'em loose
And then I kicked Mike in his face to watch his head jerk back
"You wanna live then tell my nigga where you stash the work at"
He gave me the address then I ran outside
but first I took the keys to his van outside
And when I got there, I found 50 ki's in a stash
a hundred pounds of grass, and two million in cash
I was dumb glad, the shit didn't fit in one bag
So I got three, filled 'em all up to the teeth
Then put the bags in the van, then I locked the truck
When I got back, Corle' done popped them punks
"Aiyyo fuck it L, we might as well pop these studs"
Now that's four bodies
Two outta-towners and two hotties
And after that we ain't sleep for three days
We hit the PJ's, split the money threeways
Now we all laughin hard, gettin nice and weeded
Celebratin nigga, heist completed
-----------------------------------------------
this one i just as entertaining as Biggie's "Warning"..both are storytellin at its best

 

ImmortalOne

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1734
  • Karma: 12
  • mothafuckin made niggaz
Re: The best dead lyricist
« Reply #35 on: April 11, 2005, 01:39:16 AM »
It all depends on what your definition of lyricist is.....

if its crazy punchlines, metaphors, and wordplay.....Big L was probably tops.

But if you mean actual content and what is being said, Pac gonna win this no competition.
check out my Jordan collection here:

http://www.dubcc.com/forum/index.php?topic=67063.0
 

Caution2006

  • Guest
Re: The best dead lyricist
« Reply #36 on: April 11, 2005, 02:07:22 AM »
PAC without a doubt
 

Knuckles

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4936
  • Karma: 306
Re: The best dead lyricist
« Reply #37 on: April 11, 2005, 05:27:54 AM »
If you think that 2Pac is the best dead lyricist you are either ignorant or a dickrider.
 

-Euthanasia-

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2018
  • Karma: 503
Re: The best dead lyricist
« Reply #38 on: April 11, 2005, 05:36:41 AM »
If you think that 2Pac is the best dead lyricist you are either ignorant or a dickrider.

left eye was a better lyricist than pac
 

Mac 10 †

  • Hustler
  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5594
  • Karma: 103
  • You'll never ever win the big one ya monkey fucks!
Re: The best dead lyricist
« Reply #39 on: April 11, 2005, 08:02:20 AM »
If you think that 2Pac is the best dead lyricist you are either ignorant or a dickrider.

...or correct
NO MORE WAR
 

hiphopthugsta

  • Lil Geezy
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 23
  • Karma: 0
  • I love YaBB 1G - SP1!
Re: The best dead lyricist
« Reply #40 on: April 11, 2005, 08:04:28 AM »
Seagram
 

BigBDrugStores

  • Guest
Re: The best dead lyricist
« Reply #41 on: April 11, 2005, 08:07:13 AM »
jayz-nas murderd him on ether
 

UKnowWhatItIs: welcome to my traps....game over

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7883
  • Karma: 774
Re: The best dead lyricist
« Reply #42 on: April 11, 2005, 08:07:42 AM »
If you think that 2Pac is the best dead lyricist you are either ignorant or a dickrider.

...or correct
Can you just please shut up???Seriously,I like you man,but the shit you're saying about Pac is just plain stupid.I cant help thinking you're either his dickrider or someone who doesnt know anything about hip hop.Im having doubts in posting any of Big L's lyrics cause no matter how good they would be,yall would still say Pac is better.The only difference is tho is that I have proof to back up my statements & yall dont.
« Last Edit: April 11, 2005, 08:10:13 AM by Masta T »
 

Knuckles

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4936
  • Karma: 306
Re: The best dead lyricist
« Reply #43 on: April 11, 2005, 08:09:24 AM »
...or correct

So you belong in the ignorant category.  So I suggest you...

 

UKnowWhatItIs: welcome to my traps....game over

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 7883
  • Karma: 774
Re: The best dead lyricist
« Reply #44 on: April 11, 2005, 08:11:37 AM »
jayz-nas murderd him on ether
I didnt know Gay-Z died...
 

Mac 10 †

  • Hustler
  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5594
  • Karma: 103
  • You'll never ever win the big one ya monkey fucks!
Re: The best dead lyricist
« Reply #45 on: April 11, 2005, 08:11:55 AM »
...or correct

So you belong in the ignorant category.  So I suggest you...



i have an opinion

so i suggest u........eat a dick
NO MORE WAR
 

-Euthanasia-

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2018
  • Karma: 503
Re: The best dead lyricist
« Reply #46 on: April 11, 2005, 08:15:03 AM »
are you done with pacs?
 

Knuckles

  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4936
  • Karma: 306
Re: The best dead lyricist
« Reply #47 on: April 11, 2005, 08:17:24 AM »
i have an opinion

and I'm telling you, your opinion is wrong.
Do your homework kiddo.



Ay-yo I shatter dreams like Jordan, assault and batter your team
Your squadron'll be barred from rap like Adam & Eve from the garden
I'm carvin' my initials on your forehead
So every night before bed you see the "BP" shine off the board head
Reverse that, I curse at the first wack nigga with the worst rap
Cuz he ain't worth jack
hit 'em with a thousand pounds of pressure per slap
Make his whole body jerk back, watch the earth crack
hand him his purse back
I'm the first Latin rapper to baffle your skull
Master the flow, niggaz be swearin' I'm blacker than coal
Like Nat King, I be rapping and tounge's packing
The ones, magnums, cannons and gatling guns
It's Big Pun!  The one and only son of Tony...Montana
You ain't promised manana in the rotten manzana
C'mon-pana we need more rhymers
feel the marijuana snake bite anaconda
A man of honour wouldn't wanna try to match my persona
Sometimes rhymin' I blow my own mind like Nirvana
Comma, and go the whole nine like Madonna
Go try to find another rhymer with my kinda gramma


 

-Euthanasia-

  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2018
  • Karma: 503
Re: The best dead lyricist
« Reply #48 on: April 11, 2005, 08:21:00 AM »
case closed, anyone?
 

Mac 10 †

  • Hustler
  • Moderator
  • Muthafuckin' Don!
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5594
  • Karma: 103
  • You'll never ever win the big one ya monkey fucks!
Re: The best dead lyricist
« Reply #49 on: April 11, 2005, 08:27:23 AM »
i have an opinion

and I'm telling you, your opinion is wrong.
Do your homework kiddo.



Ay-yo I shatter dreams like Jordan, assault and batter your team
Your squadron'll be barred from rap like Adam & Eve from the garden
I'm carvin' my initials on your forehead
So every night before bed you see the "BP" shine off the board head
Reverse that, I curse at the first wack nigga with the worst rap
Cuz he ain't worth jack
hit 'em with a thousand pounds of pressure per slap
Make his whole body jerk back, watch the earth crack
hand him his purse back
I'm the first Latin rapper to baffle your skull
Master the flow, niggaz be swearin' I'm blacker than coal
Like Nat King, I be rapping and tounge's packing
The ones, magnums, cannons and gatling guns
It's Big Pun!  The one and only son of Tony...Montana
You ain't promised manana in the rotten manzana
C'mon-pana we need more rhymers
feel the marijuana snake bite anaconda
A man of honour wouldn't wanna try to match my persona
Sometimes rhymin' I blow my own mind like Nirvana
Comma, and go the whole nine like Madonna
Go try to find another rhymer with my kinda gramma




correction

ure saying my opinion is wrong...u aint TELLIN me shit
NO MORE WAR