DUBCC - Tha Connection > Outbound Connection

Hip-Hop activist Davey D defends Eminem, but says he is not justified

<< < (4/6) > >>

Shin:

--- Quote from: 7even the Harbinger on December 02, 2003, 08:37:26 AM ---
denkst du, dass du schwächer als ich bist? ist nicht dein ernst oder
--- End quote ---

http://athena.english.vt.edu/~appalach/essaysA/cracker.htm

irgendwie is "nigger" vielleicht doch schlimmer.

7even:
Dictionary says:

Offensive.
Used as a disparaging term for a poor white person of the rural, especially southeast United States.
Used as a disparaging term for a white person.

Besides... which makes cracker more offensive to me than nigger... black ppl call each other or even hispanics and white ppl "nigger"(slang-issue, not offensive), but it kinda rare that white ppl call each other cracker lol
in addition noone gives a real shit if ppl like immortal technique (<--latino-rapper) uses the term "nigga".

btw.. check what else was "promoted" by the white industry... it's not just black women get discriminated .. http://www.ohhla.com/anonymous/ice_cube/lethal/cavbitch.cub.txt

The Watcher:
7even is on point

Shin:

--- Quote from: 7even the Harbinger on December 02, 2003, 09:09:24 AM ---Dictionary says:

Offensive.
Used as a disparaging term for a poor white person of the rural, especially southeast United States.
Used as a disparaging term for a white person.
--- End quote ---

dir ist aber schon klar, wer für wörterbücher in der regel verantwortlich zeichnet? weiße. darüber hinaus sind wörter niemals eindeutig, sondern potenziell mehrdeutig. insoweit ist dieser wörterbucheintrag nicht nur gefährlich, sondern auch inkorrekt.

--- Quote from: 7even the Harbinger on December 02, 2003, 09:09:24 AM ---
Besides... which makes cracker more offensive to me than nigger... black ppl call each other or even hispanics and white ppl "nigger"(slang-issue, not offensive), but it kinda rare that white ppl call each other cracker lol
in addition noone gives a real shit if ppl like immortal technique (<--latino-rapper) uses the term "nigga".
--- End quote ---

soweit ich weiß, wurdest du noch nie nigger genannt. ich kann an dieser stelle nur sagen, dass es überaus angenehm ist, von 2 polizisten am bahnhof "nigger" genannt zu werden - und dies in anwesenheit von ner dumm glotzenden rentergruppe aus bayern.

Hast du den Artikel gelesen? Vielleicht ist dir dann aufgefallen, dass der Begriff "Nigger" den Schwarzen aufgezwungen wurde (sic!), während "Cracker" aus der Ohnmacht heraus entstand bzw. von Weißen sogar selbst verwand wurde. Ihm wohnt ihn gewisser Weise ein subversiver Charakter inne.
Für mich stellt es immer einen Unterschied dar, wer den Begriff verwendet und vor allem in welcher Position er sich dabei befindet.

--- Quote from: 7even the Harbinger on December 02, 2003, 09:09:24 AM ---
btw.. check what else was "promoted" by the white industry... it's not just black women get discriminated .. http://www.ohhla.com/anonymous/ice_cube/lethal/cavbitch.cub.txt

--- End quote ---

ich sag bloß race-class-gender triade...

Shin:

--- Quote from: The Watcher on December 02, 2003, 09:19:29 AM ---7even is on point

--- End quote ---

he's close but not quite fully.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

There was an error while thanking
Thanking...
Go to full version